Izmjena i dopuna odluke
Sistem upravljanja u banci
U Odluci o sistemu upravljanja u banci (“Službeni glasnik Republike Srpske”, br. 62/21 i 26/22) iza člana 22. dodaje se novi član 22a
Službeni glasnik RS, broj 35, 13.04.2023. godine
Na osnovu člana 89. Zakona o bankama Republike Srpske (“Službeni glasnik Republike Srpske”, br. 4/17, 19/18 i 54/19), člana 5. stav 1. tačka b, člana 20. stav 2. tačka b. i člana 37. Zakona o Agenciji za bankarstvo Republike Srpske (“Službeni glasnik Republike Srpske”, br. 59/13 i 4/17), te člana 6. stav 1. tačka b. i člana 19. stav 1. tačka b. Statuta Agencije za bankarstvo Republike Srpske (“Službeni glasnik Republike Srpske”, broj 63/17), Upravni odbor Agencije za bankarstvo Republike Srpske, na 51. sjednici, održanoj 6.4.2023. godine, donosi
ODLUKU
O IZMJENI I DOPUNI ODLUKE O SISTEMU UPRAVLJANJA
U BANCI
Član 1.
U Odluci o sistemu upravljanja u banci (“Službeni glasnik Republike Srpske”, br. 62/21 i 26/22) iza člana 22. dodaje se novi član 22a, koji glasi:
“(1) Banka je dužna da odgovarajućim internim aktima posebno uredi proces donošenja, odnosno izmjena njenih akata kojima se uređuju naknade koje naplaćuje za pružanje usluga plaćanja (u daljem tekstu: tarifa), a naročito sljedeće:
1) proces donošenja odluke o izmjeni tarife, kao i sva pitanja koja banka uzima u obzir prije donošenja odluke o izmjeni tarife,
2) mehanizam formiranja cijena za pružanje usluga sadržanih u tarifi ,
3) način (metodologiju) na koji se provodi analiza opravdanosti planirane izmjene tarife,
4) način na koji se provjerava usklađenost namjeravane izmjene tarife sa relevantnim propisima.
(2) Izmjenom tarife iz stava 1. ovog člana smatra se svaka izmjena važeće tarife u skladu s kojom bi banka naplaćivala veću naknadu za pružanje usluga plaćanja u odnosu na naknadu koju za te usluge naplaćuje u skladu s važećom tarifom, odnosno svako uvođenje novih naknada u odnosu na naknade koje su utvrđene važećom tarifom.
(3) Pod uslugama plaćanja, u smislu ovog člana, podrazumijevaju se sve usluge plaćanja u smislu zakona kojima se uređuju te usluge, bez obzira na to da li se te usluge
pružaju na osnovu okvirnog ugovora o uslugama plaćanja ili ugovora o jednokratnoj platnoj transakciji u smislu tih zakona, kao i druge usluge koje se korisniku usluga plaćanja pružaju u vezi sa platnim računom, odnosno u okviru paketa usluga povezanih s tim računom (npr. obavijesti o iniciranim ili izvršenim platnim transakcijama, promjena personaliziranih sigurnosnih elemenata platnog instrumenta, provjera stanja na računima i sl.).
(4) Banka je dužna da, prije izmjene tarife, u skladu sa aktima iz stava 1. ovog člana, preduzme sljedeće radnje:
1) da provede detaljnu analizu planirane izmjene tarife koja minimalno treba da sadrži: uporedni pregled tarife prije i poslije namjeravane izmjene, način obavijesti korisnika usluge plaćanja o namjeravanoj izmjeni tarife, procjenu opravdanosti planirane izmjene tarife sa preciziranim razlozima za povećanja važećih cijena, korištene mehanizme formiranja uvećanih cijena, iskazanu detaljnu strukturu troškova po vrstama i promjene tih troškova zbog kojih banka predlaže izmjenu tarife (npr. promjena troškova u vezi sa učešćem u platnim sistemima, odnosno u vezi sa učešćem u kartičnim sistemima plaćanja u smislu zakona kojim se uređuju međubankarske naknade i posebna pravila poslovanja kod platnih transakcija na osnovu platnih
kartica), kao i procjenu uticaja izmjena tarife na profi tabilnost banke,
2) da obezbijedi u pisanoj formi obrazloženo mišljenje kontrolne funkcije praćenja usklađenosti poslovanja o usklađenosti te izmjene sa relevantnim propisima i internim aktima banke.
(5) Prije donošenja odluke o izmjeni tarife, banka je dužna uzeti u obzir rezultate analize, kao i mišljenje kontrolne funkcije praćenja usklađenosti poslovanja iz stava 4. ovog člana.
(6) Banka je dužna da obavijesti Agenciju o izmjeni tarife najkasnije 45 dana prije planiranog usvajanja te izmjene i da joj uz to obavijest dostavi analizu i podatke, kao i mišljenje kontrolne funkcije praćenja usklađenosti poslovanja iz stava 4. ovog člana (u daljem tekstu: dokumentacija).
(7) Rok iz stava 6. ovog člana računa se od dostavljanja uredne dokumentacije.
(8) Ako je po obavijesti iz stava 6. ovog člana zatražila dopunu dokumentacije, Agencija može odrediti odgovarajući rok prije čijeg isteka banka ne može dostaviti dopunjenu dokumentaciju.
(9) Rok iz stava 8. ovog člana ne može biti duži od šest mjeseci”.
Član 2.
U članu 82. stav 7. mijenja se i glasi: “Banka je dužna obezbijediti da je član organa upravljanja banke upoznat sa očekivanjima banke vezanim za vremensku raspoloživost. Banka je dužna dokumentirati da je član organa upravljanja banke spreman i u mogućnosti da posveti dovoljno vremena obavljanju svoje funkcije”.
Član 3.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od objave u “Službenom glasniku Republike Srpske”.
Broj: UO-418/23
Banjaluka 6. aprila 2023. godine
Predsjednik Upravnog odbora,
Bratoljub Radulović, s.r
PRIKAŽI VIŠE TEKSTA
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.