Standardi menadžment konsaltinga

16.02.2012. 12:20 / Izvor: eKapija.ba
Standardi menadžment konsaltinga

EBRD Business Advosory Services (BAS) Programme, Bosna i Hercegovina uspostavljen 2001 trenutno finansira Evropska unija u iznosu od € 2 miliona iz sredstava Instrumenta za pretpristupnu pomoć (IPA 2009). Do danas je BAS podržao preko 520 projekata uključujući uvođenje upravljačkih sistema uvođenje informacionih sistema, istraživanje tržišta, itd. Grant obično iznosi 50% ukupnih neto troškova projekta, a maksimalni iznos je EUR 10,000. Konsultantske zadatke obavljaju kvalificirani i odobreni lokalni poslovni i menadžment konsultanti.

BAS iskustvo u Bosni i Herecegovini pokazuje da tržište konsultantskih usluga još nije definisano, nedostaje mu dubina i dinamičnost. Pristup konsultanat procjeni glavnih problema klijenata mora biti unaprijeđen, a sposobnosti komunikacije i u konačnici njihov profesionalizam podignuti na veći nivo. Na primjer samo 36% konsultanata anketiranih od strane BAS-a u prošloj godina ima svoju Web stranicu.

Jedan od način unapređenja profesionalnosti konsultanata, kao i u svakoj drugoj profesiji, je uvođenje standarda. Standard je dokument koji obezbjeđuju između ostalog zahtijeve, pravila, smjernice za proces, proizvod ili uslugu. Obično su standardi rezultat konsenzusa i odobreni su od strane nekog priznatog tijela. Sam proces formuliranja, izdavanja i implementacije standarda se naziva standardizacija. Standardizacija može biti obavljena na različitim nivoima. Na međunarodnom nivou, na državnom nivou, ili na nivou određene asocijacije ili industrije kao i na nivou same firme. Ovdje ćemo predstaviti dva međunarodna standarda u menadžment konsaltingu.

Certificirani menadžment konsultant (CMC)

Međunarodni CMC standard je uspostavljen od strane "The Interantional Council Of Management Consulting Institutes (ICMC)". ICMCI je međunarodna organizacija i mreža savjetodavnih i konsultanstkih asocijacija i instituta širom svijeta. Cilj ICMCI je promocija bolje saradnje između svih menadžment konsalting instituta i organizacija primarno posvećena registraciji ili certifiakciji individulanih menadžment konsultanata. Cilj ove bolje saradnje je pomoć u podizanju standarda menadžment konsalting profesije i priznavanje i prihvatanja znaka CMC (Cerificirani menadžment konsultant) znaka širom svijeta. CMC definira minimalni set kriterija i kompetencija koje individulni kandidati trebaju zadovoljavati. Kvalifikacija konsultanata se vrši na osnovu znanja, sposobnosti, kompetencija, iskustva, neovisnosti i etičkih kodeksa. Ovaj standard je direktno priznat od strane 54 zemlje članica ICMC-a, a smatra se korisnim u svim zemljama UN-a. CMC je priznat kao znak izvrsnosti i isksutva u ovoj profesiji. Do dans je preko 10,000 konsultanata širom svijeta je prihvatilo ove uslove i minimalne standarde kvalifikacije.

Standard EN 16114 "Management Consultancy Services" (usluge menadžement konsultinga)

I u oblasti usluga Evropska unija je posvećena stvaranju tržišta bez granica. Kao dio tih nastojanja, CEN, Evropsko tijelo za standarde je odlučilo da uspostavi set "standarda usluga". Jedna od prvih profesionalnih usluga za koju se uspostavlja standard su usluge konsaltinga. Poslije pet godina rada ICMC-a finalni draft standarda EN 16114 odobren je u Septembru 2011. Finalna verzija standarda je na raspolaganju od Oktobra 2011 i od tada je obavezujući za sve evropske članice CEN-a. Tokom ove godine ovaj standard će postati i međunardni globalni ISO standard. Standard je baziran je na setu principa i daje smjernice u menadžment konsaltingu a pisan je iz pozicije pružaoca usluga. Od standarda se očekuju sljedeće koristi:

  • bolji rezultati konsultantskih projekata
  • smanjen rizik koji se veže uz konsultantske projekte
  • lakše obavljanje poslova u drugim zemljama ili za prekogranične klijente
  • unapređenje transparentnosti i povjerenja među konsultantima i klijentima

Standard daje seriju preporuka koje pokrivaju cjelokupni proces menadžment konsultinga. Na primjer standard definira šta treba biti uključeno u ponudu, kako se složiti i prihvatiti plan rada, kako upravljati rizicima u toku projekta, koje su obaveze konsultanta na kraju projekta, itd. Standard je baziran na istraživanjima i iskustvima velikog broja konsultantskih organizacija i njihovih klijenata. Naravno standard prepoznaje i priznaje da su inovativnost i diferencijacija veoma važan dio menadžment konsaltinga. Stoga se ovaj standard fokusira samo na izlaze iz usluge i rezultate ostavljući konsultantima da koriste svoje vlastite metode u realizaciji usluga. Standard je namijenjen svima - većim konsultantskim organizacijama, malim organizacijam ili organizacijama od samo jedne osobe ali i klijentima koji kupuju konsultantske usluge. Standard postavlje uslove za konsultantske organizacije ali ne i za pojedince koji sa bave konsaltingom.

"Sadržaj ovog članka je isključiva odgovornost Zihnije Hasovića/ EBRD BAS-a i ni u kom slučaju ne predstavlja stanovišta Evropske unije".

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti