Svjetski, a naše: Tuzlanka Ena Berbić dominira svijetom marketinga

31.01.2022. 10:09 / Izvor: Akta.ba
Ena Berbić

Ena ima svega 24 godine, a već je u Parizu radila marketing za neke od najvećih modnih brendova, bila je Project Marketing Manager na igrici Othercide koja je bila najprodavanija u svijetu. Upravo je preuzela odgovornost šefice Odjela za igrice u prvoj agenciji na svijetu u blockchain/crypto marketingu.

Ena ima svega 24 godine, a već je u Parizu radila marketing za neke od najvećih modnih brendova, bila je Project Marketing Manager na igrici Othercide koja je bila najprodavanija u svijetu. Upravo je preuzela odgovornost šefice Odjela za igrice u prvoj agenciji na svijetu u blockchain/crypto marketingu.

U razgovoru za Aktu otkrila je kako i kada je započeo njen poslovni put u svijet marketinga.

"Uvijek sam gajila veliku ljubav prema marketingu, mislim da je prelijepa stvar objektu dati 
"dušu". A upravo to marketeers i rade. Mi stvaramo pozadinske priče, definišemo boje, fontove, po čemu se produkt prepoznaje. Mi stvaramo zajednice koje se prepoznaju oko tog produkta. Odrasla sam pod krilom svog tate, Zlatka Berbića, koji se bavi marketingom na Balkanu već 30+ godina. Od njega sam mnogo toga naučila, a on se često smije kako sam ga kao mala "šefica" pratila po firmi i upijala znanje naših Kameleonaca. U Parizu sam se bavila marketingom u modnoj, ugostiteljskoj i industriji video igara. Počela sam radom za modne brendove pred kraj fakulteta, a zatim prešla u marketing video igara te nedavno počela raditi u crypto marketingu za video igre pravljene na blockchain-u", objašnjava Ena.

ena berbić

Od modne industrije do "gaming" industrije

Rad u modnoj industriji Ena je zamijenila radom u industriji tehnologije i igara, i time započela još jedno poglavlje u svom životu.

"Smatram da danas postoji jako malo industrija koje nisu tech-savvy (jako povezane 
i informisane o modernoj tehnologiji). U modnom svijetu mnogo kompanija vide svoju budućnost u metaverse svjetovima (igrama) i sve više traže načine kako se približiti novim generacijama koje su odrasle u high-tech svijetu i koje vode skoro paralelne živote na društvenim mrežama. Nije ogroman skok preći iz kreativne industrije poput modne u kreativnu poput video igara. Produkt je produkt, te iako su to dvije drastično različite ciljane publike, sve je pitanje koliko ste voljni provesti vremena da naučite sve o svom proizvodu, konkurenciji i publici", kazala je ona i dodala da je jako sretna što se danas nalazi na prvoj liniji inovativnih proizvoda koji će promijeniti svijet u idućih nekoliko godina, a to je blockchain gaming (metaverse igre).

Ena trenutno radi u Parizu i kaže da je to grad koji je njena srodna duša.

"Znam da ce vam zvučati smiješno ali ja se ovdje osjećam vrlo povezana sa kulturom, historijom, muzikom, jezikom, ljudima… jednako koliko volim svoju rodnu BiH, volim i Pariz. Mislim da su neki od najvećih izazova prvenstveno bili jezik i kulturna razlika, ali to sam brzo prevladala. Kada 
su u pitanju poslovni izazovi, uvijek sam presretna kada dobijem novog klijenta sa inovativnim proizvodom te cijeli kreativni proces počinje iz početka - uvijek je novi izazov kako plasirati produkt na tržište gdje u 2022. godini imate ogroman izbor i morate se po nečemu razlikovati”, rekla je ova mlada Tuzlanka.

ena berbić

Rad u najvećoj svjetskoj agenciji 

Nedavno je prihvatila poziciju direktorice za gaming odjel (Head of Gaming Department) za marketinsku agenciju.

"Trenutno zapošljavam svoj tim koji će voditi sve naše gaming klijente, a pored toga naravno već i radim na strategijama za neke od najvećih nadolazećih blockchain gaming projekata u svijetu. Imamo fenomenalnu infrastrukturu firme, gdje preko 15 odjela (npr. kreativni odjel, odjel za stjecanje korisnika, odjel za NTFs, odjel za društvene mreže itd.) rade skupa na tome da se svakom klijentu pruži najbolja marketinška usluga u crypto svijetu", rekla je Ena. 


Ključ dobrog marketinga

Ona smatra da je ključ dobrog marketinga možda ono prvo, i na oko najjednostavnije pitanje: ko je naša ciljna skupina za ovaj proizvod?

"
Ako znate kome se obraćate, ton kampanja, community building, plasiranje proizvoda, KOLs (influenseri) sa kojima se povezujete i sva druga pitanja mnogo lakše dolaze na svoje mjesto. Puni marketing cycle proizvoda treba da izgleda kao jedna vrlo kompleksna puzla - gdje sve funkcioniše kao zajednica da bi kampanja i proizvod uspio na tržištu. U gaming industriji imamo jako strastvene zajednice te je vrlo važno pronaći pravi ton za komunikaciju, sve što nije jedinstveno ili što se čini iskopirano jednostavno neće preživjeti. Gaming zajednice stvarno jako poštuju kvalitet, strast, ljubav i rad koja je posvećena pravljenju igre te nagrađuju developere ako prepoznaju iskrenost u komunikaciji", objašnjava Ena. 

Naglašava da se današnja potrošačka generacija brzo zasiti svega, i da mi svi uglavnom kupujemo brendove, priče i marketing, te da se upravo u tome ogleda njegova najveća važnost.

"Često me ljudi pitaju ovo pitanje, te imam vrlo jednostavan odgovor za vas. Zašto žene žele upravo tu Chanel torbu ili muškarci upravu taj odredjeni Rolex sat? Postoje torbe pravljene od mnogo kvalitetnije kože, boljih modela, uz bolji završni stop. Postoje satovi rađeni u Švicarskoj od strane mnogo boljih urara. Šta je ustvari ono sto mi svi kupujemo, pogotovo današnja potrošačka generacija koja se jako brzo zasiti svega? Mi kupujemo brendove, kupujemo priče (storytelling), kupujemo marketing. Marketing je ustvari pronalaženje jezika i tona za svaki produkt pojedinačno i plasiranja tog istog produkta pred potrošače kojima je bas takav trebao. Imala sam jednog profesora na fakultetu, zvali smo ga Tassos, on je često govorio da je najvažnije prvo stvoriti personu za svaki brend", rekla je. 

ena berbić

Važnost društvenih mreža u marketingu

Društvene mreže igraju ogromnu ulogu za današnje brendove. Najbolje pitanje za svakoga od nas je da se pitamo gdje mi vidimo da svijet ide u idućih 20 godina?. 

 "Ja, lično, vjerujem u koncept metaverse igara, u koncept paralelnih "života" online. A zatim se možemo pitati: pa šta su to društvene mreže ako nisu ažurirani, momentalni, ušminkani paralelni životi koje mi svi vodimo već čitavo desetljeće? Zato su brendovima tako važni kalendari društvenih mreža. Ja imam metadologiju po kojoj mi stvaramo brendove na kojima radimo kada su u pitanju društvene mreže. Nova generacija potrošacča (Gen Z) ima prosječni raspon pažnje od 8 sekundi - zato je važno imati brendove koji su vizuelno privlačni, uz jake identitete i drugačije priče. Kupci danas imaju toliko izbora online da je jako važno privući i zadržati pažnju i napominjati ih da brend postoji: zašto ne koristiti fantastične moderne platforme koje postoje online da bismo ojačali svijest o našim brendovima upravo pred potrošačima koji ih i koriste?", pojašnjava Ena. 

Ona smatra da u životu sudbina nije zapisana i nepromjenjiva stvar, sve naše odluke i akcije kao i odluke da nešto ne učinimo i probamo - tkaju našu sudbinu.

"Nedavno mi je jako dobar prijatelj dao odličan savjet i mudru riječ. Rekao mi je: Francuzi kažu "Choisir c’est renoncer", što znači Birati znači odreći se". Koji god put uzmeš na kraju ćeš uvijek stići tamo gdje si i trebala doći. Možeš u životu raditi sve što želiš ali pas ostaje pas, vuk ostaje vuk, a Ena ostaje Ena. A ti ćeš postići veliku stvar, samo se nauči tempirati". Moj savjet je uvijek stavite sve na papir, prevagajte odluke, a kada krenete u nešto novo i nepoznato i naiđete na prvu prepreku, uvijek se vratite onom istom papiru i sjetite se zašto ste uopće počeli", poručila je Ena. 

E.S. 










 






 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ličnosti