Poslovni savjeti

Znate li koje su to odlike dobrih radnika i kolega/ica i kako da budete takvi?

21.04.2024. 12:46 / Izvor: Akta.ba
tips

Savjeti za poslovni razvoj i (samo)unapređenje.

Većinu svog odraslog života proveli ste radeći, ali da li ste se ikada zapitali da li vas poslodavac smatra "dobrim zaposlenikom"?

Mnogi ljudi mogu misliti da rade dobar posao, ali čini se da ne napreduju onoliko brzo koliko bi željeli ili da im se ne plaća onoliko koliko žele.

Donosimo deset savjeta koji će vam pomoći da postanete idealan zaposlenik za većinu poslodavaca ali da i ujedno budete zadovoljni na poslu.

Svaki dan analizirajte

Kada svakodnevno idete na posao uvijek pogledajte koje su dobre stvari iz toga proizašle, svakog dana. Šta ste dali a šta dobili.

Ponašajte se profesionalno

Bez obzira gdje radite, ljudi pričaju, a radnici znaju razliku između osobe s kojom je zabavno raditi i osobe koja se stalno "igra".

Zabava znači sjajnu ličnost, šalu ili dvije, i osmijeh. Glupanje je gubljenje vremena i vremena drugih, često neradni zadatak i često viđenje kako stojite u radnom prostoru drugih umjesto u svom.

Naučite kako dobro obavljati svoj posao

Bez obzira na to da li je običan i zamoran, ili težak i visoko plaćen, naučite kako da radite posao, bez obzira na to koliko mislite da bi mogao biti težak.

Promocije se najčešće zasnivaju na vašoj sposobnosti da radite svoj posao, lojalnosti kompaniji, vašim sposobnostima i obrazovanju. Ako ne znate kako nešto učiniti, saznajte; ne pravdajte se zašto to niste uradili.

Radite marljivo

Nekada je u nekim kompanijama bilo dovoljno samo pojavljivanje na poslu, ali ti dani su davno prošli. Danas ne samo da morate da se pojavite i da budete na svom poslu cijeli dan (dolazite na vrijeme i ne odlazite ranije), već i da radite cijeli dan. Lične pozive, e-poštu, SMS-ove i slično svedite na minimum.

Budite dio rješenja

Prestanite kukati o tome šta nije u redu i počnite glasno govoriti o tome šta je ispravno.

Pozitivan stav ide daleko od mnogih supervizora. Kada odete kod šefa sa problemom, idite s barem jednim prijedlogom na umu za rješenje.

Čak i ako šef ne prihvati vaš prijedlog, izgledat ćete kao rješavač problema, a ne žalitelj.

Vaš šef ima svoje privatne živote koje treba ostaviti pred vratima, kao i vi. Ako nastavite da gomilate emocionalni prtljag, vaš šef će možda uvidjeti da ne možete uravnotežiti svoj privatni i radni život.

Neće vam prići i pitati za savjet o možda "otvorenim vratima" kada su u pitanju grupni napori vezani za posao.

Njegujte odnose

Prijateljstvo na radnom mjestu s nekima koji rade s vama ili u vašoj blizini obično je pozitivan element zadovoljstva poslom — što bi trebalo rezultirati većom motivacijom da svoj posao obavljate najbolje što možete.

Samo budite sigurni da ste se sprijateljili s pozitivnim ljudima koji su, poput vas, fokusirani na izvrsnost u svom poslu.

Volontirajte na novim projektima 

Bilo da tražite malo raznolikosti u svom poslu ili pokušavate osvojiti neke bodove kod šefa, volontiranje za preuzimanje dodatnog posla i odgovornosti može dovesti do većeg zadovoljstva poslom, boljeg radnog učinka, a možda čak i do novog smjera vaše karijere.

Nemojte kasniti i budite "na vrijeme"

Važan korak ka tome da postanete bolji zaposlenik je dolazak na vrijeme.

Ne biste vjerovali koliko kolega navodi kašnjenje svojih kolega kao prvo mjesto na svojoj listi u anketama zaposlenih.

Ako vaše kolege misle da ste previše slobodni, nećete se samo smanjiti njihove kriterije, već ćete i demotivisati tim.

Radna snaga koja se okuplja, drži se zajedno i dugoročno postiže više – zato dođite na vrijeme i budite "zdrav" saradnik.

Postavite velike ciljeve za sebe i svoju karijeru

Da, vaš posao vam plaća novac, ali može li vas novac zaista učiniti sretnim?

Što više novca imate, više stvari možete kupiti, ali, možete li zaista staviti cijenu na postizanje ciljeva, postizanje željenih ambicija i zadovoljstvo visokokvalitetnim radom kao i pohvale koje su rezultat toga? Ako svake sedmice postavite jasne ciljeve i ciljate da ih postignete, osjećaj samozadovoljstva je zaista vrijedan truda.

Osim toga, ako ovako razmišljate i "uđete" u ovaj način razmišljanja odvajajući se od svoje plate i finansijske dobiti, uskoro ćete doći u "red za povišicu".

Priznajte kada pravite greške

Prilično je osvežavajuće kada neko na poslu kaže: "Pogriješio sam; dozvoli mi da to popravim" 

Nažalost, mnogi ljudi na radnom mjestu radije prebacuju krivicu sa sebe na druge ili se pritajavaju dok svi ne zaborave na problem.

Naravno, idealno je da ne pravite mnogo grešaka koje ćete morati priznati, ali u mnogim slučajevima možete osvojiti "bodove" preuzimajući odgovornost i nudećui rješenje da ispravite situaciju. Ovo bi vas dodatno moglo inspirisati da u budućnosti pravite manje grešaka.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera