BROJNE POLEMIKE

Šta donosi SAFER učenje nastavnicima, a šta učenicima? Ko je osmislio ovu strategiju?

10.01.2024. 12:30 / Izvor: BHRT
škola

Brojne kritike nakon objave dokumenta poznatog ko SAFER, u sklopu obrazovnog sistema Kantona Sarajevo.

Brojne kritike nakon objave dokumenta poznatog ko SAFER, u sklopu obrazovnog sistema Kantona Sarajevo. Brojne i nepoznanice. Dok nadležni tvrde da je to put ka poboljšanju obrazovanja, dio prosvjetne zajednice negira. O kakvom dokumentu je zapravo riječ?

Sporna su prvenstveno tri strana autora koji su radili na dokumentu, tvrde upućeni. Navodno je provjera strategije ovog dokumenta pripala jednoj domaćoj građevinskoj firmi, a Univerzitet u Sarajevu, ostavljen je po strani. No, vratimo se na sadržaj dokumenta koji, kako navode inicijatori, uključuje: Održivost, svjesnost, pismenost o budućnosti, etičnost, otpornost. Iz resornog Ministarstva tvrde da će integracijom ovih principa doprinijeti tome da mladi postanu odgovorniji prema planeti, konkurentniji u globalnoj ekonomiji, svjesniji globalnih promjena te emocionalno i duhovno otporni.

No, oprečan je stav dijela prosvjetne zajednice.

"Jedan od njihovih polazišta jeste da mi živimo u postnormalnim vremenima. Taj pojam postnormalnog vremena se jako šturo objašnjava u samom dokumentu, ali onda pošto živimo u takvim postnormalnim vremenima mi moramo kao promijeniti obrazovanje i prilagoditi se tim nekim drugim stvarima", kaže Namir Ibrahimović, Centar za obrazovne inicijative "Step by Step".

Nenad Veličković​, profesor na Filozofskom fakultetu UNSA smatra da je stil cijele publikacije zasićen frazeologijom koja imponuje mediokritetima.

"Teško je razlučiti šta je originalna magla, a šta prevodilački dim. Kad pročitate uprkos sve većim neznanjem (umjesto uprkos sve većem neznanju) posumnjate da je lekturu radio Srećko Šojić. Da li je stvarno "education" u naslovu engleskog izvornika napisan malim slovom, ili se to ovdje umiješala Božija ruka, da pokaže na simboličkom nivou koliko Ministarstvo obrazovanja cijeni obrazovanje".

Cijeli dokument urađen je katastrofalno, tvrde sagovornici. Dodaju da je preskočena čitava očekivana procedura. Bez javne rasprave za usvajanje spornog dokumenta. Zbog toga je i federalna resorna ministrica tražila na uvid dokument, no odgovor od kantonalne ministrice Hote Muminović nije dobila.

Jasna Duraković​, ministrica obrazovanja i znanosti FBiH apeluje na odgovorne u obrazovnom sektoru KS da stupe u dijalog sa nastavnicima, medijima, roditeljima i sindikatima, da preispitaju i potencijalno zaustave aktivnosti sve dok se ne riješe dileme oko uključenja angažmana stranih stručnjaka bez adekvatnog razumijevanja lokalnog konteksta.

Šta je zapravo smisao SAFER-a te hoće li on biti povučen ne zna se, jer ministrica Naida Hota Muminović na pozive, dopise i poruke novinara BHRT-a ne odgovara. Do kraja realizacije priloga novinari su ostali uskraćeni za glavno pojašnjenje.

"Svaki put kada učenicima pružimo priliku za rast i razvoj unutar školske zajednice, kada ih ohrabrimo da postavljamo pitanja, kada ih ne ušutkujemo, nego podstičemo njihovu kreativnost i sve ono što mogu i smiju pitati, mi zapravo radimo na njihovoj otpornosti", poručila je ranije.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti