Lideri u proizvodnji modne konfekcije i obuće

Tabaković: Preventova modna divizija uspješno posluje u BiH i radi za svjetske brendove

24.05.2023. 08:35 / Izvor: Akta.ba
Prevent

Tekstilna industrija u BiH ima dugu tradiciju i jako je značajna za privredu, jedna je od najrazvijenijih u zemlji.

Tekstilna industrija u Bosni i Hercegovini ima dugu tradiciju i jako je značajna za privredu, jedna je od najrazvijenijih u zemlji.

U godinama nakon rata puno kompanija se okrenulo lohn poslovima. Ono što je vidljivo posljednjih godina jeste da se dosta njih odlučuje da bar dio proizvodnje budu vlastite kreacije s kojima se trude osvojiti dio tržišnog kolača, a sve više to prepoznaju i izvan granica naše zemlje.

U intervjuu za Akta.ba, Dino Tabaković, CEO Prevent Fashion&Shoes Business Unita, otkrio je na koji način je njihova kompanija ostvarila veliki uspjeh na domaćem ali i stranim tržištima.

U vašoj diviziji nekoliko je tekstilnih kompanija koje svoje korijene vuku još iz doba Jugoslavije. Kako one danas posluju?

- Tekstilna industrija u BiH jedna je od vodećih izvoznih privrednih grana. Kao što ste i rekli, to je industrija sa dugom tradicijom, kvalitetnom i stručnom radnom snagom koja je ključ uspjeha kompanija u ovoj oblasti danas. Prevent je generalno prisutan u svim većim industrijskim centrima u BiH gdje je nastavio tradiciju proizvodnje posebno u segmentu tekstilne industrije.

Kada je u pitanju isključivo divizija mode, trenutno poslujemo kroz nekoliko uspješnih kompanija koje rade za velike svjetske brendove. Takav primjer je Prevent Travnik koji je zahvaljujući strateškom pristupu menadžmenta, izuzetno vrijednim i kvalitetnim radnicima te proaktivnom pristupu lokalne zajednice nastavio djelatnost šivanja odijela te je lider u oblasti modne konfekcije.

Globalna dešavanja koja traju još od pandemije Covid-19 utjecala sa na to da svi preispitamo svoje poslovne modele i fokusiramo se na zdrave i potentne biznise. Kako bi sačuvali održivo poslovanje i osigurali dalji rast na određnim lokacijama uradili smo reorganizaciju i transformaciji biznis-modela.

Tu imamo primjer Saniteksa gdje smo se odlučili jačati pogon u Bužimu koji se pokazao kao ispravna poslovna odluka. Samo u proteklih godinu dana na ovoj lokaciji pokrenuli smo tri nova projekta, te aktivno radimo na širenju kapaciteta i pogona. Lokacija se profilirala u proizvodnji opreme za vojsku.

Koji su to proizvodi iz vaše divizije prepoznati i na drugim tržištima, o kolikom izvozu je riječ?

- Prevent Fashion & Shoes Business Unit lider je u proizvodnji modne konfekcije i obuće, te je prepoznat po visokokvalitetnim proizvodima i profesionalnosti na lokacijama Travnik, Bugojno, Zenica, Žepče i Goražde proizvodimo obuću i odjeću za renomirane modne brenove, a samo neki od njih su Hugo Boss, Yves Saint Laurent, Moon Boot.

Mjesečno proizvodimo preko 25.000 pari odjevnih predmeta o više od 60.000 pari obuće. Pored modne odjeće, Prevent je prepoznat kao proizvođač izuzetno kvalitetnih i vrhunskih zaštitnih radnih odijela i rukavica, gdje je dugogodišnji lider na tržištu.

U proteklom periodu proširili smo svoje iskustvo i vještine te proizvodimo visokokvalitetne i sofisticirane ruksake za oružane snage Francuske i Italije.

U kojem obimu koristite domaće resurse sirovine/repromaterijal za izradu proizvoda i na koji način planirati doprinijeti rastu poslova u ovom sektoru?

- Mi svakako nastojimo da naši proizvodi budu ne samo proizvedeni u BiH, već i da u samom procesu koristimo domaće sirovine. Međutim, postoje jasni standardi kupaca koje pratimo za određene repromaterijale u samom procesu pa je tako nabavka usklađena s tim. Maksimalno koristimo resurse dostupne na tržištu BiH i u narednom periodu ćemo se tokom uvođenja novih projekata voditi istom strategijom.

Koliko radnika je trenutno zaposleno u vašim kompanijama?

- Trenutno u diviziji mode zapošljavamo 1400 uposlenika na 5 lokacija u cijeloj BiH. Svjesni smo da je potencijal značajno veći i mi kontinuirano radimo na razvoju novih tržišta što rezultira i novim radnim mjestima. Činjenica da globalni trendovi u lancu snabdjevanja sve više se oslanjanju na koncept „near shoring“ vidimo potencijal u ovom trendu i namjeravamo sa postojećim i novim kupcima širiti prozivodne kapacitete. Ključni izazov sa aspekta radne snage je veliki turn over rate koji je između ostalog i posljedica depopulacije. Nastojimo kroz različite projekte i interne aktivnosti zadržati postojeće i privući nove uposlenike.

Kako se nosite sa izazovima nedostatka radne snage i na koji nači stimulišete uposlenike?

- Svjesni smo ovog izazova sa kojima se suočava kompletno tržište u BiH i regiji. Kontinuirano radimo na unapređenju uvjeta rada, te smo u proteklom periodu zabilježili i smanjenje fluktuacije. Svjesni smo da je u današnjim uvjetima neophodno zadržati vrijedne i kvalitetne uposlenike, što nastojimo održati kroz određene programe nagrađivanja, ulaganja u edukacije i dodatni razvoj uposlenika. Cilj nam je da svaki uspjeh bude rezultat zajedničkog rada i zalaganja cijelog tima.

Na koji način planirate širenje modne divizije Preventa?

- Kada su u pitanju proizvodne hale i mašinski park imamo mogućnost povećanja kapaciteta do 20% što ćemo realizirati kroz akvizicije novih kupaca iz postojećeg portfolija, širenja volumena saradnje sa trenutnim i otvaranjem novih tržišta.

Ograničavajući faktor je dinamika zapošljivanja i regrutovanje novih uposlenika. Kontinuirano smo u pregovorima sa pet do šest novih brendova posebno iz kategorije obućarstva a jedan od njih je i poznati brend i najveći proizvođač sportske i modne obuće. Vjerujemo u potencijal obućarske industrije u BiH koja kontinuirano bilježi rast. Ono što posebno ističemo je brend Moon Boot koji više od 30% svojih proizvoda dobiva upravo iz naših pogona u Bugojnu i Žepču. Radi se o kompletnom proizvodu sto je također prednost za ovu industriju.

Samo neki od kupaca sa kojima sarađujemo i planiramo proširenje saradnje su: Yves Saint Laurenta, Hugo Bossa, Alexander McQueen, Moon Boota, Nordica, Rossignola i drugi veliki brendovi koji su svoje partnere prepoznali upravo u Prevent Grupaciji te nam pomogli da se pozicioniramo kao motor razvoja modne i tekstilne industriji u BiH.

Razgovarala Ivana Raonić

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti