Balihodžić:Ideja ne može o(p)stati bez ulaganja vremena, novca, strpljenja i vjere u ono što radimo

09.03.2021. 16:37 / Izvor: Akta.ba
Balihodžić:Ideja ne može o(p)stati bez ulaganja vremena, novca, strpljenja i vjere u ono što radimo

Uptrend marketing solutions kreativna je reklamna kompanija koja se bavi marketinškim kampanjama, video produkcijom, kreativnim dizajnom, digitalnim oglasima i brendiranjem.

Uptrend marketing solutions kreativna je reklamna kompanija koja se bavi marketinškim kampanjama, video produkcijom, kreativnim dizajnom, digitalnim oglasima i brendiranjem.

Znati kako uložiti novac u oglašavanje može biti škakljiva i nesigurna misija, stoga je jako važno kome (po)nudimo svoje povjerenje u toj misiji koja kao rezultat treba imati sigurno tržište i profit.

O ovoj i ostalim temama za Akta.ba govori direktor agencije Kemal Balihodžić. 

Šta je tajna uspjeha Uptrenda? Da li ona leži u sloganu da su vaše ideje vaš glavni diferencijator od ostatka konkurencije? Zašto i kako je baš Uptrend pravi odgovor koji klijenti trebaju? 

- Inovativne ideje, drugačiji pristup klijentima i zasigurno rezultati. To je ona najvažnija diferencijalna stavka Uptrenda i drugih marketinških kompanija. Biti drugačiji nije dovoljno, ali biti drugačiji i imati dobre rezultate, to je već ono što predstavlja stvarnu referencu. Mnoge agencije rade na principu „ Koliko para toliko muzike“, blantno, slengovski a bh kompanije ulažu jako malo u marketing. Međutim, mi se kao agencija trudimo maksimalizirati rezultate, često na svoju štetu, jer kvalitet stavljamo ispred svakog ugovora, svake saradnje, svakog projekta. Potpisati neki ugovor znači (o)staviti obraz. A obraz se u životu a i u poslu gubi samo jednom. Radili smo zaista na mnogim projektima i svakom pristupili sa jednakim žarom i predanošću. Nebitno da li radimo kampanju za javne i odgovorne ličnosti ili pak novu čokoladu, pristup je isti. Pandemija korona virusa jeste uticala na poimanje tržišta, na smjer realizacije marketinških i strateških planova ali i cjelokupnog načina poslovanja, ali nam je ujedno poslužila da iskristaliziramo prednosti digitalnog svijeta više nego što bismo to uradili da se ona nije desila. Digitalna tehnologija mijenja živote ljudi na bolje i to je činjenica. Digitalna tranzicija treba biti u interesu svih, služiti i klijentima i poslovnim subjektima podjednako i omogućavati nove prilike.

Svaki uspješan brend podrazumijeva konstantno ulaganje i konstantnu ( dvostranu ) komunikaciju sa potrošačima. Recimo da je to nešto čega bh privrednici polako ali sigurno postaju svjesni. 

Koliko je i zašto je marketing uopšte važan kako za plasiranje na tržište već postojeće usluge ili proizvoda tako i za novi proizvod, uslugu, brend? Mnogi pričaju o marketingu, mnogi misle da znaju čemu služi ali se u rezultatima to malo vidi.

- Marketing je neizostavna karika poslovnog uspjeha jer neovisno o tome koliko dobar vaš proizvod ili usluga bili, bez jake marketinške spone sa tržištem neće biti profitabilan.

Mi marketing vidimo ne samo kao izazov nego kao zabavnu igru i radujemo se svakom projektu podjednako ma koliko se razlikovali. Kao neka mozgalica, puzzle koje smo dobili i koje uzbudljivo slažemo u prelijepu sliku koju smo sami osmislili i jedva čekamo da je (po)složimo. U ovom poslu nikada nije dosadno uvijek je uzbudljivo, ali, bh tržište je specifična platforma u kojoj je čini se, marketing, još uvijek nešto prilično apstraktno, često ocijenjeno kao bespotrebno. Takođe,  bh tržište je itekako u raskoraku sa svjetskim tokovima digitalnog marketinga i to nije nepoznanica. Za većinu naših privrednika marketing je na rangu nečega apstraktnog ali to se polako mijenja. Osviještenost o neizostavnoj potrebi marketinga na putu ka sigurnom tržištu i profitu je sve veća.  Svaki dan je nešto novo u marketingu kao i u tehnologiji jer je digitalno doba tečno poput nepresušne rijeke. Međutim, postoje osnove koje se ne mijenjaju, postulati koji se moraju ispoštovati inače će željeni rezultati izostati. 

Jako je važno (pro)naći balans između poštivanja želja klijenta i poštivanja uredbi tržišta te u konačnici poštivanja samih korisnika/konzumenata neke usluge ili proizvoda a taj balans je takođe jedna od specifičnosti Uptrend-a jer pretprojektne temeljne analize tržišta i sveobuhvatne projekcije ekonomskih uticaja svakako odvajaju našu agenciju od ostalih.  

Mi biramo projekte koju su svrsishodni i ne učestvujemo u projektima, promocijama usluga ili proizvoda koji ne ispunjavaju visoke kriterije poslovne etike i društvene korisnosti. Ne smijete potcjenjivati tržište kao cjelinu a samim tim niti jednog kupca/korisnika kao pojedinca. Kreativnost, invetivnost su važne ali važna je i psihologija.  Imamo divna iskustva u radu sa malim biznisima i sa ljudima koji sa strašću i srcem vjeruju u svoju uslugu/proizvod, u svoj biznis,  ali isto tako je super raditi i sa velikim korporacijama koje znaju šta žele, imaju imidž, brend koji moramo sačuvati i očuvati a pri tom biti inventivni u osvježavanju njihove promocije na tržištu.  Cilj realizacije svakog projekta je naravno zadovoljan klijent ali možda i više zadovoljan konačni korisnik, konzument/kupac jer je upravo zadovoljan krajnji korisnik najbolji parametar uspjeha marketinške kampanje/plana. Za dobar rezultat bitno je ne samo da naš klijent vjeruje u taj projekat nego i mi kao agencija. Ne učestvujemo često u izradi marketinga za proizvode ili usluge koje ne smatramo bitnim za rast pojedinca ili društva jer želimo učestvovati u idejama koje su kontributori, one koje olakšavaju svakodnevnicu ili razvijaju društvo, tako da smo često pro bono angažirani u društveno-odgovornim projektima koje radimo sa jednakom požrtvovanošću. 

Koliko je važno da klijenti znaju šta žele i da su objektivni i realni u očekivanjima? Šta klijenti žele, očekuju? 

- Uptrend ima širok dijapazon djelovanja i samim tim je i klijentela raznovrsna. Ipak, razlozi zbog kojih vas klijenti angažuju su jednostavni – trebate im uštediti vrijeme, olakšati posao i poboljšati profit, a na tim činjenicama se bazira sva dalja priča. Uptrend se ne bavi apstraktnim pokazateljima već isključivo egzaktnim pokazateljima te jasnim rezultatima koji su nam ujedno i satisfakcija i motivacija. S tim u vezi, da, jako je važno da klijenti znaju šta žele, šta ne žele ali da na tom putu zadrže objektivnost i realna očekivanja. Pod tim mislim da je uspjeh logičan slijed dobro osmišljenog marketinškog, strateškog plana, ali da nije instantan i da treba uskladiti očekivanja sa ispoštovanim rokovima realizacije i efekata same realizacije. 

Ono što naši klijenti u startu mogu računati od Uptrenda je povjerenje u predanost jer svaki projekat doživljavamo kao prvi i ne razmišljamo o konkurenciji na način da su nam prepreka poslovanja ili smetnja, naprotiv. Kada (is)pratimo neki konkurencijski projekat i ukoliko ocijenimo da nije dobro realizovan tačnije da ideja nije dobro iskomunicirana ka tržištu, bude nam žao ne što mi ne stojimo iza tog projekta nego zato što je dobrih ideja premalo da bi dodatno bile ugušene lošim marketinškim potezima i lošom prezentacijom. 

Ono što Uptrend održava je zasigurno kvalitet i visok kriterij realizacije projekata što očekujemo i od klijenata da podignu ( up ) svoje kriterije za svoj novac a da mi tokom realizacije zadržimo setovani „uptrend“ trend.  Kad se ideja rodi kao i beba do odrasle osobe treba mnogo vremena, ali će se svako ulaganje u nju isplatitu jer na kraju imate kvalitetnu ličnost - tako je i sa idejom, uslugom ili nekim proizvodom.

Kakva je priroda klijenata? Zaboravlja li se glavna psihološka činjenica da klijenti kupuju zbog emocije i kvaliteta kako proizvoda tako i usluge? 

- Dobar marketinški stručnjak jednostavno mora razmišljati van okvira uobičajenog, mora biti uvijek razumjeti postojeće trendove, koji predviđa dobre i loše okolnosti, prepreke, mora se prilagođavati okolnostima koje ne može mijenjati koje su setovane tržištem, društvenim uređenjem i sl, a da pri tom iznalazi najbolja rješenja i u konačnici da svojom idejom utiče na ponašanje, odluke i mišljenje kupaca 

Emocija jeste važna, povezanost kupca ili korisnika usluge za vas lično ili vaš brend jeste važna ali nije dovoljna niti samoodrživa u slučaju odsutstva kvaliteta.

Ukratko, jedno isključuje drugo - ako nudite lošu uslugu ili proizvod samo emocija vas neće održati na tržištu jer će klijenti kad-tad izabrati kvalitet ispred emocije ili vezanosti za brend. S druge strane, ako imate samo kvalitet a niste dobro iskomunicirali poruku svog proizvoda ili usluge prema tržištu možete ostati uskraćeni za odziv klijenata jer je inicijalni kontakt klijenta da kupi vas proizvod / uslugu najteži korak. Ako vladate kvalitetom to znači da su velike šanse i da je dovoljno da nakon što se klijent uvjeri u vaš kvalitet ostati.

Mnoge male kompanije su se zatvorile tokom pandemije koronavirusa koja, evo, još traje. Uptrend je jedna od malobrojnih marketinških agencija koja 2020 godinu nije poslovala u gubicima. Šta savjetujete privrednim subjektima u BiH za 2021. godinu? 

- Ova godina će prema predviđanjima ekonomskih stručnjaka biti tek godina saniranja posljedica a tek onda vraćanje na staro, pa tek onda start od nule. 

Pandemija je pokazala i dokazala da je moguće poslovanje „na daljinu“, da je većinu office poslova moguće prenijeti u kućnu verziju i da je digitalno doba umnogome promijenilo ne samo tržište rada već i njegovu stopu produktivnosti i efikasnosti. 

Pokazala je da sve može digitalizirati pa čak i obrazovanje, što je za bh društvo u cjelini svojevrsna novina na koju se još navikavamo. 

U vremenu kada je sve užurbano i kada su obaveze ljudi sve veće, cilj je uspostaviti sistem u kojem ( u skladu sa djelatnošću gdje god je to aplikativno ) se klijentima iz udobnosti doma omogućava kako pristup proizvodu ili vašoj usluzi, tako i da taj proizvod / usluga bude isporučena u što kraćem roku i u  što boljoj konkurentnoj cijeni. 

Ta kompleksnost procesa možda usložnjava stvari i odudara od nekih old school poimanja marketinga, tržišta i uopšte poslovanja ali nije nužno otežavajuća, čak naprotiv – svojevrsna je olakšica kako poslovnom subjektu tako i samom klijentu. 

Da li je marketing luksuz i šta klijent dobije unutar dogovorenog budžeta?

- Uptrend je isključivo usmjeren ka namjenski, efikasno i svrsishodno utrošenom budžetu unutar kojeg se maksimalno ulaže u korištenje alata koji će klijentu biti od promotivnog i profitabilnog benefita. 

Marketing je nužan. To bi isto bilo da kažemo da je auto u vremenu u kojem živimo luksuz. Na kraju dana trošite na gorivo, održavanje i čišćenje, ali bez njeg ne biste stizali završavati druge poslove. Marketing je prva stavka saradnje sa tržištem i direktno se veže za budžet i aplikaciju budžeta. Ono što mi radimo drugačije je da taj budžet ne gledamo šturo i potrošački, nego efikasno i baziran na jasnim planovima aktivnosti. Tu uvijek ubacimo svoj touch.  Npr, naši eventi su organizirani sa sadržajima poput holograma ili u konceptu virtualne stvarnosti i na to smo ponosni jer su te stavke umnogome obogatile vizuelni identitet evenata i kvalitet istih podigli na visok nivo. 

Među trendovima događaja koji nastavljaju oblikovati prostor, virtualna i proširena stvarnost postali su ključni katalizatori za inovacije a Uptrend je i tu među prvima u BiH.  

Uptrend je čak 2016. godine bio prva marketinška agencija koja je (iz)radila Viber stikere unutar jedne marketinške kampanje za jednu veliki korporaciju. 

Preko1 milijardu je korisnika Viber-a širom svijeta, preko 7 miliona interakcija svakih 60 sekundi, prosječni korisnik dnevno otvori 12 puta aplikaciju, 30% korisnika dnevno šalje stikere a čak 50% dijele video i foto materijale dnevno. Zar to u startu nisu jaki argumenti da se neki privrednik odluči za ovaj segment promocije ? Većina kompanija sarađuje sa Viberom preko svojih marketinških agencija.  Koliko su klijenti osviješteni o mogućnostima koje ovaj vid komunikacije sa klijentima nudi – reklama i komunikacija promo poruke je već druga tema. 

Da li je usluga marketinga skupa ili ne, odgovor daje nivo profita nakon neke kampanje/projekta. A dobar rezultat će uvijek potvrditi potrebu ovakve usluge i cjenovnu isplativost u odnosu na cjelokupni poslovni benefit po klijenta. Marketing je konstantno osluškivanje tržišta i kontinuirana komunikacija s klijentima/potrošačima.

Uptrend nikada ne troši svoje resurse uludo, pa takav tretman uživaju i naši klijentti.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti