
Foto: Pixabay
18.06.2025 |
Pauza / ŽIVOT I ZDRAVLJE
Izvor: N1
Nedostatak vlakana ključni je problem.
Iako su detoks dijete koje se baziraju na isključivoj konzumaciji voćnih i povrtnih sokova već godinama popularne kao ''brzo rješenje'' za čišćenje organizma, nova studija Univerziteta Nortvestern, objavljena u časopisu Food&Wine, pokazuje da ovakav način ishrane može imati negativan uticaj na zdravlje oralne i crijevne mikrobiote, piše N1.
Tokom trodnevnog režima ishrane baziranog samo na sokovima, učesnici studije iskusili su značajne promjene u sastavu oralne mikrobiote – zabilježen je porast bakterija iz roda Proteobacteria, koje su povezane s upalnim procesima i lošijim oralnim zdravljem. Istovremeno je opao broj korisnih bakterija, a neravnoteža se zadržala i do dvije sedmice nakon dijete.
U crijevima su promjene bile manje izražene, ali ipak prisutne. Zabilježen je pad bakterija koje učestvuju u protivupalnim procesima, a povećanje onih koje mogu negativno uticati na propusnost crijeva i izazvati imunološke reakcije. Uzrok je, navode autori, nedostatak vlakana u sok-dijetama.
Dr Melinda Ring, glavna autorica studije, preporučuje da se sokovi koriste kao dodatak ishrani, a ne kao njen jedini oblik. Za očuvanje mikrobioma savjetuje unos hrane bogate vlaknima – voće, povrće i integralne žitarice – kao osnov zdravog jelovnika. Umjesto sokova, bolji izbor su smutiji, jer zadržavaju vlakna koja su ključna za crijevno zdravlje.
Prije bilo kakve restriktivne dijete, uključujući i detoks programe, preporučuje se konsultacija s medicinskim stručnjacima.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.