Šta se krije iza slogana "Mi kreiramo ugled" – Sigma Solutions
Koje tajne krije patent In Spe i zašto je važan njegov 4P model? Odgovore na pitanja saznajte u razgovoru za Akta.ba sa doc. dr Sonjom Stančić, osnivačicom agencije Sigma Solutions.
Pokušajte zamisliti kako je osnivanje firme veliki i izazovan posao za jednu ženu na našim prostorima, koja se na tu ideju osmjelila u periodu pandemije Covid-19. Na koji način znanje, iskustvo i multidisciplinarni rad stručnjaka nude najbolja rješenja za stratešku komunikaciju i kreiranje ugleda kompanija i organizacija? Koje tajne krije patent In Spe i zašto je važan njegov 4P model? Odgovore na pitanja saznajte u razgovoru za Akta.ba sa doc. dr Sonjom Stančić, osnivačicom agencije Sigma Solutions.
Osnovna djelatnost agencije Sigma Solutions d.o.o. Banjaluka jeste kreiranje ugleda kompanija i organizacija. Šta to podrazumijeva i koje usluge nudi Sigma Solutions?
- Mi smo mlada firma i postojimo nepune dvije godine, što statistički može da bude i dobro i loše. S obzirom na to da o opstanku firme možemo pričati tek nakon pet godina kontinuiranog postojanja i rada, ja ne bih da budem preoptimistična, već želim da stojimo čvrsto sa dvije noge na zemlji i da uspjeh gradimo korak po korak. Smatram da je bila velika hrabrost osnovati firmu u sred pandemije, a uz to ja sam žena koja kao glavni adut ima svoje obrazovanje. Bez pretjeranog finansijskog učešća, tačnije, prvo dogovorivši određene projekte, tek onda sam osnovala firmu i na osnovu toga počela da radim.
Moji saradnici su mi govorili da je potpuno nerealno očekivati da u sred pandemije, ja kao žena pokrenem posao, dogovaram projekte, pregovaram sa klijentima, uz to da radim i formiram istraživački odjel na terenu na nivou cijele države, što je jako zahtjevno i podrazumijeva velike ljudske resurse. Istina, u martu 2021. godine sve ovo je izgledalo nemoguće sa aspekta od kojeg sam ja krenula, ali sam se vodila vjerom u sebe i uvjerenjem da ćemo naći svoje mjesto na tržištu.
Tačnije, mi svoje mjesto još uvijek tražimo i pozicioniramo se, ali to je za mladu agenciju sasvim u redu, naročito ako se uzme u obzir da je iza nas period pandemije, zatim da je ovo bila izborna godina što je znatno otežavajuće za rad čak i velikim, a kamoli malim firmama u nastanku.
Osim toga, tokom mog više od dvadeset godina dugog rada protezale su se različite teme u razgovorima sa klijentima i njihovim potrebama. Naime, dok sam radila istraživanja i nakon što sam ih predstavila nekom klijentu, on bi naravno upitao „U redu, ali šta da uradimo sada sa tim, kako da promijenimo stanje stvari unutar i van firme?“. Kada bismo radili u HR tj. ljudskim resursima, klijenti su često govorili „Dobro, sada imamo ovaj segment posložen, ali kako sada da se obratimo stranim klijentima, kako da bolje pozicioniramo firmu ili neki njen proizvod?“.
Dakle, uvijek smo imali samo jedan segment slagalice i moja ideja je bila da formiranjem firme Sigma Solutions ponudim integrisan odgovor, a da se ne preklapam sa drugim aktivnostima na tržištu, odnosno sa kolegama koje se bave PR, HR ili istraživanjima. Pokušala sam da Sigma Solutions ima svoje mjesto i svoj dio kolača na tržištu, a da ne zauzima na određen način posao drugim agencijama koje bi imale slične profile.
Naš ključni zadatak jeste da na osnovu svih eksternih i internih informacija koje prikupimo, ponudimo cjelovito rješenje za klijenta koje onda možemo da sprovedemo u djelo. To je ono što mi radimo! Dakle, suština je u tome da ću ja kao istraživač uvijek težiti ka prikupljanju važnih podataka, koje ćemo analizirati unutar naše agencije i kreirati planove koje potom ponudimo klijentu i onda radimo na pojedinim segmentima. Nekada se to zadrži samo na jednom segmentu, kao što su istraživanja, nekada su to samo oblasti HR, treninga i slično, a nekada se bavimo i cjelovitim rješenjima koja su meni i najdraža i to i jeste razlog zašto Sigma postoji.
Naravno da pored prikupljanja podataka mi ne zaboravljamo koja je naša linija vodilja! Odnosno da sagledamo cjelokupan ugled klijenta, kompanije, organizacije za koju radimo i da kreiramo planove u skladu sa tim kako su oni trenutno pozicionirani i kako žele tek da budu pozicionirani na tržištu ili unutar javnog mnijenja.
Sonja Stančić
Ko čini vaš tim?
- Ja se trudim da moj tim čine ljudi koji su profesionalci, naravno, svako u svojoj oblasti. Tu su uglavnom struke poput psihologije i ekonomije, ali ne zaobilazimo ni druge stručne oblasti. Šta je zapravo suština našeg rada? Pa to je svakako multidisciplinarnost pomoću koje će svi pojedinci i profesionalci koji imaju iskustva, ali i mlade kolege koje tek trebaju da stiču iskustvo i da se formiraju, dobiju prostor da rade, jer jedino sa različitim mišljenjima, pristupima i sa ljudima koji imaju različite godine iskustva i profile pojedinačnog načina rada možemo da dođemo do nekih novih, interesantnih i drugačijih rješenja.
Također, nisam pristalica priče one-man show po kojoj jedan čovjek može da završi ili da zna sve, nego baš suprotno, da svako od nas ima određena cjelovita i ekspertska znanja i da u skladu sa tim može da ponudi neka drugačija i nova rješenja. Uz to, ono što je i najbitnije jeste da mi naša rješenja pokušavamo uskladiti sa klijentovim. Odnosno, ono što najviše volim jeste da u situacijama kada naši saradnici imaju neka svoja pojedinačna rješenja, to predočimo klijentima i onda u razgovoru sa njima dođemo do nekih potpuno novih rješenja i pravaca u kojima bismo mogli djelovati.
Ko su najčešće vaši klijenti?
- Ovo je istovremeno teško i lagano pitanje! Ako razgovaramo sa malim firmama koje imaju ograničene budžete i prihode, koje su na samom početku ili su porodični biznisi, oni će, na osnovu našeg portfolija ili iz samog imidža naše agencije u javnosti reći da smo mi preveliki za njih ili da su nam usluge preskupe, a da pri tome nismo ni razgovarali o samoj cijeni. Često će reći kako baš to što nudimo nije za njih i da njima nije baš sada vrijeme za promjene.
S druge strane, ako pričamo o velikim kompanijama, oni često znaju reći „Ah, mi imamo dovoljno problema da održimo profitabilnost, prihode, plate zaposlenih i nije sada vrijeme za to što nudite!“. Naravno da su to sve opravdani razlozi, sa jedne strane, dok sa druge strane često mogu biti i izgovori da se temeljnije ne pozabavite nekim suštinskim pitanjima u vašoj firmi.
Naši klijenti su firme, kompanije, pojedinci, menadžeri koji su primjetili da žele neku novu vrijednost u njihovoj firmi i organizaciji, neki novi nivo poslovanja, komunikacije prema javnosti i žele da njihovi klijenti budu drugačije tretirani u odnosu na ono na što je to standardna javnost navikla. To sada pomalo, za naše tržište, zvuči neuobičajeno jer smo još uvijek u fazi borbe za svakog klijenta, uslugu koja treba biti prepoznata na tržištu i nekako ne razmišljamo o dodatnoj vrijednosti koju trebamo ponuditi. Naprosto je neobična praksa da naše firme prezentuju određeni sistem vrijednosti koji mi kao pojedinci, osnivači, vlasnici ili zaposleni imamo unutar firme i organizacije u kojoj radimo.
Dakle, naši klijenti su ljudi, menadžeri, bord direktori ili vlasnici firmi, nevezano za veličinu firme ili broj zaposlenih, a koji prepoznaju da njihovoj firmi treba jedna drugačija pozicija na tržištu. To su oni koji su spremni za eksperimentisanje i jedan novi pogled, pojedinci koji su dovoljno otvoreni da vjeruju u neka nova rješenja.
Vaša misija je sadržana u programu 4P. Kakav je to program? Da li su druge kompanije zainteresovane za njega i kakve rezultate donosi?
- Oh, drago mi je zbog ovog pitanja! 4P program je dio jednog malo šireg modela koji se zove In spe, a koji je patentiran i zaštićen pri Institutu za intelektualno vlasništvo Bosne i Hercegovine. On predstavlja moje autorsko djelo nastalo prije, otprilike, desetak godina. O čemu se zapravo radi?
Ključ svakog odnosa unutar grupe, bez obzira da li je u pitanju organizacijska tj. poslovna grupa unutar neke firme, neformalna ili pak formalna grupa djece, mladih, odraslih itd., zasniva se na ova četiri postulata na koja se odnosi model 4P. Suština kompletnog modela In spe i ovog programa je u povjerenju između aktera koji učestvuju u jednom grupnom procesu.
Ono na šta smo zaboravili u kompletnom procesu poslovanja i rada generalno, ali moram priznati još od obrazovnog procesa osnove i srednje škole, pa do fakulteta i izbora zanimanja jeste povjerenje. Potrebno je da vjerujemo u ono što radimo, prije svega u ono što kreiramo i u ono što kao neki ishod nudimo našim klijentima. Posao Sigma Solutions, kao i moj lični posao jeste da vjerujemo u to što ponudimo našim klijentima, a onda da i sami klijenti vjeruju u ishode naših prijedloga.
Zaista, svaki put kada predstavimo nekome 4P program vrlo često čujemo reakcije poput „Oh, da, mislili smo o tome, ali nismo znali verbalizovati na takav način!“, ili „Da, te četiri riječi su ključne u svakoj komunikaciji ili u odnosu među ljudima!“. Pri tome misle da im baš te četiri stvari (povjerenje, podrška, prijateljstvo, poštovanje) fale u kompaniji ili fale da budu podignute na viši nivo, da budu transparentno pozicionirane i da svaki zaposleni zna o čemu se radi i na šta se one odnose.
Tako da moram priznati, sva ova ideja je nastala na temelju jednog drugog grupnog rada, te se u procesu poslovne komunikacije i rada sa grupama unutar kompanija pokazala kao neophodna, ali ne tako jednostavna za postići. Svakako da ona jeste jedna linija vodilja koju pratimo i nešto što je krajnji rezultat po kome mjerimo uspjeh našeg programa u nekoj firmi i na kraju krajeva, mi težimo da ovu ideju svaka firma i dosegne.
Nova godina nam se približava. Kako vam je protekla 2022. i kakvi su planovi za 2023. godinu?
- Ja moram priznati da sam jako zahvalna timu sa kojim sam radila i na svemu što smo zajedno postigli, kako dosadašnjim pozicioniranjem na tržištu, tako i utiscima naših klijenata. No, isto tako ću biti vrlo oprezna u pogledu budućeg perioda poslovanja, jer svakako da imamo planove i ciljeve već za narednu 2023. godinu.
Moja velika želja je da kreiramo onlajn platformu za kvantitativna istraživanja, također da objedinimo još neke usluge unutar HR sektora i možda da malo više pozicioniramo ono što vi kao novinari i mediji vrlo dobro prepoznajete, a to je strateška komunikacija i kreiranje ugleda kompanije i organizacija. Iako taj termin nije blizak našem podneblju i našim poslodavcima, tek kada im se to dobro predstavi oni shvate njegovu važnost i prihvate ga. Zbog toga je potrebno temeljnije raditi na pozicioniranju ovih usluga!
Uz to, u dosadašnjem radu sa klijentima smo primijetili određene potrebe koje želimo zadovoljiti vrlo specifično i u onim segmentima u kojima im je u tom momentu potrebno, pa zbog toga razvijamo i neke specifične pakete usluga koji će objediniti sve ovo što radimo.
Razgovarala: Elvedina Obuća
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.