Pogledajte prvi kafić sa samoposlužnom "pametnom" blagajnom
Kupci su jedva dočekali da isprobaju što nudi prva offline trgovina od cigle i žbuke...
Dugi red stvorio se ispred kafića bez blagajne koji je tijekom proteklog vikenda otvorio kineski e-trgovinski div Alibaba, budući da su kupci jedva dočekali da isprobaju što nudi prva offline trgovina od cigle i žbuke…
Ulaz odnosno vrata u Tao Cafe u Hangzhou, glavnom gradu kineske pokrajine Zhejiang na istoku zemlje, sličan je onima kao na stanicama podzemne željeznice, a korisnici su ovom prilikom ”skenirali” svoje pametne telefone umjesto karata ili ulaznica.
Trgovina od 200 četvornih metara, koja nudi pića, fast food i grickalice, može primiti i do 50 kupaca odjednom. Da biste ušli i izvršili kupnju, kupci trebaju imati pametni telefon s aplikacijom Alibabine e-trgovinske platforme Taobao.
Sustav ove e-trgovine razvio je Ant Financial, odnosno podružnica tvrtke Alibaba. On je dodijelilo pomoćnike kako bi pomogao korisnicima da se upoznaju s načinom na koji Tao Cafe funkcionira.
Korisnica prezimena Shao rekla je kako je uživala u iskustvu kupnje jedne šalice kave u spomenutoj trgovini.
“Slika vašeg profila prikazuje se na zaslonu nakon što obavite narudžbu, a također prikazuje i vrijeme čekanja. Nema brige oko čekanja da netko prozove vaše ime kao u običnim kafićima,” istaknula je.
Turist iz Shenzhena izjavio je kako mu je pomoćnik rekao da polako pokupi robu s police tako da sustav ima vremena potvrditi njegov odabir.
“Moramo naučiti ovo. Kafić bez blagajnika je potpuno novo iskustvo u kupnji,” rekao je korisnik prezimena Wu kojemu je, nakon što je izašao iz kafića, račun automatski naplaćen putem usluge e-plaćanja na njegovu pametnom telefonu.
”Smart” kupovina privukla je pozornost nakon što je u lipnju u Šangaju otvorena trgovina BingoBox koja radi 24 sata dnevno. Korisnici se moraju unaprijed prijaviti koristeći WeChat, vodeću kinesku aplikaciju za društvene medije ili Alibabinu aplikaciju za ”mobilni novčanik”, a zatim skenirati QR kod za ulazak u trgovinu od 10 četvornih metara.
Roba dostupna u trgovini je za oko 20 do 30 posto jeftinija od onih u drugim trgovinama. Nakon što kupci dovrše kupnju, skeniraju drugi QR kod za izlazak iz trgovine.
Spomenuta tvrtka je uložila 15 milijuna američkih dolara u financiranje kako bi proširila svoje poslovanje. Objavili su kako su potrebna samo četiri djelatnika za rad oko 40 trgovina.
Razvoju pametne trgovine pogodovala je brzina ekspanziju e-plaćanja. Kineske bankarske institucije prošle su godine obrađivale više od 25,7 milijardi mobilnih plaćanja s obujmom transakcija od 157,55 milijardi yuana (23 trilijuna američkih dolara), kako se navodi u izvješću Narodne banke Kine, odnosno središnje banke najmnogoljudnije zemlje svijeta, prenosi CRI.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.