Halim Curi, direktor Lexmark International BH: Radost pronalazi u malim stvarima

13.07.2011. 14:26 / Izvor: eKapija.ba
Halim Curi, direktor Lexmark International BH: Radost pronalazi u malim stvarima

Koračajući životnim putem Halim Curi, direktor kompanije Lexmark International BH, naučio je da je dobro primati, ali još bolje darivati. Naučio je da svako dobro podijeli sa drugim ljudima, a u isto vrijeme nastoji ne zaboraviti ni dobro koje njemu drugi čine. Raduje se malim stvarima kao i susretima s ljudima koje voli. To je, smatra, jednostavan recept koji donosi dosta radosti u životu.

Drži se onog zlatnog pravila "Čini drugima sve što želiš da drugi čine tebi". Trudi se razvijati na duhovnom planu.

Govoreći o neostvarenim željama ovaj menadžer koji je prije nekoliko dana po izboru Direkcije za izbor menadžera BiH, jugoistočne i srednje Europe proglašen "Najmenadžerom JI i srednje Europe" za 2011. godinu skromno kaže da kao i svaki čovjek ima neke želje, ali da pokušava biti zadovoljan sa onim što ima. To je i njegov svojevrsni životni moto. Želje pokušava uskladiti sa potrebama, pa kad uspije, kaže, shvati koliko čovjek može biti zadovoljan sa jednostavnim stvarima tj. kad ima mir, zdravlje, prijatelje i kad drugi oko vas uživaju u svom životu.

O nagradi za najmenadžera i šta mu ona znači kaže da mu je čast da se i njegovo ime našlo među velikanima biznisa u ovom dijelu Europe tim prije što je ovo jedna od najprestižnijih nagrada u BIH koje se dodjeljuju za poslovne uspjehe.

Ljubitelj putovanja

Voli putovati i smatra da putovanja čine čovjeka duhovno bogatijim. Zato iz svakog putovanja nastoji izvući maksimum, te naučiti što je moguće više. Zaposlenjem u Lexmarku otvorile su mu se, kaže, mogućnosti za putovanja - od New Yorka i Washingtona do Dubaia, od Canarskih ostrva i Tenerifa do Cariba, uključujući i naljepša europska odredišta.

Kao zanimljivo izdvaja prošlogodišnje putovanje sa Lexmarkovim partnerima na Cubu, kada je imao priliku posjetiti znamenite trgove, restorane, kulturna središta, fabriku ruma Ron Bocoy, te uživati u predivnom kubanskom odmaralištu Varadero. To je za njega bilo nezaboravno iskustvo. Ipak, odmor sa porodicom smatra najljepšim. Ove godine su posjetili Barcelonu. Ipak, teško mu je kaže, izdvojiti samo jedno putovanje kao najdraže, s obzirom da u svakom podjednako uživa.

Uspjeh na bh. tržištu

Curi je prije dolaska na poziciju vodećeg čovjeka Lexmarka u BiH, stekao respektabilno iskustvo u IT sektoru, radeći od 1998. godine za nekoliko prestižnih domaćih kompanija. Od 2005. godine kada dolazi na poziciju generalnog direktora predstavništva američke kompanije Lexmark International za BiH, jedne od vodećih IT kompanija u svijetu, slijede brojni uspjesi koje je ostvario na ovoj poziciji.

Sa njim na čelu, ova kompanija u BiH se našla među liderima kada je riječ o štampačima za poslovne korisnike, ali i kućnu upotrebu. To pokazuje i podatak da su u 2010. godini, a u odnosu na godinu ranije, imali porast od 60%, a ostvarenje plana je iznosilo 160%. Upravo taj porast je kompaniju doveo do vrlo konkurentne pozicije na tržištu.

Inače, Lexmark je nastao 1991. godine pravnim izdvajanjem iz IBM-a i predstavlja jednog od najmlađih hardverskih giganata IT industrije. Prisutni su u 150 zemalja u svijetu sa 14.000 zaposlenih. Sjedište kompanije je u Leksingtonu, država Kentaki, a u Bosni i Hercegovini posluje kroz svoje predstavništvo Lexmark International BH.

Jedna je od malobrojnih kompanija koje se bave isključivo štampačima i potrošnim materijalom. Orijentisani su na razvoj i inžinjering, te stoga predstavlja vodeću kompaniju za razvoj, proizvodnju i isporuku rješenja za printanje i slika za poslovne, ali i kućne korisnike. Lexmarkovi proizvodi uključuju laserske i tintne printere, multifunkcijske uređaje, kao i prateći potrošni materijal, usluge i rješenja. Posebnu pažnju pri izradi printera poklanjaju zaštiti okoliša i minimalnoj potrošnji boje za štampu, kao i električne energije. Naše uređaje sa ponosom možemo nazvati "eko-printeri", objašnjava vodeći čovjek ove kompanije u BiH.

Uštede klijentima

Svemu što radi pridaje jednak značaj te mu svaki dobro odrađen posao pričinjava zadovoljstvo. Ipak, najviše se ponosi uspostavljanjem kvalitetne distributerske strukture, te pokrivenosti tržišta u segmentu SOHO businessa, gdje posebno izdvaja status Lexmarka u BiH kao kontinuirano preferiranog branda. "Ponosan sam i na fantastičnu saradnju sa svojim poslovnim saradnicima i partnerima" kaže Curi. U znak dobre saradnje, nakon prošlogodišnje posjete Cubi, ove godine za 10 najboljih partnera planiraju nagradno putovanje na Thailand.

Ostvarili su i značajnu saradnju sa školama u BiH. Jedna od njih je Trgovačka škola iz Sarajeva, čije su učenike zaposlili tokom ljetnog perioda. "Dati priliku školarcima da steknu radno iskustvo i uz to još zarade za ekskurzijsko putovanje je za mene od velikog značaja", kaže on. Što se tiče utjecaja finansijske krize na njihovo poslovanje Lexmark, je kaže Curi, kao i ostale svjetske kompanije, osjetio krizu koja se u njihovom slučaju posebno odrazila na home usage, kada krajnji korisnik pažljivo investira novac u životne, a ne IT potrebe.

(Uručenje nagrade za menadžera godine)

Ipak, tokom finansijske krize Lexmark je u Bosni i Hercegovini ostvario izvanredne rezultate što pripisuju dodatnom zalaganju i trudu, ne samo Lexmark tima, nego i svih njihovih partnera. Sada, kako kriza jenjava nastavljaju pozitivno poslovanje, te pravi uspjeh na bh. tržištu.

"Da bi klijentima uštedili novac na tržište smo izbacili veoma povoljan kartridž za crnu tintu. Lexmark je kompanija koja je veoma svjesna potreba svojih klijenata. Nedavno provedeno istraživanje pokazalo je da dvije trećine europskih profesionalaca kod kuće i jedna polovina porofesionalaca na poslu, printaju uglavnom crno bijelo. Tako im omogućujemo da smanje svoje troškove u velikoj mjeri", ističe Curi. Ovo istraživanje je takođe otkrilo da se printa najmanje 30 stranica sedmično, a skoro 40% profesionalaca printa više od 100. Ovo, smatra, podvlači potrebu za efikasnošću pri printanju sa utroškom po stranici manjim nego ikada. Ali nije samo riječ o tintama. Lexmark je snizio i cijene printera.

Fokus će biti na korisnicima

Što se tiče planova za idući period sljedeći potez im je izgraditi Brand awareness uz pomoć profesionalnih agencija slijedeći jednostavnu viziju "Korisnici za cijeli život". Žele prenijeti poruku da je su društveno odgovorna kompanija koja misli na finansije potrošača ali i na okoliš. U segmentu velikih korisnika, planiraju se okrenuti ponudi tzv. MPS rješenja, koja podrazumijevaju `out sourcing` opreme, ili najam opreme. Korisnik na taj način dobija kompletno rješenje, što podrazumijeva kontrolu toka dokumentacije, sigurnost štampanja, autorizaciju štampanja, kontrolu troškova putem posebnih softwera. Ovaj pristup je omogućio velikim kompanijama u iz sektora fnansija da smanje troškove i do 40%.

Sekundarni fokus će biti na malim i srednjim korisnicima. Cilj nam je da se korisnici, a prije njih kompanije koje rade sa IT tehnologijom, što bolje poznaju sa strategijama Lexmarka. Nedavno smo zamijenili čitavu paletu proizvoda i cilj nam je da ih kroz distributerski kanal plasiramo do krajnjih korisnika, najavljuje Curi. Trenutno rade na certificiranju partnera. Kategorizacija je napravljena tako da biznis partner koji najviše investira u Lexmark, zauzvrat dobija i najveće pogodnosti. Investicija se prepoznaje kroz tri partnerska nivoa, kao i poseban nivo za sistem integratore i retail shopove. Također rade i kontinuiranu obukom za prodavce i tehničko osoblje njihovih partnera.

O tome očekuju li u narednom periodu stabilan rast, kaže da će to najviše zavisiti od stanja u državi, te zakonske regulative u oblasti zaštite brenda. "Ni jedna strana kompanija u uslovima neregulisanih zakonskih propisa ne može da računa sa stabilnim rastom. I dalje je jedan od najozbiljnijih problema prodaja neoriginalnih potrošnih materijala u BIH. Drugi dio priče se odnosi na čuveni PDV. Ova stopa poreza na osnovno sredstvo za rad onemogućuje mnogima da uđu u svijet kompjutera i time steknu potrebnu IT naobrazbu", kaže on te naglašava da je to razlog zašto se BiH nalazi na začelju zemalja po korištenju kompjutera i interneta.

LIČNA KARTA:

Kako provodite slobodno vrijeme? Imate li hobije i koji su?

Jesam poslovan čovjek i karijera mi je jako bitna, ali i ljudi koje volim. Stoga slobodno vrijeme jako cijenim i provodim ga u krugu svoje porodice s kojom ne propuštam minimalno jedan zajednički objed dnevno. Svakako da su mi od velikog značaja i moji prijatelji s kojima se volim opustiti te uživati u dobroj muzici, pjesmi i našem prijateljstvu. Slobodno vrijeme svakako koristim i u rekreativne svrhe, tako da rado vozim bicikl, plivam i idem na fitness.

Najdraža knjiga ?

"Lovac na Zmajeve", Haleda Hoseinija.

U autu slušam?

Potječem iz muzičke porodice, od koje sam naslijedio i muzički talenat, tako sviram neke instumente, a neke još učim. Uživam u dobroj muzici, posebno orijentalnoj, ali slušam i druge, tako da se u mom autu mogu naći različiti izvođači, ali ponajprije muzika mog brata koja me ispunjava i nadahnjuje.

Najviše me nasmijava?

Nestašluci i osmijeh moje kćerke Arijane. Njen mladalački duh i vedrina me najviše nasmijavaju, ali i ispunjavaju. Divna je stvar napraviti ravnotežu između karijere i porodičnog života i uspjeti uživati u jednom i drugom. Iako je to izazov do danas mogu reći da sam uspješan.

Koje jezike govorite?

Engleski jezik najviše koristim u poslovne svrhe, a pored engleskog govorim albanski i njemački.

Pogledajte i druge dokumente u rubrici "Ko je ko"



*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ličnosti