
Foto: Pixabay
28.06.2025 |
Pauza / ŽIVOT I ZDRAVLJE
Izvor: N1
Novo istraživanje pokazuje da obrano mlijeko ima viši indeks hidratacije od vode, zbog proteina, elektrolita i sporijeg pražnjenja iz želuca.
Iako se voda najčešće smatra najboljim izborom za hidrataciju, najnovija naučna saznanja stavljaju mlijeko na sam vrh liste najefikasnijih napitaka za zadržavanje tečnosti u organizmu, piše N1.
Prema studiji objavljenoj u American Journal of Clinical Nutrition, obrano mlijeko ima veći indeks hidratacije od obične vode. Istraživanje koje je proveo tim sa Univerziteta St. Andrews u Velikoj Britaniji otkriva da Beverage Hydration Index (BHI) za obrano mlijeko iznosi gotovo 1,5, dok voda, koja je korištena kao referentna vrijednost, ima indeks 1,0.
Profesor Ron Maughan, jedan od autora studije, pojašnjava da mlijeko zadržava tečnost zahvaljujući kombinaciji nutrijenata:
''Proteini, masti i ugljikohidrati u mlijeku usporavaju njegovo pražnjenje iz želuca, što znači da duže ostaje u sistemu i doprinosi boljoj hidrataciji.'' – ističe Maughan.
Osim toga, prisustvo elektrolita poput natrija i kalija igra važnu ulogu, jer pomaže tijelu da zadrži više tečnosti, naročito u uslovima povećane potrebe – poput toplotnih talasa, fizičke aktivnosti ili procesa oporavka.
Osim mlijeka i vode, u istraživanju su analizirana i druga pića, uključujući:
voćne sokove
gazirane napitke
napitke s kofeinom
pivo
Iako neka od tih tečnosti mogu imati kratkoročni hidratacijski efekat, njihova visoka koncentracija šećera, alkohola ili diuretskih supstanci rezultira nižim BHI vrijednostima u poređenju s mlijekom.
Posebno je važno napomenuti da je obrano mlijeko imalo najviši indeks hidratacije, odmah iza njega je bilo punomasno mlijeko, dok se negazirana voda zadržala kao neutralna referenca.
Ovi rezultati ukazuju na to da mlijeko, uz pravilnu ishranu, može igrati važnu ulogu u održavanju optimalne hidratacije, naročito u ljetnim mjesecima kada tijelo gubi više tečnosti putem znojenja.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.