RAZLIKUJETE LI PARFIMERIJSKE TERMINE
Kupovina parfema može biti jako zbunjujuća, evo nekoliko savjeta
Uz sve dostupne vrste i mirise, kupovina parfema nije uvijek lagana i može biti jako zbunjujuća, ali razumijevanje ovih parfimerijskih termina može pomoći.
Uz sve dostupne vrste i mirise, kupovina parfema nije uvijek lagana i može biti jako zbunjujuća, ali razumijevanje ovih parfimerijskih termina može pomoći. Mirisne tvari se u parfemima nalaze u različitim koncentracijama i prema tome postoje različite oznake na pakovanjima mirisa. Šta je extrait, a šta EDP i EDT?
Extrait de parfum
Parfem, poznat i kao extrait de parfum ili čisti parfem, ima najveću koncentraciju mirisa. Sama riječ „parfem“ nastala je latinskih riječi per – iz, kroz i glagola fumare – dimiti, a označava lako isparljive mirisne supstance. Danas ovu riječ ne koristimo samo za ekstrakte, nego i za varijante sa manjom koncentracijom mirisa, pogotovo u svakodnevnom govoru.
Parfem sadrži 15% do 40% mirisa, ali uglavnom je koncentracija između 20% i 30% odrednica većine parfema. Od svih tipova mirisa, extrait de parfum traju najduže; obično šest do osam sati, a neki čak i preko 24h. Oni obično imaju i najvišu cijenu od svih vrsta mirisa zbog visoke koncentracije mirisnih molekula. Osobama koje imaju jako suhu kožu upravo će extrait de parfum naviše prijati jer imaju najmanje alkohola i najmanje isušuju kožu.
Donedavno, extrait de parfum je bio vrsta u izumiranju – ponajviše zbog toga što se nošenje ovih mirisa vezivalo za starije gospođe. Međutim, sada viđamo i come back određenih ekstrakata, pogotovo onih koji dolaze iz linija kuća visoke mode, poput Chanel i Dior. Oni su najluksuzniji mirisni proizvodi, predstavljaju prestiž, a čak i ne moraju biti „teški“ i napadni, što je samo jedna od predrasuda vezano za ove tipove mirisa.
Oni imaju manji silage, manje stvaraju onu „mirisnu auru“, a to je zbog većeg sadržaja ulja i manjeg sadržaja alkohola te se više drže uz kožu, intimniji su.
Treba dodati i to da postoje razlike između ženskih i muških extrait de parfum: ženski obično imaju raskošnije i skuplje mirisne komponente.
Eau de Parfum
Nakon parfuma, eau de parfum (EDP) ima sljedeću najveću koncentraciju mirisa - između 15% i 20%. Eau de parfum u prosjeku traje četiri do pet sati. Nešto je manje skup od extrait de parfum i to je jedan od najčešćih tipova mirisa, pogodan za svakodnevno nošenje.
Eau de toilette - toaletna voda
Eau de toilette (EDT) ima koncentraciju mirisa između 5% i 15%. Jeftiniji je od EDP i vrlo je popularan. EDT miris obično traje dva do tri sata. Eau de toilette neki smatraju za „dnevnu odjeću“, lakšom, i nosivijom verzijom parfema, posebno za poslovne žene i muškarce, koji ne žele da njihov parfem bude dominantna nota sastanaka. Ljetni parfemi su često u verzijama EDT, a neki mirisi imaju samo ovu verziju.
Eau de cologne - kolonjska voda
Eau de cologne, ili EDC, ima znatno nižu koncentraciju mirisa od gore navedenih vrsta parfema. EDC ima koncentraciju mirisa od 2 do 4% i visoku koncentraciju alkohola. Jeftiniji je od drugih vrsta mirisa, ali miris uglavnom traje do dva sata. EDC uglavnom dolazi u većim bocama jer više mirisa treba koristiti.
Naziv eau de cologne izvorno se odnosio na tradicionalni recept iz 18. stoljeća u kojem su se koristile biljke i citrusne note uz malo miješanja s osnovnim notama. Izmislio ga je Giovanni Maria Farina 1709. i kasnije se počeo proizvoditi u Kelnu (franc. Cologne), što je ujedino bila i jedna od najstarijih tvornica parfema u svijetu.
Praktično uvijek se kod EDC radi o proizvodima namijenjenim muškarcima.
Eau fraiche
Eau fraiche sličan je eau de cologne po tome što će miris obično trajati i do dva sata. Eau fraiche ima još nižu koncentraciju mirisa nego eau de cologne, obično samo 1% do 3%. Iako eau fraiche ima nisku koncentraciju mirisa, on ne sadrži veliku količinu alkohola. Uz mirisne tvari, ostatak ovog tipa mirisa čini uglavnom voda.
Treba dodati i to da se neki parfemi veoma razlikuju u svojim EDP i EDT varijacijama, što zbunjuje kupce. Ponekad, parfemske kuće odluče da promijene mirisnu piramidu nekog proizvode, recimo, EDT „olakšaju“ od nekih komponenti u odnosu na EDP ili restruktuiraju miris. Takav je slučaj sa EDP i EDT verzijama Chanel No 5. Extrait de parfum ovog parfema se također razlikuje i od EDP i od EDT formulacije, jer ima manje izražen aldehid, a intenzivniji iris. Dakle, upamtite da nije razlika samo u koncentracijama.
Uz navedene parfeme, na raspolaganju su vam maglice, after-shave proizvodi i druge vrste mirisa. Mirisi višeg razreda i veće koncentracije mirisnih komponenti koštaju značajnu svotu novca, ali nekome baš stoje. Prethodno istraživanje će osigurati da na kraju i dobijete vrstu mirisa koji tražite. Uz vrste mirisa i njihove koncentracije, postoje i mirisne note koje određuju konačni miris.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.