Skupa i nepotrebna pruga za građevinski lobi

27.04.2022. 14:40 / Izvor: Akta.ba
pruga hrasnica

Nevladina organizacija Eko akcija uradila je kratku analizu kako je kroz godine rasla cijena projekta izgradnje pruge Ilidža – Hrasnica.

Nevladina organizacija Eko akcija uradila je analizu kako je kroz godine rasla cijena projekta izgradnje pruge Ilidža – Hrasnica, saznaje Akta.ba.

Kako navode, 2015. godina prvobitna cijena izgradnje procijenjena je na 20 miliona KM, gdje je kompanija IPSA uradila studiju izvodljivosti prema kojoj je upitna isplativost gradnje pruge po ovoj cijeni.

2019. godina cijena izgradnje iznosila je 46 miliona KM, tada je kompanija IPSA napravila glavni projekat izgradnje pruge. Dok se 2022. godine cijena izgradnje Odlukom o izmjeni kapitalnog projekta popela na 57,2 miliona KM. Po ovoj Odluci isplativost gradnje pruge se podrazumijeva i projekat se svrstava u prioritetni investicioni kapitalni projekat.

Planiranja realizacije ovog projekta datiraju još iz vremena kada je u “Urbanističkom planu grada Sarajeva za period 1986-2015” predviđen pojas za smiještanje planirane dvokolosiječne tramvajske pruge, uz pripadajuću kontaktnu i napojnu mrežu, tramvajskim stajalištima i novom okretnicom tramvaja kod nekadašnjeg fabričkog kompleksa „FAMOS“ u Hrasnici.

“Gradnja pruge do Hrasnice planirana je predratnim Urbanističkim planom, ali prije rata je u FAMOS-u radilo 7.000 radnika i pruga je zaista bila potrebna. Sada, potrebe Hrasnice su daleko manje i autobuski saobraćaj, kad radi kako treba, a prema studijama trenutno itekako dobro radi, autobuske linije su i brze i redovne, potpuno ih može podmiriti. Zanimljivo je da je istim Urbanističkim planom bila planirana i izgradnja tramvajske pruge do Dobrinje, gdje je potreba za tramvajem sada i veća no prije rata, no o njenoj gradnji nema ni riječi”, kažu iz Eko akcije.

Jedina svrha gradnje pruge do Hrasnice je kako navode, da bi se omogućilo izmještanje tramvajske remize u krug FAMOS-a, kako bi se sadašnja Remiza mogla pretvoriti u plac i pokloniti građevinskom lobiju, o čemu čak postoji i naručeni projekat kod EBRD-a. U tom kontekstu predstojeći stečaj GRAS-a dolazi ko poručen, jer će biti sasvim zgodan izgovor za prodaju remize.

EBRD-ovim Zelenim akcionim planom za Kanton Sarajevo je bila predviđena izrada Studije isplativosti proširenja tramvajskog sistema u KS, čiji je rok planiran do 2025., ali danas nema informacija da se pristupilo izradi ove studije.

“Kanton je pristupio izradi Strategije razvoja javnog prevoza, koja još uvijek nije završena. Zašto je uopšte trošen novac i vrijeme na izradu Zelemog plana, ako će se raditi mimo onoga što je u Planu napisano? Zašto je, bukvalno preko noći, umjesto da se sačekalo sa izradom gore pobrojanih studija, ova skupa pruga postala prioritet prioriteta u Kantonu Sarajevo?”, pitaju se u Udruženju.

Cijena izgradnje pruge je nekim čudom, česta su takva čuda kod nas, kažu u Eko akciji, za svega nekoliko godina dramatično porasla, sa 17,5 miliona KM (+PDV) koliko je procijenjeno u Studiji izvodljvosti, na sadašnjih 57,2 miliona.  U Udruženju se nadaju da se trenutna cijena neće ponovo mijenjati.

Podsjećaju da istovremeno, za rješavanje problma zagađenja zraka, snabdijevanja vodom, odlaganjem otpada i mnoštvom drugih, za njih važnijih problema, "nema novca", a kad treba napraviti prugu za građevinski lobi, onda ni nebo nije granica.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti