Medijska pismenost 60+

Počinje kampanja za bolje razumijevanje online medijskih sadržaja među starijim osobama

03.05.2023. 13:27 / Izvor: Akta.ba
Medijska pismenost

Istraživanja pokazuju da osobama starije životne dobi nedostaju znanja o sigurnom korištenju interneta i kompetentnom korištenju društvenih mreža.

Koji su to tzv. “lažni mediji”? Kako prepoznati vjerodostojnu informaciju? O čemu treba voditi računa prilikom objavljivanja sadržaja na Facebooku? 

Ovo su neka od pitanja na koja odgovara pilot projekat "Medijska pismenost 60+". Cilj projekta, koji traje od aprila do juna ove godine, je izgradnja kritičkog odnosa spram internetskih sadržaja među starijim osobama iz BiH i regiona.  

Istraživanja pokazuju da osobama starije životne dobi nedostaju znanja o sigurnom korištenju interneta i kompetentnom korištenju društvenih mreža u većem procentu nego mlađim osobama. Nedostatak vještina medijske pismenosti se ogleda u neraspoznavanju nekredibilnih medija, te nekritičkog odnosa prema manipulativnim medijskim sadržajima koje starije osobe dijele na društvenim mrežama, te na taj način često nesvjesno šire dezinformacije i govor mržnje. Nadalje, propagandni medijski sadržaji među starijim osobama ponekad proizvode osjećaj straha i panike, što može doprinijeti društvenoj izolaciji ove grupe.

U toku aprila ove godine, u okviru projekta "Medijska pismenost 60+", provedeno je online anketiranje o digitalnim medijskim navikama osoba koje imaju 60 i više godina. Na osnovu rezultata ankete, na koju je odgovorilo 140 osoba koji imaju 60 i više godina iz cijele BiH, kreirana je dvomjesečna obrazovna kampanja koja će se odvijati na Facebooku i Viberu. 

Kampanja se sastoji od kratkih edukativnih tekstova, kvizova i videa koji će govoriti o različitim aspektima medijske pismenosti, fenomenu lažnih vijesti i načinima provjere informacija na internetu. Sadržaji kampanje su prilagođeni osobama starije životne dobi, te uključuju i objave tzv. "influensera 60+", koji – putem selfie videa – s osobama iz ciljane starosne grupe dijele svoja lična iskustva i savjete o konzumiranju medijskih sadržaja na internetu.

Sadržaji će biti objavljivani na Facebook stranici projekta Medijska pismenost 60+ i projektnom Viber kanalu u toku maja i juna ove godine. Autorica projekta “Medijska pismenost 60+” je Lidija Pisker, nagrađivana bh. novinarka i istraživačica. 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti