Hoće li Cargo centar Željava preporoditi krajišku privredu?

16.04.2011. 09:57 / Izvor: Dnevne novine SAN
Hoće li Cargo centar Željava preporoditi krajišku privredu?

Agencija Europske unije za koordiniranje infrastrukturalnih projekata u javno-privatnom partnerstvu C.R.E.A.M., predstavila je prije desetak dana hrvatskom predsjedniku Ivi Josipović i premijeru Unsko-sanskog kantona Hamdiji Lipovači, projekt Cargo Bihać.

Riječ je o rekonstrukciji aerodroma Bihać-Željava, najveće podzemne zračne luke u ovom dijelu Evrope i nekadašnje baze JNA, koja se nalazi na granici Bosne i Hercegovine i Republike Hrvatske. Detalji tog projekta, nepoznati su javnosti. Premijer Lipovača je od tada nekoliko puta javno spominjao da bi ova inicijativa mogla donijeti veliku korist kantonu, pa čak zaposliti i gotovo svu raspoloživu radnu snagu u kantonu.

Premijer USK-a, uspio je svoj optimizam prenijeti i na člana Predsjedništva BiH Bakira Izetbegovića, koji je potvrdio da bi tu posao moglo naći oko 40 hiljada ljudi. Čak ni najtvrdokorniji skeptici ne spore da su izjave, ili obećanja, teška i prevelika. Da bi ih sigurno aterirali, Željavu treba pretvoriti u međunarodni avionski Cargo centar, baš kao što i najavljuju. Zanimljiva slučajnost u svemu je ta, da u Zavodu za zapošljavanje USK-a, na evidenciji imaju upravo približan broj od oko 40 hiljada nezaposlenih.

Vojni aerodrom Željava, najveći podzemni aerodrom i nekadašnja baza Jugoslavenske narodne armije, građen je šezdesetih godina 20 stoljeća, prema vojnim i geostrateškim interesima SFRJ.

Veliki dio je pod zemljom, tri galerije, sa četiri ulaza i izlaza, za smještaj lovačke avijacije od šezdeset mlaznih aviona migova, galerija za tehničko-remontne zahvate na avionima, brojne prostorije za ljudstvo, kao i sam operativni centar, restoran kapaciteta hiljadu ljudi, učionice, kontrolni toranj sa liftom, prislušni centar, sanitet, rezervoari za skladištenje mlaznog goriva i još mnogo toga. Van funkcije je od 1992. nakon velike eksplozije prilikom povlačenja JNA.

Može li se od njega napraviti regionalni Cargo Airport, na njemu zaposliti hiljade ljudi, i kako, pitanje je koje vrijedi 2,7 milijardi dolara, koliko je naime, procijenjen najavljeni projekt.

Zanimljivo je da se slična priča o izgradnji Cargo centra, vodila i nekoliko godina unatrag i to za Zagreb Airport Cargo City, na aerodromu Pleso, ali od toga na koncu nije bilo ništa.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti