"Ne budi lud, poštuj trud": Pokrenuta kampanja protiv internet piratstva

21.11.2012. 15:47 / Izvor: eKapija.ba
'Ne budi lud, poštuj trud': Pokrenuta kampanja protiv internet piratstva

"Ne budi lud, poštuj trud" naziv je IPR (Intelectual Property Right) kampanje Američke trgovačke komore u BIH koja je jučer predstavljena u Gimnaziji Dobrinja. Kampanja je namijenjena podizanju svijesti srednjoškolske omladine o problemu zaštite intelentualne svojine, sa akcentom na zaštitu autorskog djela.

Jučerašnjim javnim predstavljanjem započelo je provođenje navedene IPR kampanje uz premijerno prikazivanje idejnog rješenja (logotipa, slogana i spota Kampanje) čiji kreatori su učenici IV6 razreda Gimnazije Dobrinja, smjer "Scenska umjetnost" koji su u okviru redovnog predmeta "Kreativna industrija" uz stručnu pomoć kreirali jedinstveno idejno rješenje kampanje. Realizaciji idejnog rješenja, čija priprema je obuhvatila sedam kreativnih radionica, pomogli su filmska produkcija "Deblokada", video producent Redžinald Šimek i dizajner Enes Huseinčehajić, a kampanja je finansijski podržana od strane U.S. Ambasade u Bosni i Hercegovini.

Patrick S. Moon, U.S. Ambasador u BiH u svome obraćanju pozvao je sve prisutne da problem internet piratstva shvate ozbiljno, započevši praktičnim primjerom:

"Svaki put kada skinete sa interneta neku pjesmu, a ne platite za nju, ovdašnji prodavac koji prodaje gubi. Recimo da pjesma koju ste skinuli vrijedi 10,00 KM. Dakle, prodavac ostaje bez tih 10,00 KM koje je mogao potrošiti u supermarketu, a vlasnik marketa također gubi 10,00 KM koje je mogao utrošiti na održavanje svoga poslovanja. Tako se krug vrti i dalje. Svako ko je u njemu biva oštećen, nanosi se šteta lokalnoj privredi i gubi mogućnost otvaranja novih radnih mjesta. U današnjoj teškoj ekonomskoj situaciji Bosna i Hercegovina ne može sebi priuštiti gubitak nijednog radnog mjesta. Internet piratsvto predstavlja također i prijetnju razvoju Bosne i Hercegovine. Pošto se porezi ne mogu naplatiti nezakonitom trgovinom, internet piratstvo tako smanjuje količinu novca koji vlada može imati za svoje programe. Niži poreski prihodi znače manje novca za zdravstvo, manje novca za nove puteve i mostove, manje novca za škole poput ove. Nemojte praviti grešku, neovlašteno skidanje bilo kakvog sadržaja sa interneta je nezakonito. Nezakonito skidanje muzike na primjer, ne razlikuje se nimalo od krađe cd-a iz lokalne trgovine. A to ne biste uradili, zar ne? Problem internet piratstva počinje ovdje sa svakim od nas. Odbijanjem da učestvujete u internet piratstvu možete dati podršku lokalnim privrednicima i firmama koju su pokretači domaćeg privredenog razvoja kao i osigurati više poslova za mlade. A to ste vi."

Nakon inicijalnog predstavljanja Kampanje slijedi premijerno prikazivanja spota u kinima širom Bosne i Hercegovine, TV stanicama, oglašavanje u dnevnoj štampi, te organizovanje niza stručnim debata među debatnim klubovima srednjih škola u BiH na temu internet piratstva. Osim toga, Gimnazija Dobrinja uzet će učešće na takmičarskom dijelu Festivala srednjoškolskog kratkog filma sa spotom "Ne budi lud, poštuj trud", a spot će biti prikazan i na predstojećim AmCham IPR konferencijama u regiji.

U ime Gimnazije Dobrinja skupu se obratio Kenan Musić, učenik IV6 koji je učestvovao u kreiranju idejnog rješenja rekavši: "Zahvalio bih Američkoj trgovačkoj komori na ovoj prilici. Rad na ovoj kampanji je bio jako uzbudljiv. Bilo je teško, jer smo svi pirati, ali trud i rad su se isplatili."

Violeta Čibukčić, direktorica AmCham-a za BiH za ovu priliku dodala je sljedeće:

"Svjesni štete koju trpe lokalna privreda i autori zbog internet piratstva, pokrenuli smo IPR kampanju "Ne budi lud, poštuj trud". Kampanja je usmjerena na podizanje svijesti srednjoškolske populacije u BiH o potrebi zaštite prava na intelektualnu svojinu. Sretni smo što je kampanja u potpunosti kreirana u saradnji sa mladim naraštajem, tj. učenicima Gimnazije Dobrinja. Slogan, logo i spot kampanje, uz stručnu pomoć kreirali su učenici IV6 razreda ove škole i samim tim učestvovali u stvaranju svog prvog autorskog djela. Poruka koju su iskazali kroz slogan kampanje ima posebnu jačinu, jer dolazi od mladih, koji su budući stvaraoci brojnih autorskih djela iz domena muzike, književnosti, primjenjene umjetnosti, fotografije i sl. Vjerujem da će kampanja "Ne budi lud, poštuj trud" doprinjeti smanjenju broja "internet pirata" među srednjoškolcima, a i generalno."

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti