Autoceste FBiH i UIOBiH riješile spornih 500 metara asfalta

01.08.2018. 09:07 / Izvor: Federalna.ba
Autoceste FBiH i UIOBiH riješile spornih 500 metara asfalta

Jedna od najkontroverznijih infrastrukturnih priča u BiH poslije Pelješkog mosta bila je ona o izgradnji mosta Svilaj na rijeci Savi.

Jedna od najkontroverznijih infrastrukturnih priča u BiH poslije Pelješkog mosta bila je ona o izgradnji mosta Svilaj na rijeci Savi. Most će spajati dvije države, ali graničnog prijelaza, vrlo je vjerovatno, neće biti još neko vrijeme. Jedan od razloga je i spor koji je trajao do prije nekoliko dana između Autocesta Federacije i Uprave za indirektno oporezivanje BiH. I to zbog cijelih 500 metara asfalta.

Zbog tih istih 500 metara dionica Odžak - Svilaj od deset kilometara ne vodi nigdje. Spor je nastao oko toga ko bi trebalo da gradi parterni dio graničnog prijelaza do nivoa asfalta, iako od 2012. godine postoji protokol koji tačno definira šta je čiji posao. 

"U protokolu se daje Autocestama FBiH da izgrade i tih 400-500 metara koridora, ali i da do nule dovedu i granični prijelaz. Uprava za indirektno oporezivanje BiH sada tu pravi određene probleme, smatra da oni to trebaju raditi, mi imamo ugovorene te radove", kaže Adnan Terzić, direktor JP Autoceste FBiH.

U međuvremenu, spor je riješen. Iako je UIO tražila potpisivanje novog protokola prema kojem bi samostalno uradila cijeli posao, ipak je pristala da Autoceste izgrade spornih 500 metara, ali pod uvjetom da Uprava nema nikakvih troškova.

"Očekujemo odobrenje za gradnju od nadležnog Ministarstva prostornog uređenja Federacije i nakon toga stičemo uslove da raspišemo međunarodni tender i očekujemo da bi se to moglo desiti u augustu 2018. godine", navodi portparol UIO BiH Ratko Kovačević.

Šum u komunikaciji koji je trajao šest godina, unatoč vrlo jasnom protokolu, riješilo je Ministarstvo prometa BiH i Vijeće ministara, koje je svojim zaključkom zadužilo Upravu da ga ispoštuje. Pritom su upozorili i na posljedice. Zaračunavanje penala i eventualne tužbe izabranih izvođača nanijele bi štetu Autocestama Federacije.

Sada kada je riješeno spornih 500 metara na vidiku je, potencijalno, novi problem. Iako je granični prijelaz trebalo da bude završen u isto vrijeme kada i most vrlo je vjerovatno da se to neće desiti. Tako će most spajati dvije obale Save, ali ne i formalno dvije države, jer tender za izgradnju graničnog prijelaza još nije ni raspisan.

"Mogućnost da se most izgradi, a granični prijelaz ne, nažalost, postoji, ali ćemo napravit sve da do toga ne dođe", kaže Igor Pejić, sekretar Ministarstva komunikacija i prometa BiH.

BiH, dakle, zasad ima put koji vodi nigdje i most koji bi i poslije konačne izgradnje mogao biti spomenik, barem neko vrijeme. A ostat će i zapisano da je zbog mosta Svilaj BiH izgubila 2,5 miliona vrijedan arbitražni spor, zbog čega je pet odgovornih osoba iz Državnog ministarstva prijavljeno Tužilaštvu.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti