Mark Shayler: Nikada nemojte zaboraviti odakle ste

02.06.2019. 09:33 / Izvor: Akta.ba
Mark Shayler: Nikada nemojte zaboraviti odakle ste
OTVORI GALERIJU

Ne budite Francuzi ili bilo ko drugi, budite Bosanci. Biti Bosanac je divno. Nikada nemojte zaboraviti odakle ste.

Na Devetoj branding konferenciji u Sarajevu, još jedan od inspirativnih izlagača bio je i Mark Shayler, koji dolazi ispred kompanije Ape a brandingom, dizajnom i oglašavanjem se bavi skoro 30 godina.

On kompanijama pomaže da nanovo otkriju svoju svrhu, svoje "zašto" postoje a do sada je radio za Nike, Samsung, Coca-Colu i mnoge druge. Shayler ustvari pomaže ljudima i kompanijama da pronađu svoj autentičan ton komunikacije na način da najvećim svjetskim kompanijama pomaže da razmišljaju kao male, a onim malim da razmišljaju poput velikih.

Kroz te nove poslovne modele, do sada je klijentima uštedio preko 120 milijardi funti a za sebe kaže da još uvijek nije odlučio šta želi biti kad odraste. 

Vodi se filozofijom da nije dovoljno raditi stvari na bolji način, već da moramo raditi bolje stvari. 

Nikada nemoj zaboraviti odakle si

Da je maher svog zanata, pokazao je i dokazao tako što je na samom početku, noseći majicu snažne poruke za važan period historije Sarajeva rekao: " Ne budite Francuzi ili bilo ko drugi, budite Bosanci. Biti Bosanac je divno. Nikada nemojte zaboraviti odakle ste." 

Ako ne promijeniš svoj status quo, ti postaješ status quo

Shayler je na zabavan način unutar svog izlaganja na temu "Hack the status quo" ( Hakiraj status quo )  govorio o inovativnim načinima na koje možemo izaći i izdići se iznad statusa quo i stagnacije kako ličnog razvoja tako i razvoja biznisa kroz protok vremena, jer se stvari danas mijenjaju jako brzo.

Kako se oduprijeti vremenu, smjeni generacija a i dalje ostati relevantan brand, kako biti „dobar“ svim generacijama i održati se, svojevrstan je izazov.

Ono što ga je još kao dijete osvijestilo da razmišlja dublje i dalje od ustaljene postavke razmišljanja bila je reakcija bake njegovog druga iz škole. Naime, svojevremeno je iz bunta organizirao akciju ukidanja večere u školi jer je smatrao suvišnom želeći umjesto večere sendvič, misleći da tako čini dobro svima i da svi razmišljaju kao on. Uprava škole je to odobrila i sav sretan se vratio kući. Tada mu je ta baka, koja mu je inače bila jako draga, rekla da ukoliko škola ukine večeru, ona više neće imati posao a njegov drug će živjeti u oskudici. To ga je jako pogodilo i promijenilo.

Do tada kaže, nije razmišljao o tome kako apsolutno sve što radimo u široj slici, utiče na ovaj ili onaj način na naše okruženje. Da ta "moć" nosi odgovornost a disrupcija itekako reflektuje određeni uticaj na budućnost.

Stoga je život posvetio upravo tim "uticajima" na svijet koje možemo izazvati svojim djelovanjem i porukama, a koje itekako možemo birati.

Shayler smatra da su mnogi mladi ljudi kreativni ali da im nedostaje hrabrosti da od konzumenta postanu kreatori.

"Najstrašnije što vam se može desiti jeste da se oko vas dešavaju promjene a da se vi ne mijenjate.", kaže.

Još jednim od problema djelovanja u svijetu smatra licemjerstvo poput onog kada se ljudi bore za okean i protiv plastike zbog ribe a ne prestaju jesti ribu.

"Ako brineš o ribi onda ne spominji plastiku u moru već prestani jesti ribu.", savjetuje.  

DOBRO(ta) je novi cool trend a ljubaznost je kompetitivna prednost na tržištu

Kaže da kompanije lako u utrci za novcem mogu zaboraviti ko su i za šta se zalažu te zbog čega su uopšte nastali te da su siromaštvo romantizirale budale. 

"Brand je mnogo više od loga, boja, fonta. Brand je vaše srce, vaš DNK, vaš otisak prstiju. Brand morate moći osjetiti.", naglašava.

Kaže da je jako važno da svom proizvodu/usluzi date vrijednost kroz tu svrhu. 

"Kada budete ležali na smrtnoj postelji i osvrnete se na svoj život, sigurno neće biti važno što ste dobro poslovali i zarađivali, jer vas se niko neće sjećati po ciframa koje ste ostvarivali već će vas se sjećati po kvalitetu vaših ideja i kvalitetu vaših odnosa sa i prema ljudima. Sjećat će se samo toga da li ste u njima nešto budili ili ne. Da, novac je bitan ali svrha je mnogo bitnija. ", upozorava Shayler.

 

 

Shayler smatra da je upravo ključ uspjeha u posjedovanju svrhe u uvjerenju, u vjerovanju u nešto veće od nas samih u poštovanju tržišta i konzumenata jer nije bitan kvantitet prodaje već kvalitet prodaje u kojem nije bitno koliko pasti za zube smo prodali već koliko dobrih pasti za zube smo prodali a koje su ujedno dobre za zube ljudi. Znači, bitno je da mislimo na zdravlje potrošača, ne samo da koristimo njihovu kupovnu moć. 

"Ako se ni za šta ne zalažeš, padaš za bilo šta. Moraš imati svrhu, moraš u nešto vjerovati, moraš nešto imati braniti. Mora vjerovati u nešto veće od samog tebe. Bitnije od samog tebe. I to nema veze s novcem, on dolazi logičnim slijedom kad postaneš uspješan. Moraš prvo trčati za nečim većim od novca i tek onda ostvariti novac. Ako prvo ostvariš novac a bez svrhe, to će te uništiti.", kaže. 

Limitirano uvjerenje je pogubno - Ako mislite da nešto ne možete uraditi ili možete, u oba slučaja ste upravu

Koristeći se naučnim istraživanjem i psihološkim testovima, na primjeru ribe i buhe, Mark je pokazao kako mi svoje živote i sposobnosti limitiramo na osnovu naučenih principa i sposobnosti onih prije nas i da je moguće limitirane sposobnosti prenijeti na generacije. Ipak, one su samo stvar limitacije našeg uma, ne i tijela. 

Riba kojoj je onemogućen pristup hrani i nakon što joj ta hrana bude dozvoljena, psihološki naučena na zabranu uginut će od gladi pored hrane oko sebe. Istim principom, buha koja inače može skočiti 3m uvis, ukoliko joj se doseg limitira, skičit će koliko joj je dozvoljeno a naredne generacije neće ni pokušavati skočiti više od naučene, limitirane udaljenosti. 

"Tako je i sa ljudima, " umiremo od gladi, okruženi hranom " jer je psihološki manifest isti. Limitirano uvjerenje je nasljedno i pogubno. Mogu vas limitirati članovi porodice, roditelji, šefovi, kolege, prijatelji. Ne dozvolite to nikome. Nemojte zbog harmonije odnosa žrtvovati sebe. Ne trebate se sviđati svima jer niste za sve ljude.", zaključio je Mark.

 

N.K.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ličnosti