Hodžić: GRAWE u fokus poslovanja stavlja sigurnost čovjeka, njegove imovine i brigu o zajednici

23.04.2021. 13:13 / Izvor: Akta.ba
Hodžić: GRAWE u fokus poslovanja stavlja sigurnost čovjeka, njegove imovine i brigu o zajednici

Za Akta.ba, razgovarali smo sa Fikretom Hodžićem, predsjednikom Uprave GRAWE osiguranja d.d. Sarajevo.

GRAWE osiguranje d.d. Sarajevo je prvo osiguravajuće društvo sa stranim kapitalom, osnovano u Bosni i Hercegovini davne 1998. godine, prevashodno kao osiguravajuće društvo za životno osiguranje, sa ciljem pružanja adekvatne finansijske sigurnosti građanima BiH. 

GRAWE kontinuirano posluje sa izrazito pozitivnim rezultatima, a preduslov za to je ne samo finansijska stabilnost i poštovanje zakonskih propisa, nego znanje i iskustvo koncerna sa tradicijom od 192 godine, savremeni proizvodi i usluga, te etičnost u poslovanju sa ljudima, kako klijenata tako i uposlenika, te društvene zajednice.

GRAWE je u posljednjih godinu dana uveo novitete u poslovanju koji su uzrokovani još uvijek aktuelnom Covid situacijom u svijetu i još jednom pokazao sigurnost, otpornost na krizu, te potvrdio da prednjači u segmentu osiguranja i stvarne brige o klijentima te je u konačnici pokazao i koliko je jaka tradicionalna nota samog poslovanja.

Za Akta.ba, razgovarali smo sa Fikretom Hodžićem, predsjednikom Uprave GRAWE osiguranja d.d. Sarajevo.

GRAWE osiguranje u BiH uspješno posluje od osnivanja, tačnije od 1998. godine. GRAWE je od prvog dana u cjelosti podređeno i posvećeno potrebama klijenta. Šta je tajna dugogodišnje uspješne tradicije i poslovanja koje je prepoznatljivo do te mjere da je o GRAWE-u bespotrebno naglašavati segmet uspjeha i stabilnosti?

-Tajna je u primjeni i njegovanju temeljnih vrijednosti GRAWE osiguranja:

Pružati održivu sigurnost kroz vrijeme svakom osiguraniku, etički i odgovorno voditi kompaniju za dobrobit svih interesnih grupa: osiguranika, zaposlenika, lokalne zajednice i na kraju vlasnika kapitala.

Kada kažem održivu sigurnost, tu prije svega mislim na adekvatnu odštetu osiguranika, čak i u doba kriza, bilo finansijskih, korone ili ekstremno nelojalnog tržišta. To mogu društva koja vrlo odgovorno upravljaju sredstvima osiguranika i vlasnika kapitala, te kontunuirano upravljaju troškovima poslovanja.

GRAWE osiguranje d.d. Sarajevo je danas lider osiguravatelj u osiguranju života u Bosni i Hercegovini s najboljim odnosom OBEĆANO – ISPUNJENO, kako ste jednom izjavili.

Koliko je teško na bh. tržištu održati sinergiju visokih principa poslovanja, poštovanja tradicije kompanije, uvažavanja potreba klijenata i u konačnici ispunjavanja uspješnog poslovanja s jedne strane i zadovoljnih klijenata s druge?

-To je dobro pitanje, a mi smo od početka rada u BiH znali da dolazimo na tržište "poremećenih" vrijednosti i poljuljanog povjerenja u finansijske institucije.

Povjerenje je najvažnija vrijednost osiguranja koje je vrlo teško izgraditi, a veoma lako izgubiti. Tako je u privatnom, a ne samo poslovnom životu. Kada gradite povjerenje i posao, onda ste sami protiv svih - čak i tuđe greške ili namjere vama otežavaju posao.

Kada izgradite i nešto dostignete na lokalnom tržištu, opet je tako, jer i drugi žele svoj dio tržišta, a vama i tuđe greške mogu uticati na pad ili čak gubitak povjerenja na određenom tržištu. To košta, ali se strpljivim radom to uspijeva postići i održati, a dugoročno se isplati.

U suštini od početka mi ispunjavamo obećano, bez obzira je li isplata osigurane sume životnih osiguranja dospjela na naplatu nakon uplaćenih samo 6 mjesečnih rata, kod teških bolesti npr. jednokratno ili u vidu rente nakon 10, 20, pa čak i do 45 godina.

Pitate nas kako - pa tako što ne obećavamo nemoguće, tj. najviše osiguranja (osigurana suma) za najnižu cijenu (premiju)! Odgovorno i transparentno poslujemo, a odgovorno formiramo rezerve i konzervativno ulažemo.

Postoji kontekst da građani BiH nisu sigurni u "potrebu za osiguranjem", osim obaveznog osiguranja kao što je to auto osiguranje. Šta zaista znači osigurati sebe i svoju imovinu?

-Vidite, svaki čovjek ima potrebe za osiguranjem, samo je pitanje ekonomskog stanja zajednice, pa samim tim i mogućnosti osiguranja građana.

Istina je da na tržištima osiguranja u tranziciji, na kojima nije razvijena svijest o potrebi osiguranja, čak i kod onih građana ili institucija koji imaju potrebu, ali i mogućnost plaćanja premije, ne nalaze za shodno osigurati svoj život, zdravlje, imovinu. Najčešće se osiguravaju automobili, kako obavezno tako i dobrovoljno - kasko.

Šta nam to govori? Često je građanima važnije osiguranje automobila, iako nije vredniji od kuće ili stana koji su najčešće puno vrijedniji, a plaća se otpilike ista premija osiguranja za godinu dana. Potrebno je sazrijevanje tržišta, ali i redanja vrijednosti po prioritetima, što je dug proces.

GRAWE osiguranje je uprkos izazovima poslovanja usljed COVID pandemije, pokazalo otpornost na krizu i u potpunosti ispunilo finansijske ciljeve, a povećanje dobiti Društva u 2020. godini, u vrijeme pandemije, rezultat je koji se mora istaći.

Koliki je bio izazov odgovoriti pandemiji i upravljati u krizi?

-Da, potpuno ste u pravu - još jednom smo na djelu pokazali otpornost na nepredvidivu i potpuno novu krizu izazvanu pandemijom Covid-19.

Radili smo na očuvanju radnih mjesta čak i nova zapošljavanja, pravovremeno ispunjavali sve obaveze iz domena poslovanja i čak smo ubrzali rješavanje odštetnih zahtjeva od početka pandemije.

Animirali smo potrošnju građana kao preduvjet ekonomske održivosti, pomagali društvenoj zajednici i zdravstvenom sistemu itd. Dobit društva je također veća nego lani, ali je to samo jedan od finansijskih pokazatelja.

Međutim, nama je u fokusu čovjek i njegove potrebe za sigurnošću, stabilnosti, jednakosti i sistemom osiguranja u cjelini.

Osiguranicima su važnije rezerve, koje značajno jačamo iz godine u godinu, kao i solventnost koju smo vratili na nivo veći od 200 posto.

Ponosni smo na najveću aktivu osiguravajućih društava u BiH - cca 257.000.000KM.

Poslujemo po međunarodnim IFRS standardima, izvještavamo transparentno - kako institucije tako i javnost - sasvim dovoljno za stručnu javnost.

Međutim, smatram jako važnim ove teme približiti običnom čovjeku, vašim čitaocima, radi boljeg razumijevanja osiguranja i sigurnosti, kako ne bi u prvi plan stavljali cijenu ili dobit kod odabira osiguravajućeg društva.

Jer ovo što mi, osiguravajuća društva, radimo i prodajemo nije običan i opipljiv proizvod čija kupoprodaja završi momentom preuzimanja.

Naprotiv, tek kroz vrijeme se pokažu prave vrijednosti, ili  "B strana ploče", kao što je osigurana suma, pokriće, rizici, solventnost, rezerve, visina te brzina odštete, a ne cijena ili premija, a još manje popust ili povrat kod samog zaključenja ugovora o osiguranju!

Potreba za osiguranjem života, nekretnina, bilo koje druge svojine, zdravlja, nikada neće izgubiti svoj značaj, posebno ne u sve izazovnijim vremenima. Da li je COVID ukazao na svu potrebu za osiguranjem upravo sad više nego ikad?

-Izdvojio bih utjecaj početka pandemije Covid-a na poslovanje, kada je glavno pitanje bilo nastavka finansiranja polica životnog osiguranja i otplata kredita, jer su mnoge uslužne djelatnost preko noći zatvorene, a mnogi radnici otpušteni.

Taj izazov smo vrlo uspješno prevazišli, zajedno sa postojećim osiguranicima, kroz direktnu komunikaciju i objašnjenja o mogućim posljedicama u slučaju prekida ugovora osiguranja, koji već pokriva teške bolesti pa i od Covid-19, i smrt kao posljedicu korone, koja je najednom postala realnost.

Iako ovo nije post-Covid period, nekako se navikavamo i organiziramo život - raditi i boriti se sa Covid-om, pa možemo slobodno reći da oni koji imaju potrebu, ali i mogućnost plaćanja kroz stabilan posao su zaista pojačali interes za životnim osiguranjima, naročito onim koja u sebi sadrže i osiguranje od teških bolesti i smrti od Covid-19, a trenutno bilježimo najveći rast u tom segmentu na tržištu, koje je generalno u padu.

Vjerujemo da pored agilnosti i stručnosti naše prodajne mreže na terenu, stručnih i ljubaznih saradnika internih odjela, odličnih proizvoda, odlučujuću ulogu imaju upravo vrijednosti i pouzdanost GRAWE osiguranja kao osiguravajućeg društva.

Društveno odgovorno poslovanje je sastavni dio GRAWE života. Ne samo da aktivno učestvujete u realizaciji filantropskih projekata, nego imate i korporativno društveno odgovorne aktivnosti u kojima volonterski involvirate svoje uposlenike.

Koliko taj segment smatrate važnim u samom edukativnom smislu, kako interno tako i eksterno, te koliko takve aktivnosti pozitivno utiču na zadovoljstvo klijenata i na same uposlenike, tj. njihovu produktivnost?

-Timski rad, team building, korporativno volontiranje, permanentna edukacija i društvena odgovornost u lokalnoj zajednici su nerazdvojni elementi našeg poslovanja.

Najčešće radimo tiho, u sjeni smo pomagali, rješavali određene probleme u zdravstvu, školstvu itd. a počesto dobijemo i kritike zbog toga, jer nedovoljno informišemo i promovišemo takav vid djelovanja.

Obzirom na obuhvat krize i nesigurnosti izazvane pandemijom, nismo uopće komunicirali učešće u nabavci respiratora za jednu regionalnu bolnicu ili testova na Covid i druge medicinske opreme za najugroženije medicinske ustanove, uglavnom na rubnim područjima BiH.

Ono što bih istakao kao našu vrijednost i snagu, jeste upravo povećano investiranje u društveno odgovorno poslovanje na početku pandemije, iako su strahovi od pada prihoda i enormnog rasta troškova na početku pandemije bili očigledni.

Nismo se "zaključali" i čekali da opasnost prođe. Odgovornost za sve, pa i za zajednicu, uvijek je prisutna, a sigurno je prepoznata od korisnika naših usluga, dobavljača i šire javnosti, na šta upućuje i povećan interes za proizvodima GRAWE osiguranja generalno.

GRAWE osiguranje ima tradicionalne vrijednosti koji su sastavni dio kulture poslovanja, brige, sigurnosti, čuvanja i poštovanja kako uposlenika tako i klijenata. Koliko je ovaj princip poslovanja ključan u uspjehu i diferencijacije na bh tržištu?

-Briga za ljude, a naročito briga za ljude u teškim situacijama kao što je pandemija koronavirusa, nas kao pojedince, a naročito kompanije diferencira od drugih. Da li je to ključni faktor, mi to ne znamo ali sigurno znamo da će ove vrijednosti i u budućnosti sigurno biti u vrhu naših prioriteta, jer smo nerazdvojni dio zajednice u kojoj poslujemo.

Uključujemo sve veći broj naših zaposlenika u sve oblike društveno odgovornog poslovanja, kako u Sarajevu tako i u ostalim regijama, u projekat istovremenog pošumljavanja, zatim podršku mladim sportistima, školama i slično, ali promoviramo i zdravlje, kako naših zaposlenika i njihovih porodica tako i osiguranika, planinarenjem pod motom: "poKreni".

Ističem i da krilaticu "Mislimo globalno, djeluj(e)mo lokalno" primjenjujemo i u društveno odgovornom djelovanju, jer ponekad nabavimo vatrogasno vozilo u Republici Hrvatskoj, a doniramo ga u Mostar ili nabavimo kontejner za stanovanje u BiH, a doniramo starijoj gospođi iz Gline čija je kuća stradala u nedavnom zemljotresu u Hrvatskoj.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti