Digitalne "koleginice" sve zastupljenije u svijetu, sada stižu u Bijeljinu i Laktaše
Građani Bijeljine i Laktaša od septembra dobijaju ličnog virtualnog asistenta koji će ih voditi kroz administrativne procedure.
Građani Bijeljine i Laktaša od septembra dobijaju ličnog virtualnog asistenta koji će ih voditi kroz administrativne procedure i biti 24 časa dnevno dostupan za upite o najvažnijim gradskim/opštinskim temama.
MIA (Municipal inteligent asistent) je četbot koji zamjenjuje odlaske na šaltere i pružanjem informacija u realnom vremenu donosi velike uštede građanima, privredi i lokalnoj samoupravi.
Bijeljinci će preko Mie moći da dobiju informacije o procesu redovnog upisa u Matičnu knjigu vjenčanih, procesu registracije, promjene i prestanka obavljanja preduzetničke djelatnosti, uključujući i osnovne informacije o d.o.o., procesu utvrđivanja prava na stipendije studenata, i o procesu dodjele stipendija učenicima generacije, srednje i osnovne škole.
Laktašani će osim o procesu zaključenja braka, moći da se kod Mie raspitaju i o registraciji preduzetnika, dodjeli stipendija studentima i ciklusa studija i o dodjeli stipendija učenicima srednjih škola.
I jedni i drugi imaće na raspolaganju i informacije o radnom vremenu gradskih, odnosno opštinskih organa, telefonima, kao i aktuelnim dešavanjima.
Digitalne "koleginice" su sve zastupljenije u svijetu, a Bijeljina i Laktaši prvi će u Republici Srpskoj dobiti jednu, zahvaljujući projektu, "Unapređenje opštinskih usluga u Srbiji i BiH uvođenjem četbot aplikacije", koji sprovode GIZ, SAGA, NALED, Privredna Кomora Republike Srpske i Regionalna mreža za povoljno poslovno okruženje u jugoistočnoj Evropi (BFC SEE).
Predstavnici projekta danas i juče su načelnicima svečano uručili licence za uvođenje četbota. Usluga će moći da se koristi putem sajtova grada Bijeljine i opštine Laktaši, Viber-a i Facebook Messenger-a.
"Uvođenjem inteligentnog virtuelnog asistenta u jedinicama lokalne samouprave unapređuje se kvalitet i efikasnost pružanja usluga, čime se stavljaju na raspolaganje korisnicima 24 časa, 7 dana u nedelji. S druge strane, korišćenjem ovakvih digitalnih usluga i elektronske uprave građani i privreda štede vrijeme, jer se smanjuju posjete opštinskim službama, te se skraćivanjem dugačkih birokratskih procedura povećava i zadovoljsto korisnika", navela je Amira Omanović, GIZ projekt menadžerica.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.