Gradnja tunela Ivan na Koridoru 5C počinje u januaru

28.10.2019. 11:58 / Izvor: Akta.ba
Gradnja tunela Ivan na Koridoru 5C počinje u januaru

Tunel Ivan dio je autoceste na dionici Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – Ivan, LOT 2. Predviđeni rok izgradnje je 30 mjeseci.

Danas je u sjedištu JP Autoceste FBiH potpisan Ugovor o izgradnji dionice Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – Ivan, LOT 2, tunel Ivan.

Ugovor su potpisali Adnan Terzić, direktor JP Autoceste FBiH kao investitor i u ime izvođača radova Hamed Ramić, direktor Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo (BiH) te Denis Lasić, ministar prometa i komunikacija FBiH u svojstvu svjedoka sa strane JP Autoceste FBiH i Munir Ramiću svojstvu svjedoka ispred Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo.

Vrijednost Ugovora za izgradnju tunela Ivan je 57.628.570,37 eura bez PDV-a, a sredstva su osigurana putem Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 50 milijuna eura  i bespovratnim sredstvimaEuropske unije u visini od 11,4 milijuna eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

"Ovo je sedmi ugovor koji je potpisan nakon usvajanja Zakona o akcizama, nakon što smo dobili mogućnost provođenja tenderskih procedura i ovo je velika stvar za JP Autoceste FBiH, Koridor 5c, Federaciju i BiH. Također, ovo je veliki korak i za firme koje surađuju sa Poduzećem. Drago mi je da je danas ugovor dobila domaća firma Euro-asfalt, koja je zahvaljujući gradnji na Koridoru postala regionalna firma. U narednom periodu, na nama je ostalo da iz paketa nakon usvajanja akciza dodijelimo još dva ugovora Tarčin – Tunel Ivan i da se spustimo na M17 od Vranduka do Nemile. Potpisivanjem ovog ugovora u izgradnji imamo 40 km autoceste na Koridoru 5c", kazao je Terzić. 

Tunel Ivan je dvocijevni tunel sa po dvije trake i proći će kroz planinski prijelaz Ivan Sedlo. Ukupna dužina desne tunelske cijevi je 1721 m, dok je lijeva tunelska cijev duga 1761 m i bit će pozicionirane ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17. Nadmorska visina na ovoj lokaciji je u rasponu od 500 do 1020 m, a maksimalna visina nadsloja iznad tunelske konstrukcije iznosi oko 200 m. Tunel je projektiran  da se izvodi po Novoj Austrijskoj Tunelskoj Metodi (NATM). Po izlasku iz tunela trasa autoceste se privremenom prometnicom spaja sa magistralnom cestom M-17, koja označava kraj ove dionice. Privremena spojna cesta je dvosmjerna cesta sa po jednom trakom, duga je oko 700 m. Spojna cesta počinje od buduće kružne raskrsnice na magistralnoj cesti M-17 i dalje se penje preko postojećeg potoka, mostom dužine 15 m, do platoa bočnog naplatnog mjesta Bradina. Predviđeni rok izgradnje je 30 mjeseci.

"Već naredni mjesec krećemo sa organizacijom gradilišta tunela Ivan što znači izgradnja pristupnih puteva sa strane Bradine i Tarčina, kako bi početkom naredne godine krenuli sa iskopom tunela Ivan", izjavio je Ramić.

Osim aktivnosti vezanih za tunel Ivan (LOT 2), JP Autoceste FBiH je objavilo i Poziv za dostavu ponuda za izgradnju autoceste na Koridoru 5c, dionica Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – ulaz u tunel Ivan, LOT 1. Dužina ove poddionice je 4,9 km, a značajniji objekti na poddionici su most Raštelica 1 dužine 518 metara i most Raštelica 2 dužine 609 metara. Na poddionici su planirana i dva odmorišta. Gradnja ove poddionice financirat će se bespovratnim sredstvima Europske unije u visini od 11,7 milijuna eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF) i sa 50 milijuna eura osiguranih kod Europske investicijske banke (EIB).

„U posljednje vrijeme sve češće potpisujemo ugovore što je vjetar u leđa gospodarstvu Federacije i Bosne i Hercegovine. Treba naglasiti da su sve domaće firme angažirane na izgradnji Koridora 5c. Nadam se da ćemo do proljeća imati još nekoliko ugovora i na taj način približiti se izgradnji najkompleksnijih dionica tunel Prenj i Mostar sjever – Mostar jug“, rekao je Lasić. 

Potpisivanjem ovog ugovora, JP Autoceste FBiH imat će devet aktivnih gradilišta, odnosno u izgradnji 40 kilometara autoceste na Koridoru 5c. U ovom trenutku, JP Autoceste FBiH je osiguralo nove investicije vrijedne blizu dvije milijarde KM za novih 80 kilometra autoceste.

 

 

Tunel Ivan dio je autoceste na dionici Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – Ivan, LOT 2. Ovaj tunel je dvocijevni sa po dvije trake i proći će kroz planinski prijelaz Ivan Sedlo. Ukupna dužina desne tunelske cijevi je 1721 m, dok je lijeva tunelska cijev duga 1761 m i bit će pozicionirane ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17. Cijevi su povezane sa pet pješačkih poprečnih veza i jednim prolazom za interventna vozila. Tunel se nalazi u horizontalnoj krivini radijusa R=1900 m i konkavnoj vertikalnoj krivni radijusa 15000 m. Svijetli profil tunelske cijevi konstruisan je za širinu kolovoza 7,70 m, revizione staze 2x0,85 m i svijetlu visinu 4,70 m. Nadmorska visina na ovoj lokaciji je u rasponu od 500 do 1020 m, a maksimalna visina nadsloja iznad tunelske konstrukcije iznosi oko 200 m.

Tunel je projektovan da se izvodi po Novoj Austrijskoj Tunelskoj Metodi (NATM). Ovim načinom građenja tunela vrši se brzo zatvaranje iskopanog prostora i tako se neposredno poslije iskopa formira nosivi potporni prsten koji osigurava sadejstvo primarne konstrukcije i okolnog tla. Ovom metodom je važno pravilno uspostaviti ritam iskopa i podgrađivanja, poštujući preporuke dužine koraka iskopa. Osnovni elementi za uspostavljanje trajne stabilnosti iskopa tunela korišteni u primarnoj konstrukciji (podgradi) po NATM su: mlazni beton, armaturne mreže, sidra, remenate, cijevni štit. Budući da je geološka građa ovog terena izuzetno složena odnosno litološki sastav je heterogen, geotehnički uslovi kroz koje prolazi tunel Ivan uslovili su da se na cjelokupnoj dužini tunela izvodi betonski podnožni svod ispod kolovozne konstrukcije i da se sekundarna (završna) obloga armira u cijeloj dužini.

Po izlasku iz tunela trasa autoceste se privremenom prometnicom spaja sa magistralnom cestom M-17, koja označava kraj ove dionice.

Privremena spojna cesta je dvosmjerna cesta sa po jednom trakom, duga je oko 700 m. Spojna cesta počinje od buduće kružne raskrsnice na magistralnoj cesti M-17 i dalje se penje preko postojećeg potoka, mostom dužine 15 m, do platoa bočnog naplatnog mjesta „Bradina“ (BNM). Na lokaciji platoa BNM u dužini od 140 m izvršeno je proširenje kolovoza za jednu saobraćajnu traku u oba smjera kako bi se omogućio pristup većem broju vozila. Pored ovog proširenja predviđena je i dodatna traka za vangabaritna vozila širine 6 m. Naplatne kućice i nastrešnica za naplatno mjesto „Bradina“ bit će prenesene sa naplatnog mjesta u Tarčinu. Pored platoa sa naplatnim kućicama nalazi se objekat kontrole naplate koji će biti montažnog karaktera. Nakon platoa ponovo se smanjuje broja traka na ukupno dvije koje se penju do portala tunela Ivan i priključuju se na desnu i lijevu tunelsku cijev.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti