Prikazana radna verzija filma o Emeriku Blumu, koproducent filma BHRT

13.08.2022. 09:32 / Izvor: BHRT
emerik blum

U petak je na pred-festivalskoj projekciji, u prepunom Ljetnom kinu Koka-Kola, prikazana radna verzija filma Jasmile Žbanić o Emeriku Blumu. BHRT je koproducent filma, a ulaz na projekciju je kao poklon publici bio besplatan.

Film koji je o Sarajevu i za Sarajevo prikazan na projekciji koja je upriličena kao poklon publici jer to je bila želja cijelog produkcijskog tima, kao i organizatora festivala. Sa nadom da će film značiti svima koji ga pogledaju i izazvati pozitivan dojam, direktor festivala Jovan Marjanović zajedno sa rediteljicom Jasmilom Žbanić pozdravili su publiku na bini na samom početku projekcije, kao i na kraju, kada je cijeli tim koji je radio na filmu, izašao i poklonio se. Festivalska atmosfera u prepunom ljetnom kinu zasigurno je doprinijela da publika što snažnije doživi ovaj posebni filmski događaj. Nakon projekcije reakcije su bile snažne i emotivne.

Želja rediteljice bila je publici pokloniti film o najvećem vizionaru, koji je svojim znanjem i umijećem ostavio nemjerljiv doprinos ekonomskom razvoju BiH u socijalističkoj Jugoslaviji, čovjeku kojem su ljudi bili glavni kapital, čije su ideje mijenjale svijet, genijalnom Emeriku Blumu. Kako bi današnje društvo, a posebno mladi ljudi uvidjeli, da je drugačija BiH moguća, kako bismo učili od Bluma, i kako bi preuzeli budućnost u svoje ruke.

"Bila je izuzetno emotivna projekcija, ljudi su plakali, zahvaljivali se, zato što, jednostavno, danas se u svijetu toliko potiskuju ovakve priče i ovakvi primjeri, posebno u našoj zemlji, mladi ljudi uopšte ne znaju da je Blum postojao i da je napravio čudo od Bosne i Hercegovine i mislim da je ljudima značilo da se to danas pogleda", kaže režiser filma Jasmila Žbanić.

Generacija rođena poslije rata ne zna za Bluma jer se u današnjem sistemu obrazovanja ciljano reducira sadržaj, izjavila je rediteljica. A traganje za arhivskom građom je bio poseban izazov, zbog čega je BHRT sa svojom arhivom imala posebnu ulogu, kao koproducent filma. U Njemačkoj su pronašli film o Blumu i socijalističkom sistemu samoupravljanja što je izuzetno vrijedan materijal. Filmski centar Sarajevo i Filmske novosti Srbije su također bili vrijedni izvori. Ipak, najvredniji su intervjui koje imaju sa Blumovim savremenicima, koji su iz prve ruke svjedočili njegovoj genijalnosti.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.