Maloprodajno tržište

Provjerili smo kako su poslovali najveći trgovci u inflacijskoj godini

29.03.2024. 13:24 / Izvor: Akta.ba
trgovina

U godini u kojoj je dominirala inflacija, zaključane cijene i brojne druge akcije, domaći trgovački lanci postigli su solidne poslovne rezultate.

U godini u kojoj je dominirala inflacija, zaključane cijene i brojne druge akcije, domaći trgovački lanci postigli su najbolje poslovne rezultate do sada.

Osim što su gotovo svi trgovci na malo ostvarili veće prihode, što je rezultat rasta cijena, većina ih zabilježila i rast dobiti.

BEZ PROMJENA NA VRHU

Na rang listi top najvećih trgovaca u vrhu nije bilo promjena. Maloprodajnim tržištem u Sarajevu, ali i Bosni i Hercegovini i dalje dominira kompanija Bingo iz Tuzle, čije smo prihode i dobit objavili danas. 

Sa gotovo dvije milijarde KM prihoda i 158,3 miliona KM zarade, postaje neprikosnoveni igrač na ovom tržištu.

S druge strane, Mercator je krajem prošle godine pripojen Konzumu, te u Bosni i Hercegovini više ne postoji kao poslovni subjekt, već samo kao brend. 

Ipak, iako pripojeni, Konzum i dalje kaska za Bingom. Prošle je godine ostvario malo veće prihode i dobit od 2022. godine. Dakle, ostvareni rezultat u 2023. je 492,9 miliona KM prihoda, te 10,9 miliona KM dobiti, što je znatno više nego 2022. godine kada je dobit iznosila tek 2,4 miliona KM. 

Natprosječan rast bilježe Mega Diskont prodavnice, koje je na sarajevsko tržište otvorila kompanija Yimor iz Domaljevca. Yimor je prošle godine ostvario rekordne rezultate i prihodovao 154, 2 miliona KM, te profitirao 6,9 miliona KM.

SARAJEVSKI LANCI 

Sarajevski lanci Robot, Amko i Hoše komerc imaju stabilan udio na tržištu, ali ne pokazuju interes za dalje širenje na prostoru Sarajeva.

Robot General Trading je također završio proteklu godinu sa boljim poslovnim rezultatima. Sa prihodima od 240,7 miliona KM i dobiti od 10,2 miliona KM, ostvarili su jednu od najboljih poslovnih godina. 

Tokom prošle godine proširili su prodajnu mrežu u Bugojnu, Kozarskoj Dubici, Zvorniku i Lukavici.

Što se tiče Amko Komerca i on spada među one koji bilježe finansijski rast na maloprodajnom tržištu. Prošle 2023. godine Amko je ostvario prihod od 129,6 miliona KM, što je rast od oko 13 miliona KM. Dobit je iznosila 3,4 miliona, što je manje u odnosu na prethodnu godinu kada su zaradili 3,5 miliona KM. 

Hoše komerc, domaći trgovački lanac sa najdužom tradicijom u Bosni i Hercegovini, ove godine bilježi 15 godina uspješnog poslovanja marketa u Hadžićima. Prošlu godinu završli su sa solidnim rezultatima. Prihodi su im rasli za oko tri miliona i iznosili su 83,7 miliona KM, dok je dobit također porasla sa 3,3, miliona KM na 3,7 miliona KM. 

Dok se čeka otvaranje prvih Lidlovih trgovina ( najvjerovatnije u novembru ove godine), Lidl BH posluje u minusu. Poznato je da su do sada izgradili jedan objekat u Bijeljini, a počeli su da grade u Sarajevu, Istočnom Sarajevu, Gračanici...

Podsjetimo, trgovački lanci su krajem prošle godine iskazali dobru volju za akciju "zamrzavanja", a potom "zaključavanja" cijena.

Popis proizvoda sa sniženom i zaključanom cijenom proširen je sa 40 na 60 proizvoda postignut je dogovor da trgovinski objekti formata supermarketa i hipermarketa unutar objekta izdvoje jedan kutak pod nazivom ''Zaključavamo cijene''.

Koliko su ti ove akcije zausta efikasne govori podatak o tome da cijene hrane u trgovinama rastu iz mjeseca u mjesec, baš kao i promet. No, to je pitanje za druge analize.

S.B.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti