Kada je ulaganje u Marketing bacanje novca?

03.08.2015. 13:04 / Piše: Alma Mušić za Akta.ba

Nerijetki su slučajevi da kompanije ulože znatna sredstva u promociju proizvoda ili usluge, odnosno u oglašavanje, odnose s javnošću, unapređenje prodaje i sl, ali jednostavno rezultati prodaje izostanu ili su daleko od planiranih.

Nerijetki su slučajevi da kompanije ulože znatna sredstva u promociju proizvoda ili usluge, odnosno u oglašavanje, odnose s javnošću, unapređenje prodaje i sl, ali jednostavno rezultati prodaje izostanu ili su daleko od planiranih.

Nerijetki su slučajevi da marketing menadžeri ili agencije pripremaju marketing planove, koji obuhvataju samo promotivne aktivnosti, te nemaju doticaja sa ostalim elementima marketing mixa.

Pogrešno!

Svima je poznata definicija da marketing čini 4P (proizvod, cijena, distribucija, promocija), međutim sve su glasniji i teoretičari i praktičari koji kažu da marketing ustvari čini 7P:

Smrtni grijehovi marketing

Zašto pojedine kampanje ne donose željene rezultate?

Zato što svi elementi marketing mixa nisu u optimalnoj korelaciji!

Nemoguće je od promocije očekivati nerealne rezultate, ukoliko svi elementi marketing mixa nisu stavljeni u funkciju ostvarenja marketing ciljeva. Promocija, sama po sebi, će informirati potencijalnog kupca, izazvati interesovanje, povećati broj ulazaka u prodajne centre, ali da bi došlo do konačne kupovine svi elementi marketing mixa moraju biti u međuzavisnom optimalnom odnosu. Jedan od smrtnih grijehova marketinga je upravo očekivati čuda od promocije!

Jedan od primjera neadekvatne provedbe marketinga je kampanja za vodu Kap. Većina se sjeća sjajne oglašivačke kampanje "Budi voda", sa ni manje ni više Brus Lijem kao zaštitnim licem. Potražnja kupaca je izazvana, cijena u rangu konkurencije, proizvod domaći i kvalitetan, ambalaža fantastična, međutim zakazala je distribucija, jer na policama tržnih centara jednostavno nije bilo ovog proizvoda. Kratak život brenda je je ostao kao naravoučenije svima nama koji se bavimo marketingom i prodajom...

Big NO NO?

Pionir marketinga John Wanamaker je izrekao:

“Polovica mog ulaganja u marketing je bačeno kroz prozor, samo ne znam koja polovica!”

Međutim, svaka kampanja koja ima povezane sve elemente marketing mixa, uz prepoznatljivu ponudu i mudro odabranu ciljnu grupu, može se definirati kao 100% investicija, sa mjerljivim rezultatima, nikako kao bacanje novca.

 

#SmartMarketing by Alma Mušić /workandfun1.blogspot.com

Voditeljica Promocije i PR-a za brendove OBI / LUK / BAGNO

Stavovi izraženi u ovom tekstu su autorovi i ne odražavaju nužno uredničku politiku portala Akta.ba

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kolumna