Zastarjela tehnologija je kočnica budućeg održivog razvoja turističkog sektora

13.06.2022. 11:11 / Izvor: Akta.ba
turizam i tehnologija

Turizam i tehnološke inovacije u današnjem vremenu sve više idu zajedno ruku pod ruku, jer se time stvara profitabilnije tlo za privlačenje turista i veću posjećenost određenog mjesta ili grada.

Turizam i tehnološke inovacije u današnjem vremenu sve više idu zajedno ruku pod ruku, jer se time stvara profitabilnije tlo za privlačenje turista i veću posjećenost određenog mjesta ili grada. Zastarjela tehnologija se zapravo smatra kočnicom budućeg održivog razvoja cijelog sektora.

Enis Avdić, izvršni direktor OdmoriuBiH.ba smatra da je svaki vid inovacija značajan za turizam jer smo svjedoci stalnih promjena i novih potreba turista.

"Tehnološke inovacije omogućavaju lakšu komunikaciju sa turistima, kvalitetnije zadovoljenje potreba turista i pružanje boljeg iskustva tokom boravka na destinaciji, diverzifikaciju proizvoda i usluga postojećih, ali i stvaranje potpuno novih biznisa u turizmu i komplementarnim sektorima. Digitalizacija smanjuje troškove poslovanja, ubrzava ga, otvara nove prilike, no, moramo biti svjesni da donosi i nove izazove sa kojima se moramo brzo naučiti nositi", pojasnio je Avdić za portal Akta.ba.

enis

On kaže da se kroz digitalizaciju ponude hotelijeri, ugostitelji, prevoznici, agencije i drugi sa turizmom povezani biznisi otvaraju nove kanale za promociju i prodaju ponude prema korisnicima iz cijelog svijeta, uz niske troškove, ali što je jednako važno i imaju i mogućnost dvosmjerne komunikacije.

"Turistički proizvod treba kontinuirano prilagođavati potrebama turista u današnjem dinamičnom okruženju, ali je taj proces olakšan u odnosu na prije jer nikada nije bilo lakše doći do informacija o tome šta naši potencijalni kupci preferiraju i šta im se ne sviđa", naglasio je Avdić.

Turističke platforme

Pandemija koja je zadesila sve zemlje, pa tako i Bosnu i Hercegovinu je ubrzala proces digitalne trasformacije turističkog sektora.

"Digitalna transformacija u turizmu krenula je značajnije još prije petnaestak godina razvojem koncepta ekonomije dijeljenja (sharing economy) i internet platformi zasnovanih na ovom modelu poput AirBnB-a ili Uber-a, ali je činjenica da je pandemija, posebno u zemljama u tranziciji kakva je i Bosna i Hercegovina, dodatno skrenula pažnju na značaj digitalizacije", rekao je on, dodajući da pokazatelj da je digitalizacija sadašnjost, a ne budućnost, čak i na našim prostorima, pokazuju odlični rezultati turističke platforme odmoriubih.ba.

"Sa druge strane vidan je napredak i u navikama kupaca vezanim za kupovinu roba i usluga putem interneta, plaćanje karticama, kao i korištenje mobilnih aplikacija i internet bankarstva. Ovakvi podaci i nisu iznenađenje jer smo bili zatvoreni i prinuđeni da prilagodimo svakodnevne aktivnosti, pa i način kupovine, a onda su mnogi shvatili koliko je lako kupiti nešto iz udobnosti vlastitog doma u samo nekoliko klikova. Ovo je direktno dovelo do ekspanzije određenih usluga kao što su, naprimjer, aplikacije za dostavu hrane, namirnica", pojasnio je.

turizam

Turistički rast, nova ulaganja

Avdić smatra da je potrebno regulisati zakonodavstvo u oblasti turizma, omogućiti lakše poslovanje putem digitalnih kanala, strateški pristupiti razvoju i promociji turističke ponude, te bi se na taj način moglo stvoriti okruženje koje će u digitalnom svijetu generirati turistički rast, nova ulaganja.

On govori da naša domovina posjeduje značajan potencijal za razvoj brojnih oblika turizma, a koji se trenutno samo malim dijelom koristi.

"Primjetni su neki pomaci, primarno jer privredni subjekti vrše značajne investicije u turističku infrastrukturu i pokušavajuunaprijediti poslovanje na različite načine, dijelom i kroz digitalnu transformaciju, ali bez ozbiljne podrške države i povoljnog okvira za rad i ulaganje, teško je napraviti veći korak naprijed", kazao je Avdić.

Prilagodba životu i potrebama korisnika u digitalnom dobu koje živimo već je odavno počela, i oni koji nisu ušli u proces digitalne transformacije u turizmu teško će pronaći nove kupce, ali i zadržati stare.

"Na primjeru velikih svjetskih agencija i velikih problema u poslovanju, pa čak i propasti nekih, možemo vidjeti koliko su neki sistemi rada u turizmu već zastarjeli, skupi i neodrživi. Danas nam informacije dostupne na jedan klik, kupci su zahtjevniji nego ikad, a na nama koji radimo u turizmu je da se prilagođavamo kontinuirano, pratimo interese i potrebe turista i pronalazimo najbolje načine da ih zadovoljimo", pojašnjava Avdić, dodajući da je tempo života sve brži, a količina vremena koju provodimo pred elektronskim uređajima je sve veća, te je jasno da će svako ko prodaje proizvod ili uslugu, posebno u turizmu, u budućnosti morati biti prisutan na nekoj e-commerce platformi kako bi uopšte opstao na tržištu.

turizam

"Društvo u Bosni i Hercegovini je i u tom segmentu još uvijek značajno u zaostatku za razvijenim turističkim destinacijama, ali je vidan napredak, pogotovo u posljednje dvije godine. Naprimjer, na platformi odmoriubih.ba imamo kupce svih generacija, te smo svakodnevno u situaciji da i mlađe i starije educiramo o korištenju elektroničkih načina plaćanja i da nailazimo na jedan vid otpora ka ovim tehnološkim rješenjima", smatra on.

Napominje da bi bilo sjajno kada bi i domaće banke više radile na edukaciji korisnika o prednostima plaćanja mobilnim aplikacijama ili karticama na internet platformama, uz, naravno, uputstva kako prepoznati sigurne stranice za kupovinu i rizik smanjiti na minimum.

E.S.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti