Guma M: Koliko znate o prednostima guma punjenih dušikom?

14.11.2013 11:10:30

Opće poznata stvar da mali broj vozača kontrolira tlak u gumama svoga vozila. Prema istraživanju Bridgestona čak 71 posto vozača vozi automobil s premalim tlakom u gumama.

Opće poznata stvar da mali broj vozača kontrolira tlak u gumama svoga vozila. Prema istraživanju Bridgestona čak 71 posto vozača vozi automobil s premalim tlakom u gumama.

Za vozače koji redovito ne kontroliraju tlak u gumama svojih vozila dobro rješenje je napuniti gume dušikom.

U nastavku GUMA M d.o.o. će Vam pobliže objasniti prednosti ovog postupka i evoluciju koju je donio cijeloj gumarskoj industriji.

Zrak koji dišemo se sastoji od 78% dušika, 21 % kisika, te vode i ostalih plinova. Kisik je izrazito reaktivan plin te spada u skupinu najreaktivnijih plinova na svijetu. Prijmjer tome je da su mnogi drugi elementi, odnosno plinovi i tvari izrazito eksplozivni u doticaju s kisikom.

Za razliku od kisika dušik je kemijski vrlo inertan plin. Drugim riječima bi se to mogli reći i da je dušik vrlo stabilan plin te da ne mjenja svojstva pri promjenama tempeature ili drugim vanjskim utjecajima.

Kada se govori o gumama upravo ta inertnost i stabilnost dušika je glavna njegova komparativna prednost u odnosu na kisik. Gume napunjene zrakom ne pritišću stjenke guma ravnomjerno te kisik iz zraka nagriza rubove naplataka i čini gumu poroznom. Zbog svega toga dolazi do oštećenja naplataka i smanjenja tlaka u gumam.  Nizak tlak u gumama znači i veći otpor kotrljanja što se izravno odražava na potrošnju goriva. To se u prvi mah može činiti zanemarivim ali kad uzme u obzir da se radi o četiri gume te o vremenskom razdoblju u doba visokih cijena pogonskih goriva razlika je i više nego značajna.

Da bi sve ovo izbjegli i uštedjeli novac na manjoj potrošnji goriva preporučljivo je gume vozila napuniti dušikom. Gume napunjene dušikom jamče jednoliki pritisak na stijenke gume što poboljšava performanse vozila, osigurava pravilnu raspodjelu težine, ravnomjerno trošenje guma i veću sigurnost vožnje.  Ovo sve je posebno bitno kod sportskih vozila kod kojih je trošenje guma izraženije, a i potrošnja goriva je veća. Ne treba zaboraviti da ljeti pri visokim temperaturama gume napunjene dušikom ne mjenjaju tlak.

U toku jedne sezone dušik ne gubi svojstva te je tako zrak u gumama optimalan i nema potrebe za provjeravanjem istog. Naravno, pod uvjetom da guma nema na sebi fizičkih oštećenja.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 62 700 098 ili na mail prodaja@akta.ba odnosno putem forme Objavi promo ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Predstavljamo