Olakšana administracija

Travnik od sada i zvanično prvi digitalni Tax Free grad u BiH

04.12.2023. 11:10 / Izvor: Radiosarajevo.ba
Travnik

Pojednostavljena je procedura apliciranja za pokretanje djelatnosti.

Opština Travnik u posljednjih godinu dana ulaže velike napore za pojednostavljenje procedura za otvaranje novih radnih mjesta u toj opštini.

Aktivnosti su posebno usmjerene na otvaranje novih djelatnosti, što je u direktnoj nadležnosti lokalnih administracija.

Pojednostavljena je procedura apliciranja za pokretanje djelatnosti, od sada je moguće i online putem aplikacija, a kompletna procedura do izdavanja rješenja traje jedan radni dan.

Travnik je tako i zvanično postao prvi "Digital Tax free City" u Bosni i Hercegovini, što predstavlja sveobuhvatan plan Općine Travnik za modernizaciju i pojednostavljenje procesa osnivanja obrta na području ove općine.

Od sredine prošlog mjeseca zainteresiranim građanima na usluzi je moderna aplikacija putem koje mogu online i potpuno besplatno registrirati vlastiti obrt, odnosno kreirati sebi radno mjesto. 

"Dakle ne mora se doći u općinu više ni jednom nego samo zadnji put da se preuzme rješenje zato nego samo zadnji put da se preuzme rješenje, zato što nemam još digitalni potpis inače ne bi trebalo doći uopće. Nema nikakvog plaćanja tu smo oslobodili", kaže načelnik Općine Travnik Kenan Dautović.

Ovakav pristup Općine Travnik predstavlja namjeru lokalne vlasti da kroz realiziranje projekta Digital tax free ostvariti svoju viziju digitalno naprednog grada koji pruža potrebnu podršku i poticaje za razvoj poduzetništva kao važnog preduvjeta za stvaranje održivog i prosperitetnog okruženja za svoje stanovnike.

"Nama je danas vrlo bitno ako želimo zadržati pogotovo mlade u Bosni i Hercegovini da možemo koristiti digitalne tehnologije, da možemo onlajn putem podnijeti zahtjev i registrovati kao što je moguće u bilo kojoj drugoj zemlji Evropske unije i relativno brzo u ovom slučaju roku 24 sata dobiti tražene dokumente", ističe ekonomski analitičar Faruk Hadžić.

"Za obrt, za kreiranje obrta u općini Travnik nekad je trebalo i po 15 dana, trebalo je 13 dokumenata. Trebalo je da se plati određena taksa i za sve se morala otići na nekoliko mjesta, naše čuveno ganjanje papira, pošto je to sada digital, prvo smo prvu smanjili broj dokumenata na osam a za IT obrt na sedam, čak i sa tendencijom da bude šest", napominje Kenan Dautović.

U Općini Travnik na početku prošle godine bilo je registrirano ukupno 599 obrta, a sredinom ove godine taj broj porastao je na 759 registriranih obrta što je argumentovan pokazatelj rasta broja obrta u toj općini.

Nadležni očekuju da će u narednih godinu dana, zahvaljujući novim pogodnostima i mogućnostima onlajn registracije obrta, taj broj biti i udvostručen.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti