Magazinović: Usvojiti Zakon kojim bi se oporezivali tehnološki divovi poput Facebooka, YouTube...

20.04.2021. 12:52 / Izvor: Akta.ba
Magazinović: Usvojiti Zakon kojim bi se oporezivali tehnološki divovi poput Facebooka, YouTube...

Trenutačni stav UIO BiH po kojem, na primjer, osoba koja plaća reklamu na Facebook-u treba da plati porez, a ne kompanija je neodrživ i neprovodiv.

Saša Magazinović, zastupnik u Parlamentu BiH, podnio je inicijativu  za usvajanje Zakona o porezu na digitalne usluge.

U inicijativi Magazinović podsjeća da su trenutni zakonski okvir i načela oporezivanja zastarjela i temelje se na poslovnim modelima iz 20. vijeka. 

" Velike svjetske, tehnološke, digitalne kompanije zadnjih godina značajno su povećale oglašavanje, posredovanje i prodaju podataka o korisničkim interfejsima u Bosni i Hercegovini. Međutim, prema svim dostupnim informacijama, za te usluge koje obavljaju ne plaćaju porez u Bosni i Hercegovini. Pravo države, u ovom slučaju Bosne i Hercegovine, da ubire poreze trenutno je povezano s fizičkom prisutnošću kompanije (ili podružnice) u određenoj zemlji", stoji u Inicijativi. 

Stav Uprave za indirektno oporezivanje (UJO) po ovom pitanju:

"U slučaju kada se radi o uslugama reklamiranja, a što se može utvrdili primjenom staiulardne klasifikacije djelatnosti shodno članu 70. zakona, koje prema navodima iz vašeg upita prima lice iz BiH od lica sa sjedištem u inostranstvu. iste se oporezuju shodno članu 15. stav (2) tačka 4. alineja b) zakona u mjestu gdje primalac usluge obavlja djelatnost, ima stalno sjedište, ispostavu, stalnu adresu ili uobičajeno prebivalište"

U UIO tvrde da najveće tehnološke kompanije na čijim platformama se obavlja oglašavanje za prostor BiH nemaju registraciju u BiH niti imaju ovlaštenog zastupnika s kojim bi se moglo komunicirati i dogovarati na koji način se poštuje pravni sistem zemlje.Također dodaju da bi po zakonu, obaveze prema državi za ove usluge, u slučaju kada velike platforme ne plaćaju porez, trebalo da plati fizičko ili pravno lice koje naručuje reklame, ali nisu mogli potvrditi da li se to u praksi dešava.

"Trenutačni stav UIO BiH po kojem, na primjer, osoba koja plaća reklamu na Facebook-u treba da plati porez, a ne kompanija je neodrživ i neprovodiv. Uz to, velike tehnološke kompanije ne zarađuju samo od reklama već i prodaje informacija o njihovim korisnicima. Zbog potrebe pravednijeg oporezivanja digitalnih korporacija u EU, Europska komisija je pripremila Prijedlog direktive Vijeća o zajedničkom sistemu poreza na digitalne usluge kojim se oporezuju prihodi od pružanja određenih digitalnih usluga i koji na nivou Europske unije uvodi porez na digitalne usluge. EU države koje su odlučile uvesti porez na digitalne usluge na nacionalnom nivou su Francuska, Italija, Austrija, Velika Britanija, Poljska i Mađarska, a uvođenje zakona se planira u još šest EU zemalja. Trenutno se i u Hrvatskoj i Sloveniji radi na usvajanju Prijedloga zakona o porezu na digitalne usluge", pojašnjava Magazinović u ovoj inicijativi. 

Zakon o porezu na digitalne usluge podrazumijeva uvođenje poreza na tri vrste digitalnih usluga. Prvo su usluge oglašavanja usmjerenog na korisnike interfejsa. Drugo su usluge posredovanja -stavljanja korisničkih interfejsa na raspolaganje korisnicima, bilo zbog povezivanja korisnika i njihove interakcije, bilo zbog razmjene robe ili usluga između korisnika. Treće su usluge prodaje podataka o korisnicima interfejsa.

Magazinović dodaje da se ovaj porez ne bi odnosio na prihode malih razvojnih digitalnih firmi i krajnjih korisnika digitalnih usluga, već isključivo na tehnološke divove poput Faccbook, Google, YouTubc, Amazon, Apple... Prijedlog koji jc u opticaju u drugim državama je da se porez odnosi samo na firme sa godišnjim prihodima većim od 750 miliona EUR na globalnom nivou i godišnjim prihodima od oporezivih digitalnih usluga sa izvorom u jednoj od tih zemalja (u našem slučaju Bosni i Hercegovini) od preko cca 280.000 KM.

"Ako porez plaćaju naše male kompanije, nema razloga da porez ne plate i Facebook, Google, Youtube..", poručio je. 

B.K.

 

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti