Komparacio.ba - Jedinstven novi portal na tržištu BiH

26.03.2014. 13:37 / Izvor: eKapija.ba
Komparacio.ba - Jedinstven novi portal na tržištu BiH

Komparacio.ba je jedinstven novi portal na tržištu BiH koji omogućava korisnicima brze i besplatne pretrage ponuda iz finasijskog sektora: banaka, osiguranja, leasinga i mikrokredita.

Komparacio.ba je jedinstven novi portal na tržištu BiH koji omogućava korisnicima brze i besplatne pretrage ponuda iz finasijskog sektora: banaka, osiguranja, leasinga i mikrokredita, te usluga različitih telekomunikacijskih dobavljača. Do sada se takve ponude nisu mogle brzo pretraživati i jednostavno upoređivati. Pretrage su zahtijevale značajan gubitak vremena, pa i investiranje finansijskih i drugih  sredstava.

''Živimo u dinamičnom okruženju i svakodnevno smo izloženi pritiscima da biramo i donosimo odluke. U mnoštvu informacija sve je manje onih pravih i pouzdanih koje omogućavaju razumijevanje najsavremenijih finansijskih i telekom usluga i proizvoda. Stoga, korisnici često imaju frustrirajući osjećaj nemoći i neravnopravnosti prema bankama, osiguranjima, telekom operaterima i drugim isporučiocima. Može se reći da postoji jaz među klijentima i davaocima usluga. Sada je tu Komparacio.ba koji uči svoje korisnike kako da pretražuju, porede i izaberu'', kaže Dino Osmanbegović, vlasnik portala, ističući da je prvobitna namjera da korisnici razumiju suštinu proizvoda za čiju su kupovinu zainteresovani. "Stoga, Komparacio.ba je pouzdan medijator, a ne ''zastupnik jedne ili druge strane'', pojašnjava Osmanbegović. Prednost za korisnike ogleda se u brzom pregledu i biranju željenih proizvoda i usluga, dok se davaocima usluga daje prilika da objektivno predstave funkcionalnosti svojih proizvoda.

Umjesto jaza – povezivanje

Vizija Komparacio tima je razumljivo i transparetno tržište finansijskih i telekom usluga u kojem  korisnici portala imaju priliku birati, imati više mogućnosti i biti ravnopravniji s ponuđačima. Mjerilo uspjeha je ušteda vremena u pretragama i izboru, postizanje optimalnog zadovoljenja korisničkih potreba, uz veoma izgledne finansijske uštede.

''Korisnici portala Komparacio.ba, kao potencijalni potrošači, su naša najvažnija adresa. Pri izgradnji ovako zahtjevnog i kompleksnog portala osnovne ideje bile su: pristupačnost, user friendly dizajn, prikladnost pretraga, bogatstvo sadržaja i ono najvažnije - mogućnost izbora. Našim korisnicima pružamo priliku da na nezavisan i transparentan način sami, sa značajnom dozom razumijevanja i povjerenja, donose racionalne odluke. Mnoštvo ponuda iz različitih industrija nastojimo prezentovati  u prikladnim i uporedivim formatima. Želimo biti partner od povjerenja kojem se i nakon pretraga korisnici mogu obratiti za dodatne informacije i objašnjenja'', kaže Osmanbegović. Ističe da Komparacio.ba ne podstiče korisnike na kupnju, već poručuje da, ukoliko imaju potrebu za nekim proizvodom ili su se odlučili za kupnju, detaljno pregledaju uvrštene ponude, uporede ih i uvjere se u njihove funkcionalnosti. U konačnici, da razmotre sve elemente i donesu racionalnu odluku.

''Korisnici trebaju slijediti svoja promišljanja. Pametan izbor se ne završava na jednom proizvodu i u jedinstvenoj situaciji, to treba postati kontinuirani proces pretraživanja, upoznavanja, edukacije. Zato smo mi tu. Samo edukovan i dobro informisan potrošač je zaštićen potrošač'', tvrdi Osmanbegović.       

Cijena ne treba uvijek biti presudni faktor

Principi poređenja na Komparacio.ba su ustanovljeni prema očekivanim interesima i potrebama korisnika, a pretrage su postavljene jednostavno. S minimalnim unosom bitnih elemenata, već u prvom koraku pretrage moguće je dobiti pregled i poređenje ponuda u okviru jedne grupe proizvoda, sortirane po dva ili više kriterija. U drugom koraku, dodavanjem pojedinih funkcionalnosti proizvoda, vrši se konačno fokusiranje uže grupe proizvoda. Na taj postupak sužavanja pretrage, konačno, asocira i zaštitni znak Komparacio.ba. Postupak pretraga se može ponavljati i više puta, sve do pronalaska odgovarajućeg rješenja. Svaki uvršteni prozvod ima detaljan opis svojih funkcionalnosti. Omogućena je brza i jednostavna komunikacija sa stručnjacima Komparacio tima ili s ovlaštenim predstavnicima isporučilaca, putem kratkih upita ili zahtjeva za ponudu. Pretraživanja su postavljena i edukativno. Korisnicima je omogućeno da razmisle o više kriterija kod razmatranja ponuda, te da razumiju da, osim cjenovne, mnogi proizvodi imaju „mjerljivost“ i u drugim područjima i funkcijama. Neki proizvodi, koji se kupuju za uobičajenu namjenu imaju i svoje pogodne zamjene za koje korisnici do sada nisu ni znali.

''Mislimo da cijena ne treba biti isključivi kriterij sortiranja ponuda. To je svakako najvažniji faktor, ali nije jedini pri razmatranju i donošenju konačne odluke. Naša iskustva iz finansijskog sektora, s potrošačima i pravnim licima pokazuju da su i drugi kriteriji, poput dostupnosti proizvoda, brzine isporuke, kvaliteta usluge, instrumenta osiguranja i slično, često opredjeljujući. Ne tvrdimo da su postavljeni kriteriji najbolji i konačni, te pozivamo naše korisnike da nam upute svoje sugestije i kritike, jer samo ako su oni zadovoljni pretraživanjem i vide korist od Komparacio.ba, onda su svi učesnici postigli svoj cilj. Već u testnoj fazi dobili smo pozitivne komentare naših korisnika da su pronašli neke proizvode za koje nisu znali da su u ponudi'', kaže Osmanbegović.

Govoreći o kriterijima koji se primjenjuju pri rangiranju ponuda i proizvoda, Osmanbegović kaže da je to izgledalo kao najveći  izazov, ali smatra da su ponuđena dobra rješenja, s obzirom na činjenicu da se potrebe razlikuju od korisnika do korisnika.

''Kad bih pitao šta je za Vas najbolji kredit ili štednja, odgovor bi se vjerovatno razlikovao od mog ili odgovora nekog našeg korisnika. Nekome je brzina usluge od neprocjenjive vrijednosti, neko isključivo traži najjeftiniji kredit, neko traži najduži rok, što obično ne ide pod ruku s niskom kamatom. Postoje klijenti koji oročavaju svoja sredstva samo uz uslov da mogu raskinuti ugovor, pa i to ne može osigurati najvišu stopu oročenja i slično. Većina rangiranja na Komparacio.ba je bazirana na jednostavnim kriterijima: visina iznosa (stope, anuiteta, troška, naknade), pitanjima Da ili Ne, Ima ili Nema, a minimizirana su arbitriranja, ako ih uopšte ima'', pojašnjava Osmanbegović.

S razvojem i lansiranjem novih proizvoda i uvođenjem njihovih novih i dodatnih funkcionalnosti fokus pretrage će se pomjerati, kao i kriteriji rangiranja. Cijeni da prostora za unapređenja ima. ''Imamo iskustva i pravimo analize. Pokušavamo uvoditi što raznovrsnije kriterije, a primijetili smo čak da određeni ponuđači nedovoljno ističu funkcionalnosti svojih proizvoda. Konačno i najvažnije, analizirat ćemo posjete portalu naših korisnika, te uvažavajući tako kreirane trendove, unapređivati ukupnu ponudu, te načine i kriterije pretraga'', kaže Osmanbegović.

Konkurencija na portalu je u neutralnoj areni

Komparacio tim je ostvario poslovni odnos s većinom glavnih davalaca usluga iz različitih industrija u BiH, o čijim proizvodima i uslugama se informacije nalaze na portalu, a čiji stručni timovi pomno prate sve elemente uvrštenih proizvoda, provjeravaju njihovu vjerodostojnosti i reaguju ukoliko primijete bilo kakvu nedosljednost. 

"Konkurencija se na portalu Komparacio.ba odvija u 'neutralnoj areni', bez mogućnosti dominacije korporativnih poruka i simbola davalaca usluga, uz fer sučeljavanje njihovih konkurentskih kapaciteta, što daje jake dodatne garancije da se neće tolerisati pokušaji preferisanja i neprihvatljivog utjecaja na rangiranje pojedinih ponuda. Sve ulistano je vrlo vidljivo i lako provjerljivo. Mi smo nezavisan portal koji drži do svojih osnovnih vrijednosti: pristupačnost, transparetnost, stručnost, povjerenje i provjerljivost. Poslovno iskustvo, stručnost i profesionalna odgovornost našeg tima garancija su da ćemo se tih vrijednosti uvijek i držati'', zaključuje Osmanbegović.

Istovremeno, Osmanbegović ističe pozitivan stav i podršku menadžementa finansijskih iskustava u vezi s idejom o potpuno transparetnom ulistavanju i poređenju njihovih ponuda, te opredijeljenost da se opravdan pritisak javnosti u pogledu različitih elemenata zaštite potrošača umanji jednim novim, objektivnim i transparentnim odgovorom.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti