Nada Kozina

Ličnosti / PRIVREDA I POLITIKA

Nada Kozina, HR stručnjakinja: Humani pristup uvijek čini razliku

Nada Kozina u području ljudskih resursa radi preko 20 godina te aktivno promoviše poimanje ljudskih resursa usmjerenih na humanost i stavljanje ljudi u centar procesa.

24.12.2021. 10:30 / Izvor: Akta.ba

Nada Kozina, iako po struci profesorica germanistike i opće lingvistike, svoje zanimanje je usmjerila prema ljudskim resursima. Ova stručnjakinja u području ljudskih resursa radi preko 20 godina te aktivno promoviše poimanje ljudskih resursa usmjerenih na humanost i stavljanje ljudi u centar procesa.

Svoju korporativnu karijeru započela je kao prevoditeljica u upravnom odboru Hypo-Alpe-Adria Banke odnosno današnje Addiko banke, a trenutno je voditeljica ljudskih resursa u tvrtki J. u. A. Frischeis d.o.o. u Zagrebu.

U 2021. aktivno je objavljivala na LinkedIn-u svoje osvrte na HR teme koje u fokusu istovremeno stavljaju potrebe poslodavca i radnika, a teži da približi struku kompanijama bez interne HR funkcije i pojedincima koji žele bolje razumjeti taj važan segment poslovanja. Po prirodi je kaže znatiželjna i voli pozitivne promjene. 

Kakav je bio njen životni put ispričala je u intervjuu za Akta.ba.

Završili ste Filozofski fakultet i po struci ste profesorica njemačkog jezika. Kako se javila ljubav prema HR-u odnosno ljudskim resursima?

- Moja struka profesorice njemačkog jezika i opće lingvistike rezultat je moje ljubavi prema stranim jezicima još iz djetinjstva. Po završetku studija radila sam kao profesorica u gimnaziji i kao prevoditeljica, u nastavi uvijek s fokusom da na ljude koje podučavam utječem tako da kroz znanje, iskustvo i usavršavanje napreduju i u svom osobnom razvoju.

Nedugo nakon što sam se zaposlila na radnom mjestu prevoditeljice u Upravi tadašnje Hypo Alpe-Adria Banke, odnosno današnje Addiko banke, došlo je do otvaranja odjela Ljudskih resursa pa sam prihvatila ponuđenu priliku da radim na edukacijama i razvoju zaposlenika. Za mene je to bila prijelomna točka u profesionalnom smislu jer sam zaključila da i u korporativnom svijetu mogu nastaviti raditi s ljudima koristeći vještine iz obrazovnog i lingvističkog dijela svoje struke.

Radili ste preko 20 godina u nekadašnjoj Hypo Alpe Adria banci odnosno današnjoj Addiko banci. Kakav je bio Vaš tok u ovome poslu? Koji su neki izazovi i anegdote kojih se sjećate? Koliko je bilo značajno ovo iskustvo?

- Moj je put u banci tekao od stručne suradnice u HR-u preko voditeljice tima Zapošljavanja i razvoja do voditeljice odjela HR internih savjetnika i zamjenice izvršne direktorice Ljudskih resursa. Rastom i organizacijskim promjenama Banke mijenjao se i moj opseg posla i razina odgovornosti, tako da sam uspjela proći zaista sve HR procese te steći znanja, vještine i iskustva u radu s ljudima na svim hijerarhijskim razinama.  Banka je bila dinamično poslovno okruženje u kojem sam mnogo naučila o transformaciji poduzeća, organizacijskim promjenama, projektima restrukturiranja i suradnji s ljudima u procesima promjene. 

Od anegdota uvijek se rado prisjetim veselog timskog duha u HR odjelu i zajedničke pauze u radnom vremenu, kada smo uz domaću hranu, dobru šalu i smijeh razmjenjivali lijepa iskustva iz našeg posla i praktične informacije iz života općenito.

Moje iskustvo u Hypo, odnosno Addiko banci do samog je kraja utjecalo na sve važne odluke u mom životu. Tamo sam stekla prijatelje i poznanike, iskustvo, znanja i vještine za cijeli život.

Neka od istraživanja pokazuju da će u narednim godinama HR biti jedno od najtraženijih zanimanja. Zašto je to tako?

- Razlog tome vidim u znanstvenim, ekonomskim i političkim kretanjima, koja su svojom brzinom i intenzitetom pokrenula brz rast poduzeća i utrku za talentima i zaposlenicima koje poslodavci žele specijalistički razvijati i na koje mogu maksimalno računati. K tome, pandemija je potpuno i neočekivano promijenila sadržaj života svih ljudi i stavila na stol neke teme o kojima se prije nije toliko otvoreno govorilo, kao što su zdrav način života, mentalno zdravlje, wellbeing.

Znanstvene inovacije, digitalizacija i rast IT sektora omogućili su čovjeku da uživa u blagodatima modernog života, ali su ga istodobno stavili pred zahtjevan zadatak da hvata korak s velikom brzinom kojom se danas odvija poslovni život, a time i posljedice na osobnu sferu svakog pojedinca.

Teme kao što su potraga za talentima, ravnoteža osobnog i poslovnog života, zadovoljstvo i maksimalan angažman zaposlenika su kapitalne HR teme i stoga ne čudi da poslodavci prepoznaju da im je potrebna HR funkcija da ih prati u raznim fazama - ekspanziji, stabilnosti, investicijama i projektima restrukturiranja.

Koliko velike i male kompanije pridaju važnost radu sa uposlenicima? Da li su po Vašem mišljenu svjesni koliko je važno razgovarati sa uposlenicima I uključivati ih u procese unutar kompanije?

-Smatram da to ovisi o fazi razvojnog ciklusa u kojoj se nalazi poduzeće i o spremnosti vodstva da u fokus svog djelovanja, pored svojih poslovnih ciljeva i aktivnosti stave i rad s ljudima kroz razvojne programe, usavršavanje, mentorstvo, povratne informacije i razvoj karijere. U stranim kompanijama na našem području HR know how i prakse brže se implementiraju jer ih po prirodi stvari promovira matična tvrtka u inozemstvu. Kod domaćih tvrtki smatram da je u zadnjih pet godina napravljen veliki pomak na bolje i da će se to dalje tako nastaviti, na što i ukazuje intenzivna potražnja za HR stručnjacima zadnjih pet godina.

Često objavljujete na LinkedIn-u korisne savjete. Mnogima ste inspiracija. Jesu li već Vaše objave doprle do poslodavaca koji su spremni da unaprijede odnose unutar kompanije? Da li je to zapravo i Vaš cilj na LinkedIn-u?

-Moj je rast na LinkedIn mreži organski, gradim ga postepeno, s jasno postavljenim pravcem i ciljem, a to je da potaknem HR teme s kojima HR stručnjaci utječu na razvoj menadžmenta, zaposlenika i organizacije. Pri tom mi je važno da čitatelju na pristupačan i zanimljiv način mogu prenijeti kako je iza svake od tema osmišljen odgovarajući HR proces te koliko je truda, rada i energije uloženo u međuljudskoj suradnji da bi se dogodila pozitivna promjena.

Koliko su moje objave doprle do poslodavaca za sada mogu suditi samo po broju mojih pratitelja i konekcija te upitima koje dobijem u inbox. Mogu reći da sam sretna i zadovoljna dosegom i aktivnostima na mojim objavama, a mislim da i vrijeme i ja još moramo odraditi svoje da bih mogla nešto više reći o utjecaju svog angažmana na konkretnim primjerima poslodavaca.

Kako provodite slobodno vrijeme?

-Velik dio slobodnog vremena posvetim angažmanu na LinkedInu, čitanju literature i pisanju. Sve do prije godinu dana taj dio slobodnog vremena nisam imala, jer sam bila još dosta angažirana u odgoju djece i ritmu obiteljskog života. Djeca su stasala do određene samostalnosti i otvorila se prilika za moje prilike. 

Osim vremena za obitelj i LinkedIn, posebno me veseli druženje s krugom prijatelja, priprema hrane u tim prigodama i ugođaj u kojem prepričavamo razne totalno smiješne anegdote i smijemo se do suza.

Redovito se trudim naći vremena za sportske aktivnosti za koje ne moram trošiti previše vremena u prometu pa tako često odem na nordijsko hodanje i dva puta tjedno na pilates.

Imate li neki hobi?

Po temperamentu sam ekstrovert, volim dinamiku i širi spektar aktivnosti pa sam u zadnjih osam godina osobnog razvoja upoznala razne programe koji su mi dodatno otvorili oči za određene spoznaje o životu i ljudima.  Moji su glavni hobiji kuhanje na zdrav i kreativan način, istraživanje navika zdravog života i izrada playlista na Deezeru prema godišnjim dobima i određenim događanjima uz koje vežem svoje emocije.
Kroz istraživanje domaćih i internacionalnih kuhinja upoznajem druge kulture i običaje. Za kćerku i sebe najradije kuham ayurvedsku kuhinju jer nas dvije obožavamo tanjur s ayurvedskim jelom koje komponira svih pet okusa i razne začine, a jela izgledaju šareno i veselo. Za supruga i sinove, po njihovoj želji, uglavnom kuham domaću i mediteransku kuhinju.

Stjecanje zdravih navika vodilo me putem upoznavanja raznih fizičkih aktivnosti i tehnika opuštanja i meditacije. Najzanimljivije iskustvo bili su mi treninzi kung fu-a jer pružaju idealnu praksu stjecanja fizičke kondicije, koncentracije i unutarnje snage.

Za opuštanje i fokus na unutarnji svijet koristim, ovisno o trenutnim preferencijama transcendentalnu meditaciju, mindfulness, reiki ili theta healing. Naprosto sam zaključila da mi razna stečena znanja koriste u različitim situacijama.

Koji je Vaš moto ili inspiracija?

-Inspiriraju me razvojne promjene u ljudima na koje mogu utjecati savjetom i dijeljenjem iskustva i situacije kada pojedinac ili tim pod mojim utjecajem učine nešto za što su mislili da je nemoguće.

Moj je moto: Humani pristup uvijek čini razliku!

Koji je Vaš savjet za poslodavce?

- Poslodavcima bih savjetovala da s HR-om, ako to već nisu, odvoje veći dio vremena da dobro upoznaju svoje zaposlenike i da u suradnji s njima aktivno osmišljavaju timske i projektne zadatke, da s njima redovito razgovaraju, daju im argumentirane i poticajne povratne informacije te budu spremni primiti povratne informacije natrag.  Kako svaki zaposlenik ima obveze i odgovornosti prema radu i rezultatima svoga rada, tako i svaki voditelj i poslodavac imaju odgovornost utjecati na najbolji način da članovi njihovog tima razviju svoje unutarnje snage jer samo tako i jedni i drugi mogu ostvariti pozitivan utjecaj na društvo i naslijeđe koje ostavljaju generacijama koje dolaze.

Vašim bih čitateljima savjetovala: Ulažite u svoje vještine i znanja i pronađite poslodavca koji vas cijeni i ulaže u vas!

Razgovarala: Elvedina Obuća

 

PODIJELI:
TAGOVI:

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ličnosti