Savjetovanje: Novi Zakon o slobodi pristupu informacijama na nivou institucija​ BiH

20.09.2023. 09:46 / Izvor: Akta.ba
savjetovanje

Savjetovanje ima svrhu educirati sve koji se u radu susreću s primjenom navedenog Zakona.

POZIV NA SAVJETOVANJE

 

NOVI ZAKON O SLOBODI PRISTUPU INFORMACIJAMA NA NIVOU INSTITUCIJA BOSNE I HERCEGOVINE (Službeni glasnik BiH broj:61/23),

VEZA SA ZAKONOM O ZAŠTITI LIČNIH PODATAKA I ZAKONOM O JAVNIM NABAVKAMA

  • PRAKSA SUDOVA U BOSNI I  HERCEGOVINI U OBLASTI  PRAVA NA PRISTUP INFORMACIJAMA SA OSVRTOM NA PRAKSU EVROPSKOG SUDA ZA LJUDSKA PRAVA U STRASBOURGU
  • UTVRĐIVANJE IZUZETAKA OD SAOPĆAVANJA I PROVOĐENJE TESTA JAVNOG INTERESA SA STUDIJOM SLUČAJA I PRAKTIČNIM PRIMJERIMA

 

13.10 2023. GODINE HOTEL HOLLYWOOD – ILIDŽA

 

Pravo na pristup informacijama predstavlja vrlo važan institut sa aspekta načela transparentnosti i Ustavom zajamčenog prava na pristup informacijama. Navedeno područje uređeno je zakonima o slobodi pristupa informacijama koji uređuju pravo na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija koje posjeduju tijela javne vlasti. Dakle, obveznici primjene zakona su tijela javne vlasti, koja pravilnom primjenom navedenog zakona omogućuju zainteresiranoj javnosti uvid u svoj način rada i tako im omogućuju dostupnost informacija koje posjeduju, čime se „ulijeva“ povjerenje građana u sistem javne vlasti. Parlamentarna skupština Bosne i Hercegovine, usvojila je novi Zakon o slobodi pristupu informacijama na nivou Institucija Bosne i Hercegovine. Zakon je objavljen u (Službeni glasnik BiH broj:61/23) i isti je stupio na snagu. Stupanjem na snagu ovog zakona prestaje da važi Zakon o slobodi pristupa informacijama u Bosni i Hercegovini ("Službeni glasnik BiH", br. 28/00, 45/06, 102/09, 62/11 i 100/13).

 

Savjetovanje ima svrhu educirati sve koji se u svom radu susreću s primjenom navedenog Zakona, bilo u tijelima javne vlasti ili pak od strane zainteresiranih podnositelja zahtjeva za ostvarivanje prava na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija. Cilj savjetovanje je dakle, tumačenje odredbi zakona o slobodi pristupa informacijama i ostalih srodnih propisa kao što su zakoni o zaštiti ličnih podataka u Bosni i Hercegovini, a sve kroz interakciju s polaznicima.

 

CILJNA SKUPINA:

Savjetovanje je namijenjeno: rukovodećim državnim službenicima, državnim službenicima i namještenicima organa uprave Bosne i Hercegovine svih nivoa, članovima uprava društava i javnih ustanova, zaposlenicima u pravnim odjelima, odjelima općih i kadrovskih poslova, odjelima za upravljanje ljudskim resursima/HR menadžerima, članovima vijeća zaposlenika,  kao i svima onim koje interesuje navedena tematika. 

Cilj savjetovanja je da se učesnicima pojasne osnovna načela koja se ogledaju kroz krajnji cilj propisa (uloga i značaj, principi, suprostavljene norme navedenih propisa, lex specijalis propisi o uvidu u dokumentaciju itd).

Također, će se od predstavnika nadležnih organa dati uputa i način otklanjanja nastajanja grešaka u gore navedenim postupcima uz davanje jasnih uputa učesnicima savjetovanja da svoje postupanje, rokove, utvrđivanje činjenica i tome sl., usklade sa odredbama važećih zakona iz navedenih oblasti uz jasno isticanje granica kršenja normi.

 

PREDAVAČI: 

Prof. dr. Ljubinko Mitrović, Ombudsmen za ljudska prava Bosne i Hercegovine;

Mag. iur. Edvin Šarić dipl. pravnik, Certificirani trener Agencije za javne nabavke BiH, stručnjak iz oblasti javnih nabavki za obavljanje revizije procesa javnih nabavki u organima Federacije BiH ispred Ureda za reviziju institucija Federacije BiH.

 

TEME SAVJETOVANJA:

  • POSTUPANJE PO ZAHTJEVIMA ZA PRISTUP INFORMACIJAMA – NOVINARA
  • POSTUPANJE PO ZAHTJEVIMA ZA PRISTUP INFORMACIJAMA – VLADINIH I NEVLADINIH ORGANIZACIJA
  • POSTUPANJE PO ZAHTJEVIMA ZA PRISTUP INFORMACIJAMA – PRAVNIH I FIZIČKIH LICA
  • PRAKSA SUDOVA U BOSNI I  HERCEGOVINI U OBLASTI  PRAVA NA PRISTUP INFORMACIJAMA SA OSVRTOM NA PRAKSU EVROPSKOG SUDA ZA LJUDSKA PRAVA U STRASBOURGU;
  • UTVRĐIVANJE IZUZETAKA OD SAOPĆAVANJA I PROVOĐENJE TESTA JAVNOG INTERESA SA STUDIJOM SLUČAJA I PRAKTIČNIM PRIMJERIMA;
  • MATERIJALNE I PROCESNE ODREDBE ZAKONA O SLOBODI PRISTUPA INFORMACIJAMA S APRAKTIČNIM PRIMJERIMA;

Obveza organa uprave u odnosu na pravo na pristup informacijama

  • Osnovna načela prava na pristup informacijama;
  • Obveze tijela javne vlasti;
  • Objavljivanje dokumenata - savjetovanje s javnošću;
  • Javnost rada;
  • Službenik za informiranje;

Ograničenja prava na pristup informacijama

  • Obveze i mogućnosti ograničenja prava na pristup informacijama;
  • Test razmjernosti i javnog interesa;
  • Ostvarivanje prava na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija;
  • Rokovi;
  • Rješavanje o zahtjevu;
  • Primjeri iz prakse;

Nadzor nad provedbom zakona o slobodi pristupa informacijama

  • Žalbeni postupak;
  • lice za informisanje;
  • Inspekcijski nadzor nad provedbom zakona;
  • Naknada troška prava na pristup informacijama;
  • Prekršajne odredbe;
  • Primjeri iz prakse;

Veza Zakona o pravu na pristup informacijama sa Zakonom o zaštiti ličnih podatka, Zakonom o zaštititajnih podatka i Zakona o javnim nabavkama

  • Osnovna obilježja Zakona o zaštiti ličnih podatka, Zakona o tajnosti podatka, Zakona o zaštiti tajnosti podataka;
  • Dodatna ograničenja pristupu informacijama prema navedenim zakonima (kada odobriti pristup informacijama odnosno uvid u spise a kada ne);
  • Primjeri iz prakse;

PRAVNA LEGISLATIVA O ZAŠTITI LIČNIH/OSOBNIH PODATAKA U BiH

  • Pregled obaveza institucija i privrednih subjekata u skladu sa GDPR Uredbom;
  • Različiti osnovi za zakonitu obradu podataka;
  • Obrada i postupanje sa dokumentacijom koja sadrži lične podatke radnika (matična evidencija radnika, personalni dosijei i elektonska personalna evidencija);
  • Obrada i postupanja sa podacima klijenata;
  • Postupak ustupanja podataka drugim subjektima;
  • Prenos podataka u inostranstvo;
  • Obavezne odredbe Pravilnika o zaštiti ličnih podataka;
  • Obavezne odredbe Plana sigurnosti (normativnog akta) o zaštiti ličnih podataka;
  • Praktičan rad: Izrada plana sigurnosti o zaštiti ličnih podataka;
  • Registracija evidencija koje sadrže lične podatke;
  • Evidencija o zaposlenima;
  • Evidencija o plaćama;
  • Evidencija o video nadzoru;
  • Praktičan rad: Primjeri uspostavljanja i vođenja evidencije o zaposlenima (svi kontrolori) i evidencije klijenata (privredna društva);
  • Prekršajne odredbe Zakona o zaštiti ličnih podataka

 

POČETAK SAVJETOVANJA: 9:30 h

KOTIZACIJA ZA UČEŠĆE BEZ PDV-a:

190,00 KM po jednom učesniku;

170,00 KM po osobi za dva i više učesnika iz istog pravnog subjekta;

150,00 KM po osobi za predplatnike „PRAVNOG KONSALTINGA

 

KOTIZACIJA UKLJUČUJE:

(Radni materijal, Welcome paket, kafe pauze sa osvježenjem, zajednički ručak, besplatni parking uz stalan nadzor, certifikat o učešću na savjetovanju).

Pored navednog za sve učesnike savjetovanja obezbijeđeni su bez dodatne naknade (besplatno) elektronski modeli svih akata neophodnih za postupke sa savjetovanja kao i primjeri sudskih presuda.

Broj učesnika je ograničen. Stoga pozivamo na rezervaciju što prije uz napomenu da budžetski korisnici i uposlenici realnog sektora svakako mogu prisustvovati savjetovanju uz odgodu plaćanja, ali uz obaveznu prijavu! Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili e-mail: info@apke.ba. Program savjetovanja i obrazac za „online“ prijavu mogu se naći na web stranici: www.apke.ba PRIJAVA ili upitima na e-mail: info@apke.ba. Za više informacija pozovite info telefon: 061/849-330,033/863-446.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Najave