U susret radionici Next Level Business

Amir Mulalić iz Invisiona: Poduzetnici u svakom trenutku vode dva biznisa

12.04.2024. 14:29 / Izvor: Akta.ba
invision

U susret radionici Next Level Business, 24. - 25. maja, u Sarajevu, odlučili smo porazgovarati sa Amirom Mulalićem, business coachem iz Invision Consultinga

U susret radionici Next Level Business, 24. - 25. maja, u Sarajevu, odlučili smo porazgovarati sa Amirom Mulalićem, business coachem iz Invision Consultinga. Donosimo vam više informacija o izazovima sa kojima se susreću poduzetnici koji žele podignuti svoje poslovanje na sljedeći nivo.

Amire, kako prepoznati kada poduzetnik radi previše i kako to može negativno utjecati na razvoj njihovog poslovanja?

- Pravo je pitanje da li vlasnik obavlja one zadatke koji odgovaraju fazi razvoja u kojoj se njihov biznis nalazi. Svaka faza od njega traži različite uloge. Jasno je da u početku preuzima uloge od domara do direktora, ali kada biznis počne rasti i njegova stručnost treba biti koncetrisana na zadatke koje su u opisu posla vlasnika, on ne smije ostati zatočen u igranju desetak uloga u firmi. Naprimjer, poduzetnik koji ima 50 zaposlenika bavi se time što fali sapuna u toaletu i onda pravi sastanak na tu temu. Iako izgleda kao da karikiram, sa ovakvim stvarima se susrećemo u našem svakodnevnom radu.

amir

Da li to znači da je delegiranje zadataka jedna od najvažnijih vještina koja se mora usvojiti da bi se biznis mogao razvijati?

- Apsolutno. Direktori, posebno u manjim firmama, imenuju nekoga na menadžersku poziciju, a onda im se i dalje miješaju u posao. Menadžer onda ne donosi nikakve odluke, niti ima nekih prijedloga, jer zna da će direktor uvijek naći neko svoje rješenje. To dolazi iz straha i potrebe za sigurnošću, što je donekle i normalno, ali firma neće dopustiti razvoj u ovoj atmosferi iz više razloga. Pored toga što sada vlasnik plaća menadžera čiji posao radi i pri tome gubi novac, preuzimajući njegove zadatke ne usmjerava svoj potencijal na pravo mjesto. Na papiru ima strukturu nove faze razvoja, a u realnosti se ništa nije promijenilo. Zarobljen je u operativi i nema vremena da razvija biznis.

Šta je po Vama najvažnija stvar koje poduzetnici moraju biti svjesni kako bi osigurali kontinuiran razvoj?

- Jako puno vlasnika biznisa nisu svjesni da znanje i vještine sa kojima su došli do trenutne faze razvoja nije ono što će ih voditi u novu fazu razvoja. Nije realno očekivati da učenik uvijek ima isto znanje, a završava razred po razred. Isto tako nije realno očekivati da poduzetnik može razvijati biznis iz faze u fazu sa istim znanjima, vještinama i uvjerenjima.

Koji su najvažniji znakovi da poduzetnik treba preispitati svoj radni raspored kako bi osigurao dugoročni rast i uspjeh svog poslovanja?

- Prvi znakovi su to da nema vremena da se bavi strateškim poslovima. Poduzetnici u svakom trenutku vode dva biznisa, biznis u ovom trenutku i onaj koji će tek postati. Ako firma već neko vrijeme nema nikakve aktivnosti koje su posvećene razvoju postojećih ili novih proizvoda, to je alarm da se neke stvari preispitaju.

amir

Koji su onda ključni koraci u razvoju dugoročne strategije rasta i kako ih integrirati u svakodnevne operacije poslovanja?

- Potrebno je odvojiti vrijeme da se bavimo sa firmom iz budućnosti, kao što sam prethodno spomenuo. Pored toga, potrebno da mjerimo stvari, da ih preispitujemo i da one koje su dobre stavljamo u sisteme i procedure. Dobar dio tog posla može uraditi i sam vlasnik kad se ne bi bavio operativom. Ponekad je potrebna i pomoć izvana za objektivniju perspektivu i efikasniji pristup određenom problemu.

Zašto se u firmama neki problemi konstantno ponavljaju?

- Nepostojanje standardiziranih sistema u firmi znači da ćemo iznova trošiti vrijeme i resurse kako bismo riješili isti problem koji se ponavlja. Potrebno je standardizirati sve što se standarizirati može. Bez toga, dolazak svakog novog zaposlenika košta više vremena i novca. Isto tako, vlasnici se rijetko zapitaju zašto je njihova firma dobra. Da ih pitate zašto je neki zaposlenik u njihovoj firmi 10 godina, mnogi će vam teško dati jasan i precizan odgovor. Propušta se posvetiti pažnja na ono što funkcioniše i što nikako ne treba mijenjati, zbog toga nisu sigurni u to kako takvog radnika replicirati.

Kako vaša radionica Next Level Business adresira ove probleme?

- Učesnici će osvijestiti u kojoj fazi razvoja se nalaze i naučit će koje su akcije važne da preduzimaju u toj fazi, a koje su one koje im staju na put. Isto tako će naučiti strategiju i šta im je potrebno da bi došli na next level. Prvi dan će učesnicima dati puno novih uvida i novih informacija koje će im biti gorivo za razmišljanje o njihovom biznisu, sigurno neće ostati na istom nakon radionice. Drugi dan će imati priliku da sve ideje koje smo iznijeli na prvom danu posmatraju iz prespektive svoga biznisa uz našu podršku, kao i čuti druge poduzetnike kako su oni primijenili ove strategije na svoj biznis.

Za više informacija o radionici Next level Business koju organizira Invision Consulting, posjetite LINK.

radionica

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti