Dobrila Močević: Po čemu ćemo pamtiti 2020. godinu

15.01.2021. 09:02 / Izvor: Akta.ba
Dobrila Močević: Po čemu ćemo pamtiti 2020. godinu

Pandemija coronavirusa, gotovo sve nas je zaustavila u novim planovima, idejama, na putu ka boljem i većem.

Uoči dočeka Nove godine, na izmaku "stare", obično sumiramo rezultate i izvlačimo određene zaključke za narednu godinu. Podsjećamo se lijepih, ali i onih manje lijepih trenutaka koji su obilježili prethodnih 365 dana.

Pandemija coronavirusa, gotovo sve nas je zaustavila u novim planovima, idejama, na putu ka boljem i većem.

U duhu ispraćaja ove "pandemijske" godine, u nastavku pročitajte osvrt godine Dobrile Močević, direktorice agencije Prime Communications.

 

1. Kakva je situacija u Vašoj kompaniji?  Koliko je corona-kriza uticala na poslovanje?

- Finansijski - odnosi s javnošću i srodne djelatnosti ovu krizu su, kao i svaku drugu, preživjeli uz obavezna rezanja budžeta u većini sektora. Ono što je bilo posebno teško za branšu je činjenica da su otkazani brojni projekti koji uključuju participaciju publike ili učesnika bilo koje vrste, ali i brojni projekti i kampanje čije teme su doživjele dramatičan pad na listi prioritetnih pitanja. Ne u smislu da su prestale da budu važne nego su zdravstvena kriza, udar krize na brojne sektore i nepredvidljivost pandemije prosto postali najvažniji. Prilagodljivost promjenama o kojima smo stalno pričali PR je ponovo morao da primijeni u praksi.

Nematerijalni - odgovor odnosa s javnošću na svaku krizu koju rješava je sadržan u frazi koju svi koristimo kad se bavimo kriznim menadžmentom – ”Kriza je prilika”. I to je istina. Naučili smo da radimo na daljinu a da i dalje to ne moramo da volimo. Potvrdili smo da brojna nepotrebna sastančenja mogu da se završe mejlom ili pozivom – makar to bio i video poziv. Osmislili sjajne koncepte i kampanje, sarađivali sa sjajnim ljudima – na daljinu ali vrlo blisko i sa sjajnim rezultatima. Stali smo na crtu svim ograničenjima i – pobijedili.

2. Po čemu ćete još pamtiti 2020. godinu?

- Mislim da ćemo kao ljudska vrsta, pamtiti ovu godinu po brizi za zdravlje – lično, članova porodice, timova i drugih i važnih ljudi.

Globalno se smatra godinom nezapamćenog broja i obima promjena i super zvijezdi – digitalnoj transformaciji. Vjerujem da će je istorija medicine zapisati po najizazovnijoj zdravstvenoj krizi ali i po najbržem odgovoru na krizu u smislu razvoja različitih, podjednako efikasnih vakcina, ali i tretmana već oboljelih od COVID-19. I mislim da je ta činjenica jedna od najvećih pobjeda u istoriji čovječanstva.

Ukratko, svijet se našao u  svakodnevnici bilo koje PR agencije – kratkoročni aranžmani i planovi, nepredvidljivost i neizvjesnost budućnosti, potreba da se snalazite, improvizujete a ipak realizujete i isporučite vrhunske rezultate. Komunikacija je postala personalizovana, kako smo i predviđali, samo mnogo brže što znači, uz puno više distrakcija... Infodemija, eskalacija jezika mržnje i teorije zavjere su ružni nusprodukti. Svijet je upao u svijet PR-a u kom je neophodna umješnost za predviđanje i praćenje krize ali i upravljanje krizom i  kriznom komunikacijom. Neobičan osjećaj ali vrijedan pamćenja.

3. Kakvu prognozu imate za post-coronsko vrijeme?

- Meni izgleda da najteži dio krize tek nastupa, mislim da imamo bar još pola godine ako ne i više prije nego što stignemo do ”post-coronskog” a to je, iz perspektive i iskustva dobre doze pogrešnih procjena iz prethodne godine, nešto o čemu ne bih da nagađam.

4. Planovi za 2021. godinu?

- Sačuvati zdravlje – fizičko i mentalno. Nije fraza, nema ničeg prečeg. Nastaviti da praktikujemo dobre, moderne, etične i smislene odnose s javnošću i isto takvo poslovanje. Nastaviti da učimo. Čim to bude moguće, organizovati okupljanje ljudi koji su nedostajali u ovoj godini. Nebitno je u kojoj formi. Na kraju, ako smo išta naučili u 2020., je da su planovi napravljeni da propadaju ali i da na svaki neplanirani problem možemo da pronađemo rješenje koje često bude bolje i efikasnije od prvobitnog plana.

Foto: Anja Pješivac

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti