Ravnoteža poslovnog i privatnog

Kako balansirati posao i privatni život a ipak napredovati u karijeri?

21.03.2024. 17:31 / Izvor: miss7.24sata.hr
tips

Poboljšanje ravnoteže između posla i privatnog života je ključni dio tvog blagostanja.

Želimo karijeru, ali želimo imati i vrijeme za sebe, svoje odnose, hobije i užitke.

Pitanje je, je li moguće biti uspješan u poslu i živjeti work-life balance?

Moguće je i zato donosimo 5 savjeta uz koje ćeš to lakše postići

Ravnoteža između posla i privatnog života na početku 2024. je na cijeni i zaposlenicima je jednako važna kao i visina plaće, pokazalo je istraživanje jedne od najvećih svjetskih agencija za zapošljavanje, Randstada, u kojem je čak 93 posto zaposlenika odgovorilo da bi prihvatili novo radno mjesto ili dužnost ukoliko im omogućava ravnotežu privatnog i poslovnog te im je to jednako važno kao i visina plaće.

Nema sumnje, potpuna posvećenost poslu, rad po cijele dane i želja za napredovanjem pod svaku cijenu ustupila je mjesto magičnoj kovanici - work-life balanceu.

Život je prekratak da bi se proveo na poslu, slogan je nove generacije koja stupa na tržište rada, što ne znači da oni ne žele uspješne karijere.

Žele, samo pod uvjetom održavanja zdrave ravnoteže između posla i privatnog života koja je ključna za osobno blagostanje.

Naime, postizanje harmonije između našeg profesionalnog i osobnog života može poboljšati našu produktivnost, odnose i povećati osjećaj sreće.

A kako postizati rezultate, biti učinkovita i penjati se na karijernoj ljestvici, a usput biti u ravnoteži?

Znamo da je to lakše reći nego učiniti pa donosimo sedam praktičnih načina uz koje ćeš poboljšati ravnotežu između posla i privatnog života kako bi smanjila razinu stresa, osigurala da budeš tu za svoje voljene i vodila ispunjeniji život:

1. Postavi jasne granice

Uspostavljanje jasnih granica između profesionalnog i osobnog života ključno je za održavanje zdrave ravnoteže.

Iako su inicijative poput rada od kuće pomogle mnogim ljudima da postignu ravnotežu privatnog i poslovnog, drugima su zamaglile granice i dovele do osjećaja da uvijek moraju biti "na raspolaganju".

Jedini način za rješavanje ovog problema je postavljanje jasnih granica između tvog posla i osobnog života.

Možeš učiniti nekoliko stvari kako bi to postigla, kao što su definiranje radnih sati za sebe (i dosljedno ih se pridržavati), komuniciranje svojih granica šefovima, kolegama, klijentima, zapravo svima s kim dolaziš u kontakt na poslu te stvaranje radnog prostora kod kuće koji služi isključivo za rad.

2. Self-care je prioritet

Briga o sebi je ključna za postizanje ravnoteže između posla i privatnog života.

Jednostavno moraš staviti prioritet na aktivnosti koje promiču tvoje tjelesno i mentalno blagostanje, poput redovite tjelovježbe, uravnotežene prehrane, provođenja vremena s voljenima i dovoljno sna. 

Zapamti da je u redu imati vremena za opuštanje i vrijeme kada gotovo ništa ne radiš. Ako ti čitanje, slušanje glazbe, gledanje televizije ili igranje video igara pomažu da se opustiš, onda si osiguraj vrijeme za to.

Također, ako smatraš da je tvoj posao posebno stresan ili težak, razmisli o razgovoru sa svojim nadređenima ili odjelom za ljudske resurse.

3. Nauči upravljati vremenom

Dobro upravljanje vremenom je preduvjet za smanjenje stresa i lakše postizanje ravnoteže između posla i privatnog života, ali, kako se to radi?

Trebaš dodijeliti vremenske blokove za različite zadatke i držati se plana ili, ako to nije za tebe, multitaskaj! Multitasking je korisna vještina, ali ako je olako shvatiš, može smanjiti učinkovitost i povećati razinu stresa.

Zato je kod multitaskinga prije svega potrebno postaviti realne ciljeve, odrediti koji su zadaci prioritet, ali i koji su to zadaci koji se mogu međusobno "hendlati". 

Moraš znati koji zadaci zahtijevaju više tvoje pažnje, a koji se mogu postići s djelomičnom ili ograničenom i tada kombinirati manje zadatke s većim, složenijima.

Također, u multitaskingu je pametno koristiti uređaje ili aplikacije.jer, hej, živimo u 21. stoljeću.

Dobar mobitel, slušalice koje blokiraju vanjske zvukove su dobar alat. 

4. Nemoj zaboraviti na odnose

Imati snažan i aktivan društveni krug jedan je od najboljih načina da se potpuno isključiš iz posla izvan radnog vremena.

Naravno da ćeš i na poslu steći prijatelje, ali postavite pravilo da ne pričate o poslu tijekom večere ili uživanja u šetnji prirodom.

Zvuči teško - ali korisno je. 

5. Redovno procjenjuj i prilagođavaj

Postizanje zdrave i optimalne ravnoteže između posla i privatnog života ne vrijedi za sva vremena.

Moraš kontinuirano procjenjivati i prilagođavati svoje navike, granice i prioritete kako bi osigurala da su svi usklađeni s ravnotežom koju želiš postići.

Naši životi i okolnosti se neprestano mijenjaju, stoga moraš biti spremna prihvatiti to i napraviti promjene kada je to potrebno.

Svaka tri mjeseca sjedni i procijeni ide li previše tvog vremena, energije i živaca na posao, a tvom privatnom živoptu ostaju mrvice te odredi sve što treba prilagoditi.

Poboljšanje ravnoteže između posla i privatnog života je ključni dio tvog blagostanja.

Međutim, postizanje optimalne ravnoteže neće se dogoditi samo od sebe; zahtijeva svjesne napore i predanost i pomoć pametnog uređaja.

Korištenjem ovih pet strategija, možeš napraviti značajne korake prema poboljšanju ravnoteže između posla i privatnog života i biti zdravija i sretnija kako u profesionalnom, tako i osobnom životu.
 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera