VELIKI POTENCIJAL

Zajednički rad i ulaganje doprinijet će boljoj poziciji BiH kao turističke destinacije

18.05.2023. 12:58 / Izvor: Akta.ba
Sajam

Bosna i Hercegovina je jedna od najbrže rastućih turističkih destinacija i na dobrom putu je da bude broj jedan turistička destinacija na svijetu.

Bosna i Hercegovina je jedna od najbrže rastućih turističkih destinacija i na dobrom putu je da bude broj jedan turistička destinacija na svijetu, kazali su učesnici trećeg panela Sarajevo Business Foruma Otpornost i inovativnost: Poticanje ulaganja i rasta u turizmu.

Ibrahim Osta, direktor USAID projekta Turizam - razvoja održivog turizma u Bosni i Hercegovini, kazao je da se kroz projekat konstantno radi na boljoj pozicije BiH u turističkom svijetu a sve kroz povećanje kapitala u sektoru turizma, razvoju inovativnih turističkih proizvoda, poboljšanju pristupa finansijama za turističke biznise, harmoniziranju politika i propisa, te na preobražaju brenda i promocije destinacije.

Svi ovi parametri po njegovom mišljenju doprinose turističkom rastu i boljoj poziciji zemlje.

“S ciljem pozicioniranja Bosne i Hercegovine kao konkurentne destinacije na svjetskom tržištu jako je važno da svi sektori zajedno učestvuju u prezentaciji destinacije. BiH je zemlja koja svoj potencijal već ima, ne treba da ih gradi, ali da treba više dobrih priča koje će graditi jednu jedinstvenu prezentaciju prema svijetu. Rad privatnog i državnog sektora doprinosi dobrom razvoju turizma i to trebamo imati stalno na umu i zajednički raditi na promociji”, rekao je.

DOBRI PODACI ISTRAŽIVANJA

Tim Schofield iz Tripadvisor podsjetio je prisutne da je BiH kao destinacija visoko rangirana, te da su podaci koje su prikupili istražujući naše tržište jako dobri.

"Naše istraživanje ovog tržišta je dalo baš dobar rezultat koji je možda za neke bio iznenađujući ali kada se sve sagleda taj rezultat je i očekivan na osnovu svega što smo vidjeli i šta ova zemlja može da ponudi kada je turizam u pitanju", kazao je.

Istakao je i to da putnici mnogo istražuju o BiH i to je važan podatak i pokretač za napredak.

"Podaci pokazuju da je za 41 posto porasla angažiranosti – potražnja BiH u odnosu na 2021. godinu. Veliku ulogu u svemu ovome igraju svi učesnici turizma i mora se voditi računa kada se prikazuju ponude ali u tome moramo biti svi jedinstveni. Jer to je jedinstvena prezentacija cijele zemlje", istakao je.

Kako bi dobro prezentirali neku destinaciju Schofield kaže da se prvo mora napraviti dobar sadržaj te da svi partneri igraju svoje velike i važne uloge u cjelokupnom procesu pozicioniranja destinacije na tržištu. 

Podsjetio je i na to da je online prostor prvi ulazak u neki sadržaj zemlje, to mora biti jako dobro urađeno i prezentirano.

Daniela Wagner direktorica za biznis i međunarodni razvoj u Jacobs Media Group kazala je da je impresionirana ljepotom naše zemlje, te da ova zemlja već ima dobre preduslove za visoko pozicioniranu ljestvicu kada su turističke destinacije u pitanju. 

ivana

"Bogatstvo prirodnih resursa je velika prednosti koje imate. Moje bogato iskustvo kaže da ova zemlja ima dobar pristup klijentima kako poslovnim tako i privatnim, to se jasno vidi iz ponuda koje se nude. Stvar je u pripovjedanju priča i načinu na koje se one rade, ovdje se to dobro radi ali ostaje još prostora da se stvari poboljšaju", rekla je.

Jedan od glavnih pokazatelja da turistički sektor može postati katalizator pozitivnih promjena i ekonomskog rasta je 2019. godina, kada je Bosna i Hercegovina bila treća u svijetu po stopi rasta turizma, a doprinos nacionalnoj ekonomiji bio je veći od 431 milion američkih dolara.

PANDEMIJA DONIJELA NOVA PRAVILA

Wagner je podsjetila kako smo u Covidu bili jako zabrinuti da li ćemo ikada više slobodno putovati, te da su se potrebe i načini putovanja dosta promijenili. Sada se žele autentična iskustva, povezivanje sa lokalnim ljudima i sl. 

“Ova zemlja ima upravo sve te prednosti, ispričajte svoju priču na svoj način, na autentičan, jedinstven način. Morat ćete poraditi na infrastrukturi i povezivanju ali samo treba naći načine kako ovo što već imate u svojoj zemlji prikazati na način koji će da doprinose većim prihodima”, kazala je  Wagner.

Panelisti su podsjetili i da je Bosna i Hercegovina na 100 mjestu kada je pozicija poželjne turističke destinacije u svijetu u pitanju, te da taj podatak nije toliko loš, ali da mi imamo mnogo više od onih koji su na visočijim mjestima ljestvice. Razlog tome leži u boljoj prezentaciji zemlje u svijetu.

Laura Milos Sanchez iz Expedia Group Media Solutions, je kazala da BiH može biti i dobra destinacija i za razne događaje muzičke, poslovne, zabavne, kao što su festivali hrane i drugo. To su sve globalni događaji koji mogu okupljati razne lidere koji na svoje načine mogu i doprinose prezentaciji zemalja u treće zemlje.

sajam

“Naša kompanija radi sa svim učesnicima u turizmu i samo tako možemo dobiti cjelokupnu sliku tržišta, potražnje i ponude. Kroz svoj rad pomažemo im da na sve načine potaknu svoje rezervacije kroz prezentacije različitih sadržaja. Vidjeli smo da je nedostatak putovanja povećao apetiti za putovanjima i smatraju ga sada važnijim nego prije pandemije. Budžeti su veći, putnici unaprijed godinu dana rezerviraju svoja putovanja i lične vrijednosti su sada jako bitne to trebaju biti vodlije razvoja. Mnogo toga se promijenilo ali sve ima svoje prednosti”, kazala je.

Prema njenom mišljenu turističke destinacije su kao supermarketi, ako nemate dovoljno ponude ne možete ni odabrati nešto za kupiti.

“Kada su gradovi u BiH u pitanju postoji dobar inventar i aktivnosti. Ovdje želimo više pružalaca usluga i uvida u određene sadržaje. Više od 3 miliona lokacija na internetu je dostupan ali želimo veći rast inventara. Moramo imati dobar i snažan inventar ako želimo da rastemo i razvijamo se. U prezentaciji prema ostalima vaša priča se mora isticati od ostalih na neki način i to je dobar pravac razvoja”, kazala je Milos Sanchez.

Prema mišljenju Chris Woodbridge Cox iz FINN Partners tajna uspjeha za neku destinaciju je ujedinjenost i jedinstvena turistička baza.

“Postoje zemlje koje se same od sebe prezentiraju u svijet jer su se ujedinili, imaju jedinstven moto i nastup što je jako bitno. Slovenija je dobar primjer toga. Ukoliko imate dobar proizvod morate ga staviti na tržište”, poručio je Woodbridge.

Daniela Wagner je istakla kako turističke organizacije imaju dobre ocjene kada su ponude u pitanju, one se takmiče konstantno, ali ljudi traže različite stvari i aktivnosti te da je važno prezentirati održivost i lokalne proizvode, treba u svim segmentima biti prisutan na tržištu. 

sajam

“Kada su ljudu na odmoru žele imati osjećaj vraćanja toj destinaciji. Velike organizacije rade na tom pravcu. Potiču agencije da ne grupiraju aktivnosti jer na taj način određene regije zemlje i same zemlje budu poznati po samo jednoj destinaciji, nije to dobar pravac, treba se razvijati u svim smjerovima”, istakla je.

Navela je kako BiH često daje prednost gradovima kao što su Sarajevo ili Mostar, a to nije turizam ove zemlje, puno je tu više. Ljudi ne znaju za ostala mjesta jer se ne vrši prezentacija istih. 

Milos Sanchez je spomenula da u današnje vrijeme vještačka inteligencija također igra veliku ulogu u turizmu. Istakla je kako Chat GPT daje odgovore koji potiču upravo iz Expedie. "Vidjeli smo da su za putnike važni detalji i ponosni smo na ono što nudimo. Vještačka inteligencija je dobra za opće podatke ali iskustvo korisnika je nešto drugo", kazala je.
 
Panelisti su kazali da nije potreban veliki novac za reklame. Treba biti specifičan i razumljiv publici, ali kada je destinacija u pitanju ona mora inspirisati ljude. 

Ono što su istakli kao temeljne elemente destinacije jesu željeznice, ceste, aerodromi ali i održiva energija i reciklaža koji su također jedan dio temelja od važnosti.

Svi su se složili da su ukupne potrebe jako bitne, mora se uspostaviti jedinstvena infrastruktura. Potreban je ujedinjen pogled i na javni sektor. 

Aradhana Khowala, CEO & Founder u Aptamind Partners kazala je da je strateška pozicija jako bitna te da je Bosna i Hercegovina zasigurno ima. 

"Pored strateške pozicije koju ne možemo birati, možemo raditi na onome što imamo. BiH ima radnike. Kvalitetni i talentovani radnici su prednost BiH trebamo to isticati. Kao treća stvar koja je jako bitna u pozicioniranju destinacije, jeste da prazne priče ne znače ništa, lova radi stvari. Poslovnim subjektima trebaju podsticaji, pojednostavite stvari u BiH, u odnosu na druge zemlje nije tako strašno kada je kompleksnost administracije u pitanje, postoje i mnogo zahtjevnije zemlje. Olakšajte situaciju tamo gdje možete jer će vam se višestruko vratiti", kazala je  Khowala.

I.R.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti