Fungi Kultura dokaz da posao u struci nije prepreka za poduzetništvo

12.03.2021. 11:25 / Izvor: Akta.ba

Da posao u struci nije prepreka za poduzetništvo pokazuje primjer tri mladića iz Tuzle koji su odlučili da pokrenu vlastiti biznis.

Da posao u struci nije prepreka za poduzetništvo pokazuje primjer tri mladića iz Tuzle koji su odlučili da pokrenu vlastiti biznis. Nije jednostavno uskladiti sve obaveze, ali snagu im daje to što rade na nečemu što su napravili svojim idejama i rukama.

Erdžan Junuzović knjigovođa, Edis Osmić diplomirani inžinjer građevine i Danijel Stjepanović diplomirani pravnik su tri dugogodišnja prijatelj koji su vjerujući u svoju ideju pokrenuli biznis za proizvodnju gljiva bukovača karakterističnog oblika buketa.

"Kao tri dobra prijatelja, kroz dugogodišnji porodični "know-how" jednog od naših osnivača, stekli interesovanje prema ovoj jako ukusnoj i zdravoj gljivi – bukovači. Ono na što smo se mi prvenstveno bazirali prije pokretanja našeg posla jeste sticanje znanja i usavršavanje tehnologije procesa proizvodnje koji bi bio što efikasniji i u konačnici samoodrživ, a zatim smo krenuli u ovu priču, sa željom da podijelimo sa što većim brojem ljudi ono u čemu smo mi uživali prethodnih godina" govori Erdžan za Akta.ba.

Uzgoj bukovača u obliku buketa

Fungi Kultura se trenutno bavi uzgojem gljiva bukovača koje su početak priče o kvalitetnoj, gurmanskoj, a istovremeno zdravoj ishrani.  Njihov konačni cilj je održiva poljoprivredna proizvodnja i društveno odgovorno poslovanju.

"Bavimo se isključivo uzgojem gljive bukovače. Da li će gljiva imati oblik buketa ili neki drugi oblik, zavisi od proizvođača i njegovih potreba i ciljeva. Mi smo se bazirali na to da naše gljive rastu u buketima i da ih na takav način, u neoštećenom obliku i svježe ubrane, dostavljamo našim kupcima na adresu. Mislimo da smo prvi na BiH tržištu koji svoje gljive dostavljaju u formi buketa i na kućnu adresu naših kupaca.", pojasnio je Edis.

Bukovača kao vrsta gljiva nije pretjerano zahtjevna za uzgoj, ali kada je u pitanju organska proizvodnja svaki korak u proizvodnom ciklusu zahtjeva znatno veću pažnju.

"Iz tog razloga mi pažljivo biramo sirovine od kojih će se praviti supstrat, a pripremu sirovina vršimo isključivo prirodnim i ekološkim metodama.  Možemo reći da uzgoj gljive bukovače načelno nije komplikovan proces, ali traži da se naprave i održavaju dobri uslovi, te da se posebna pažnja posveti čistoći i nabavci kvalitetnih sirovina, ukoliko želite da imate zaista kvalitetan organski proizvod", istakao je Danijel.

Fungi Kultura se trenutno priprema za proces sticanja certifikata organskog proizvođača.  

Nisu čekali bolja vremena, biznis pokrenuli u pandemiji

Iako su posao pokrenuli u vrijeme pandemije to ih nije spriječilo da bukovače plasiraju na tržište.

"U tom trenutku razmišljali smo o tome da možda ipak sačekamo neka bolja vremena, znajući da će pandemija vrlo vjerovatno poljuljati čak i do tada stabilne firme i poslove. Međutim, na sreću, odlučili smo se usuditi i više nije bilo povratka. Povratna informacija koju smo dobili nas je zaista oduševila, ljudima se svidjelo to što radimo i sve je dalje išlo svojim tokom. Ono što bi se u stabilnim vremenima vjerovatno desilo jeste brže širenje proizvodnje, a samim tim i naše firme, ali uspijevamo i te izazove uspješno prebroditi", kazao je za naš portal Danijel.

Ova tri tuzlaka su upravo zbog pandemije odlučila da svojim sugrađanima besplato dostavljaju na adresu bukete bukovača što se pokazalo kao dobra ideja.

Društvene mreže najednostavniji način za plasiranje proizvoda na tržište

U današnje vrijeme najednostavniji način za komunikaciju sa klijentima su društvene mreže. Fungi Kultura svakodnevno na svom Facebook, Instagram i Twitter profilu edukuje svoje pratitelje o gljivi bukovači i njenim bogatim svojstvima i sa njima dijeli recepte. Tako i prodaju svoje proizvode. Inspiraciju za postove im nije teško pronaći.

"Inspiracija je svuda oko nas, a sada često dolazi i od samih kupaca i njihovih ideja. Šalju nam slike, svoje recepte i neke korisne savjete. Mi također baš volimo kuhati i eksperimentisati sa hranom, a kako smo i sami shvatili važnost zdravih i kvalitetnih namirnica u kuhinji, pronalazimo jako puno ideja za takva jela. Ipak najveća zasluga za naš identitet na društvenim mrežama pripada Maidi Sarihodžić Stjepanović koja kreira sadržaje za naše profile", naglašavaju iz Fungi Kulture.

 Proizvodnje bez otpadnog materijala

Vjeruju da se isplati biti poduzetnik u našoj zemlji iako nije nimalo jednostavno.

"Svaki početak jeste intenzivan i  vjerovatno ćete se susresti sa određenim izazovima, ali to je sve dio puta. Potrebno je imati dobar plan, mnogo raditi, neprestano učiti i jednostavno vjerovati u svoju ideju i biti istrajan. Mi smo jako zadovoljni, feedback koji dobijamo od samog početka je fantastičan, te se nadamo da će se taj trend i nastaviti i da ćemo biti u prilici da i u narednim godinama dijelimo sa našim kupcima sve ono što smo zamislili", istakli su.

U narednom periodu planiraju proširiti proizvodne kapacitete, a zatim i palete proizvoda.

"Cilj nam je zaokružiti proces proizvodnje kako ne bismo imali otpadnog materijala, te bi se sve prerađivalo i iskorištavalo za proizvode poput dodataka ishrani za perad ili organsko đubrivo. Želja nam je podići svijest konzumenata o prednostima gljiva u svakodnevnoj ishrani, te njenim mnogostrukim dejstvima na cjelokupno zdravlje. Također, želja nam je postati prepoznatljiv brend na policama širom BiH, a vremenom i inostranstva, jer želimo da naše ime vežu za kvalitet i zdrav život. Na tom putu nas može spriječiti samo viša sila, jer mi smo odlučni ući u svako domaćinstvo", rekli su iz Fungi Kulture.

Ova tri poduzetnika su usprkos pandemiji uspjeli pokrenuti uspješan biznis. Nisu imali garanciju za uspjeh, ali ipak su pokušali. Mladim ljudima poručuju "Usudite se! Garancija za uspjeh ne postoji, ali i u najgorem slučaju barem možete reći da ste pokušali uraditi nešto u što ste vjerovali. I onda se usudite opet".

E.O.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti