Direktorica HR-a
Anela Kasapović Cerić: Šta to Telemachu BH daje prednost kada je riječ o uvjetima rada
Jedan od najvećih izazova u poslovanju savremenih kompanija jeste upravljanje ljudskim resursima, kao jednom od ključnih segmenata za uspjeh i razvoj svake organizaciji.
Jedan od najvećih izazova u poslovanju savremenih kompanija jeste upravljanje ljudskim resursima, kao jednom od ključnih segmenata za uspjeh i razvoj svake organizacije. Očuvanje zdravlja zaposlenika, razumijevanje, komunikacija i konstruktivni dijalog menadžmenta i zaposlenika, prepoznavanje i vrednovanje kvalitetnih kadrova, zadovoljstvo u radu, povezivanje, razvoj timskog duha, stvaranje ugodne, skladne i povoljne organizacijske klime za lični i profesionalni razvoj, regrutacija talenata, samo su dio zadataka Odjela za ljudske resurse kompanije Telemach BH, na čijem čelu se nalazi Anela Kasapović Cerić.
U prilog činjenici da ova kompanija uspijeva odgovoriti na sve ove zadatke govori i priznanje za najpoželjnijeg poslodavca u telekomunikacijskom sektoru, koje je Telemach BH nedavno ponovo osvojio u izboru portala mojposao.ba, u okviru kojeg se, također, svrstao i među TOP 10 poslodavaca u ukupnom poretku. Šta to Telemachu BH daje prednost u odnosu na konkurenciju kada je riječ o uvjetima rada, na koji način ulažu u zaposlenike, koliko im je važno njihovo zadovoljstvo, samo su neka od pitanja na koja nam je odgovorila direktorica HR-a Kasapović Cerić.
Za početak, čime to "pravdate" titulu najpoželjnijeg poslodavca?
Telemach BH je već deset godina nositelj titule jednog od najpoželjnijih poslodavaca u sektoru telekomunikacija, a već drugu godinu zaredom dobili smo i titulu najpoželjnijeg poslodavca u BiH. Svakako da smo ponosni da je i javnost prepoznala uslove rada koje nudimo našim zaposlenicima, jer bez njihovog predanog rada ne bismo mogli pružati najbolju uslugu u BiH. Naši procesi u upravljanju ljudskim resursima kreirani su tako da se kandidati od samog selekcijskog postupka osjećaju cijenjeno i da im bez obzira na ishod istog to iskustvo bude pozitivno. Posebnu pažnju posvećujemo onboardingu novih kolega i kolegica, jer nam je važno da se osjećaju dobrodošlo u kompaniju i za njih imamo posebno kreiran program uvođenja u posao i mentoringa.
Kada je riječ o našim zaposlenicima, veliku pažnju posvećujemo prepoznavanju njihovih potreba, podršci u profesionalnom razvoju kroz mogućnost internog napredovanja i edukacija, kao i podršci u životnim situacijama u kojima se nađu. Svjesni smo da su rad i finansijska stabilnost važni za osiguranje kvalitetnog životnog standarda, tako da svojim zaposlenicima, osim sigurnosti i stabilnosti plaće, nudimo i aktraktivan sistem mjesečnih bonusa koji zavise od rezultata rada, podršku kroz Fond solidarnosti zaposlenika u slučaju teških oboljenja, ali i za rješavanje životnih pitanja.
Dodatno, istakla bih radno okruženje koje je izuzetno motivirajuće i pruža mogućnost za kontinuiran rast i razvoj pojedinaca. Iako trenutno imamo više 650 zaposlenih, međuljudski odnosi su kvalitetni, a radna sredina je zdrava, što je temelj za postizanje uspjeha.
Samo priznanje za najpoželjnijeg poslodavca za nas je velika odgovornost da i u budućnosti nastavimo s ulaganjem u zaposlenike i njihovu dobrobit.
Prošle godine ste svim zaposlenicima obezbijedili finansijsku podršku za prevazilaženje efekata inflacije, a zatim ste otišli i korak dalje, kada ste odlučili trajno povećati plate svima. Koliko materijalne kompenzacije i stimulacije utječu na produktivnost radnika?
AKC: Kao odgovor na inflaciju te povećanje cijena prošle godine smo isplatili jednokratnu podršku za sve zaposlenike, a od 1. 3.2023. godine svim zaposlenicima smo povećali platu za 100 BAM. U ovim dosta izazovnim vremenima sigurnost plate je jako važna za zaposlenike kako bi mogli osigurati sebi i svojoj porodici kvalitetan život. Ne bih rekla da je materijalna kompenzacija presudna za produktivnost zaposlenika, ali ona je osnova na kojoj kompanija dalje gradi kvalitetne druge segmente motivacije i povećanja produktivnosti, kao što su edukacije, profesionalni razvoj, mentoring, fleksibilni oblici rada i slično.
U svakoj kompaniji postoje uposlenici koji se trude više i postižu bolje rezultate od očekivanih. Da li imate kreiran sistem nagrađivanja ovakvih pojedinaca i ako da, šta on podrazumijeva?
AKC: Cilj naše kompanije je da pružimo najbolju uslugu u oblasti telekomunikacijskih usluga u BiH i naši zaposlenici važan su dio tog uspjeha. Kao kompanija prepoznajemo njihov doprinos poslovnim uspjesima i isti kroz sistem stimulacija i provizija nagrađujemo na mjesečnom nivou. Posebno nagrađujemo kolege iz Kontakt centra i Direkcije za tehniku, koji se tokom mjeseca istaknu po svojim rezultatima rada, odnosno ostvarenju ciljeva i odnosu prema korisnicima, te na taj način gradimo kulturu važnosti korisničke podrške. S ponosom mogu reći da, osim najbržeg interneta i usluge, naša podrška korisnicima je najbolja na nivou BiH.
Koja znanja i vještine novog doba cijenite i tražite kod potencijalnih i trenutnih zaposlenika kako biste održali korak sa svjetskim trendovima u telekomunikacijskom sektoru? Na koji način kao kompanija doprinosite njihovom razvoju?
AKC: Iako se profil kandidata koje tražimo razlikuje od pozicije do pozicije, kao i tima u koji zapošljavamo, postoje univerzalne karakteristike i vještine koje tražimo na nivou kompanije. U naš tim uspješno će se uklopiti osobe koje su spremne rasti zajedno s nama te kontinuirano unapređivati svoje znanje. Važno nam je da je osoba timski igrač, orijentirana ka ostvarenju ciljeva i da voli raditi s ljudima.
Koliko često provodite istraživanja zadovoljstva zaposlenika i šta vam ona pokazuju?
AKC: Istraživanje zadovoljstva zaposlenika provodimo jednom godišnje, formalno. Međutim, unutar kompanije njegujemo kulturu da probleme rješavamo odmah ili da ih preduhitrimo ako je to moguće, tako da sa zaposlenicima o zadovoljstvu razgovaramo tokom cijele godine i djelujemo odmah. Kao poslodavcu važno nam je da znamo kojim segmentima uslova rada su zaposlenici zadovoljni, a na kojima je potrebno dodatno raditi. Istraživanje zadovoljstva zaposlenika nam, također, pomaže da utvrdimo kako oni percipiraju određene aktivnosti koje provodimo, te da li smo na dobrom putu unapređenja ili stvari trebamo prilagoditi. Sretna sam što iz godine u godinu naš rezultat zadovoljstva zaposlenika raste, što je i nama pokazatelj da imamo kvalitetan međusobni dijalog.
Koji su osnovni elementi korporativne kulture u Telemachu BH?
AKC: Telemach BH se u radu vodi time da, prije svega, osiguramo sigurno i stabilno radno okruženje za sve naše zaposlenike, kroz pružanje finansijskih, ali i nefinansijskih elemenata, kao i inovativno radno okruženje. Ponosni smo da je u ovim izuzetno nestabilnim prilikama na tržištu rada u BiH, gdje sve više ljudi napušta BIH, čak 35 posto naših zaposlenika s nama duže od deset godina, a pripadamo kategoriji mladih kompanija prema prosjeku godina naših zaposlenika (37). Unutar kompanije volimo reći da je Telemach odrastao uz svoje zaposlenike i obrnuto. Naša kompanija je mjesto otvorene komunikacije, gdje se prepoznaju i vrednuju trud i rad, a poštovanje, međusobno uvažavanje, pravednost, odgovornost i humanost ogledaju se u našem svakodnevnom radu.
Mnogo ulažete u program razvoja mladih menadžera i edukacije srednjoškolaca i studenata o zahtjevima savremenog tržišta rada. Kakve rezultate ste postigli?
AKC: Segment obrazovanje nam je jako važan i na tom polju uspješno djeluje Telemach fondacija koja kroz različite aktivnosti podrške razvoju i obrazovanju mladih podržava sticanje znanja i vještina potrebnih na tržištu rada. Posebno bih istakla JOB LAB radionice kroz koje je prošlo 1500 mladih ljudi iz cijele BiH, čija tema su vještine i znanja budućnosti, te naše saradnje s elektrotehičkim fakultetima u BiH. Prošle godine smo uspješno organizirali Hackathon, gdje su učesnici razvijali aplikacije iz oblasti poboljšanje kvaliteta života u Bosni i Hercegovini u oblastima obrazovanja, ekologije i javne uprave, a osim novčanih nagrada probjednici su imali priliku posjetiti i United Cloud, vodeći inovativni razvojni centar United Grupe. Kroz učešće na sajmovima zapošljavanja koje organiziraju fakulteti i udruženja studenata rado se uključimo sa radionicama za studente u vezi pisanja CV-a, korištenja društvenih mreža u potrazi za poslom ili pripreme za intervjue. Trudimo se iskoristiti naše učešće u različitim aktivnostima s učenicima i studentima kako bismo s njima podijelili iskustvo i pripremili ih za aktivno učešće na tržištu rada.
U fokusu kompanije Telemach BH je digitalizacija bosanskohercegovačkog društva. Koliko je tehnologija zastupljena u upravljanju ljudskim resursima? Šta mislite o korištenju umjetne inteligencije i robota kao radne snage, koja polako postaju trend u svijetu?
AKC: Digitalizacija je uveliko prisutna u svim segmentima našeg života pa tako i u procesima upravljanja ljudskim resursima, što nam uveliko olakšava svakodnevno poslovanje. Neki poslovi koje danas rade mašine prije samo pet godina radili su ljudi, tako da je evolucija zanimanja nešto što će u budućnosti biti sve prisutnije. Dolazak umjetne inteligencije podloga je za razvoj novih zanimanja, zato u Telemachu BH aktivno radimo na širenju važnosti digitalizacije, prednostima koje donosi i učenja mladih koje su to vještine koje će se tražiti u budućnosti, kao i koja zanimanja će biti aktuelna. Ljudski resursi nisu izuzetak, s obzirom da nam korištenje digitalnih alata omogućava da brže završimo određene zadatke, povećava produktivnost i unapređuje iskustvo koje naši zaposlenici i kandidati imaju sa HR-om i našim procesima. Osim softvera za kadrovske podatke i obračun plata, digitalne alate upotrebljavamo u različitim oblastima kao što su prikupljanje i obrada podataka, proces selekcije, trening, onboarding ili aplikacije koje daju informacije o različitim HR pitanjima. U budućnosti ćemo sigurno vidjeti veće prisustvo umjetne inteligencije u različitim segmentima, ne samo u oblasti ljudskih resursa, na način da zaposlenicima koji rade određene poslove pomaže da ti procesi budu brži, efikasniji, a korisničko iskustvo bolje.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.