Izjavio Vjekoslav Vuković

Osposobiti granični prijelaz Svilaj jedan od prioritetnih zahtjeva bh. privrednika

23.03.2023. 08:21 / Izvor: Fena
ekonomija

Dopredsjednik Vanjskotrgovinske komore BiH (VTK BiH) Vjekoslav Vuković izjavio je da se prioritetni zahtjevi bh. privrednika da bi im se olakšalo prometovanje roba odnose na hitno osposobljavanje graničnog prijelaza Svilaj.

Dopredsjednik Vanjskotrgovinske komore BiH (VTK BiH) Vjekoslav Vuković izjavio je da se prioritetni zahtjevi bh. privrednika da bi im se olakšalo prometovanje roba odnose na hitno  osposobljavanje graničnog prijelaza Svilaj, po mogućnosti i Izačić s kontrolama za sve vrste roba, produženje radnog vremena fitosanitarne inspekcije Republike Hrvatske u toku sezone, produženje boravka vozača duže od 90 dana u Schengen zoni, te ubrzanje procesa uvođenja elektronskog potpisa.

Artikulirajući interes privrednika i uzimajući u obzir činjenicu da Republika Hrvatska postaje članicom Schengen zone, predstavnici VTK BiH su već sredinom ljeta prošle godine imali prve sastanke sa Hrvatskom gospodarskom komorom (HGK) iznoseći eventualnu problematiku koja može biti na granici, a koja je dugačka 1.100 km sa 50 graničnih prijelaza od čega je 30 za promet roba i putnika. Na toj granici su dva granična prijelaza sa potpunom inspekcijskom kontrolom tzv. BIP-ovi (fitosanitarna i veterinarska kontrola) i to su Gradiška i Bijača.

"Na ta dva granična prijelaza mi nismo zadovoljni kapacitetima izvoza roba, odnosno kontrole tih roba zbog određenih zastoja, jer dva BIP-a su sada malo uzimajući u obzir najjači argument koji BiH u saradnji sa Republikom Hrvatskom ima, a to je četiri milijarde eura vanjskotrgovinske razmjene. To je naš najznačajniji vanjskotrgovinski partner, tako da je pritisak na granicu u tom segmentu, kako sa strane BiH, tako i Republike Hrvatske, jednak", rekao je Vuković za Fenu.

Kada je riječ o GP Gradiška, prijelaz se odvija preko preko mosta, slično kao na GP Bosanski Brod. Bijača je urađena po evropskim standardima, kao i Svilaj koji predstavlja suvremeni granični prijelaz.

"Svilaj ima status privremenog graničnog prijelaza jer ugovor između BiH i Hrvatske sa inoviranim graničnim prijelazima još nije potpisan, a posebno se nakon potpisivanja čeka njegovo ratificiranje u PSBiH", rekao je Vuković naglašavajući da sve to skupa treba ubrzati.

Podsjetio je da je VTK BiH u suradnji s HGK početkom marta organizirala privredni forum o efektima ulaska Republike Hrvatske u Schengen s ciljem pružanja pomoći i podrške bh. privrednicima u prilagođavanju novonastalim uvjetima poslovanja, te naglasio da su uz kvalitetan dijalog dobili korisne informacije.

Predstavnici Ministarstva komunikacija i prometa BiH jučer su bili u nastupnoj posjeti Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske, a bh. delegaciju činili su ministar prometa i komunikacija Edin Forto, zamjenik ministra Ognjen Janjić, te dopredsjednik VTK BiH Vjekoslav Vuković.

"Postoji veliko razumijevanje Vlade Republike Hrvatske o čemu smo se uvjerili jučer na sastanku. U tom smislu Svilaj će definitivno biti u kategoriji BIP-ova, potpuno opremljen, a naravno zauzeli smo se i za GP Izačić, što je, kako je istaknuto, logičan slijed da taj dio BiH ne bude izoliran. On trenutno ima fitosanitaciju, ali nema veterinarski kontrolu", naveo je Vuković.

Dodao je da su od ministra mora, prometa i infrastrukture Hrvatske Olega Butkovića dobili infomaciju da se oko Karlovca radi velika obilaznica brze ceste što znači da će putnici i kamioni iz Bihaća zaobilaziti Karlovac i na taj način bi se riješile gužve i čekanja.

"Problemi sa kojima ćemo se suočiti mi sa bh. strane, a što su nas informirale kolege iz inspekcijskih tijela unutar entiteta, jeste nedostatak kadrova i nedovoljna tehnička opremljenost. Među problemima koji su tehničko-operativne prirode je usklađivanje radnih vremena inspekcijskih tijela na granici što je posebno važno sada kada dolazi sezona i prispjeva voće, povrće, lako kvarljiva roba", naveo je Vuković.

Problem na koji je posebno ukazano je boravak bh. vozača na teritoriji Shengena od 90 dana. Naši vozači, kako je dodao Vuković, nekada za 90 dana mogu isporučiti robe, a nekada ne, jer su ugovori puno širi. Zatraženo je usklađivanje sa direktivama EU da oni budu izuzeti, kao što su to piloti, mašinovođe, brodari... 

"Oni su rekli da će se zauzeti u tom segmentu, a dobra stvar je da je Ministarstvo komunikacija i prometa BiH, odnosno ministar Forto napravio iskorak i već su poslali upit Delegaciji EU koja im je odgovorila da nema ništa s tim, nego je to bilateralna stvar između zemalja. Dakle, ukoliko Hrvatska to odobri, odobravaju i ostale članice EU", istakao je Vuković.

O svim ovim temama trebalo bi biti govora na zajedničkoj sjednici Vijeća ministara BiH i Vlade Republike Hrvatske u junu.

"Nastojimo da otvorimo dijalog o svim otvorenim pitanjima i teškoćama sa kojima se suočavaju privrednici i tu smo naišli na veliko razumijevanje Vlade Republike Hrvatske. Sa naše strane moramo dosta toga riješiti u BiH", rekao je Vuković za Fenu.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti