al
Kraljević: Ako imaš sve petice znači da si poslušan a ne da si pokretač

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Kraljević: Ako imaš sve petice znači da si poslušan a ne da si pokretač

19.06.2019. 11:27 / Izvor: Akta.ba

Sinoć je u organizaciji agencije Global Market Solutions održan 25. Business café, koji je još jednom dokazao da je promoviranje pozitivnih preduzetničkih priča iz BiH dobar motivator za uspostavljanje još bolje poduzetničke klime rušeći negativne stigme.

Na temu koliko je moguće ostvariti svoje snove u BiH, koje su to prepreke kako političke, društvene, sistemske, i koliko one odlučuju o sudbini naših ideja i njihove realizacije, a koliko se svemu tome pojedinac može usprotiviti govorili su Denis Kraljević, direktor kompanije Derubis Yachts, koja se bavi gradnjom brodova i plovećih objekata i Fikret Hodžić, vlasnik i direktor kompanije F.H. Srebrena malina koja pravi proizvode od maline i kupine, a od nedavno bh tržištu nudi i sok od maline.

Kraljević je pažnju medija zadobio nakon što je jahta koju je njegova kompanija izgradila, kao prva takva u BiH, nedavno predstavljena na Međunarodnom sajmu nautike u Hamburgu.

Hodžić je svijet medija zamijenio poljoprivredom što je iznenadilo njegovo okruženje.

Prvi korak blagostanja BiH je, prema mišljenju Kraljevića, staviti tačku na sadašnje stanje i reći da dolazi nova generacija.

Kraljević kaže da se odlučio za izradu jahti jer je to posao koji se može raditi bilo gdje na svijetu i ne moraju se praviti nužno na područjima s morem.

"Bitno je ideju učiniti visokoprifitabilnom jer ako se bavite niskoprofitabilnim poslom bit ćete rob, zato što će vam gospodarstvo uvijek moži reći da vam smanjuje još 3 ili 5 %. Međutim, ako se bavite visokoprofitabilnim poslom onda imate za cilj samo jednu stvar, a to je kako biti što kvalitetniji i što bolji.", ističe Kraljević.

Kada se bavite visokoprofitabilnim poslom, kaže Kraljić, vaš cilj više nije konkurenciju graditi s onima koji prave jeftine stvari.  

"Mi smo željeli napraviti najskuplju jahtu i ona je po mnogim osobinama najbolja od ostalih u njenoj kategoriji.", naglašava Kraljević.

Kraljević je stava da ako kompanija prodaje nešto skupo onda ima i dovoljno da radnicima uredno plaća platu.

"Smatram da niko u BiH ne bi trebao raditi za platu manju od 1200 KM i to je moj cilj da kroz bilo koji program to bude osnovica. Nije uredu radniku za 8 sati platiti 2 sata a to se desava i politika to podržava jer politika ne želi bogat narod koji bi pokazao i dokazao šta zna raditi, već narod koji može biti pokoran.", kaže Kraljević.  

Kraljević kaže da je Bosna zemlja mogućnosti i da je takvom treba posmatrati te da u BiH ima mnogo slobodnog novca za investiranje ali nema dovoljno kvalitetnih ideja za ulaganje.

"Mi u BiH nemamo tradiciju pravljenja jahti ali u svijetu, tradicija je obična floskula jer koga briga koliko dugo ti nešto radiš. Bitno samo da imaš najbolji proizvod, bolji od drugih, a tim i više jer dolazimo iz BiH. Naš jedini problem je da budemo u korak sa konkurencijom i da budemo najbolji i da naš proizvod odgovara cijeni za koju se prodaje.", kaže Kraljević.

 

 

Stava je da ljudi koji nemaju talenat (od)uvijek prave prepreke onima koji su talentirani a da je borba talentiranih i netalentiranih iskonska i vječna.

"Sve petice i fakultet su znak da ste dobar realizator i da ste poslušni, ali nikako ne znače da ste pokretač stvari.", kaže Kraljević.

Kraljević savjetuje da u poslu treba ulaziti u partnerstva jer je na taj način moguće raditi velike poslove te da se nikada ne odlučujemo praviti jeftin proizvod.

"Skup proizvod ima tržiste svijeta, jeftin proizvod nema tržište nigdje jer jeftinih proizvoda na svijetu ima svugdje. Ako imate dobar proizvod sve dalje je lakše i planovi i analize. I uvijek je bolje uzeti partnera u poslu nego uzeti kredit", zaključuje Kraljević.

Hodžić kaže da je njegova poslovna ideja ponukana djelimično stavom njegove majke da od novinarstva neće imati sigurnu egzistenciju te djelimično poimanjem Srebrenice i povratnika kao onih koji ne rade ništa i koji čekaju da im se pomogne te da je htio svemu tome dati drugačiju, realniju sliku.

"Mi smo svoju prvu isporuku napravili bez posebne opreme, posebnog prevoznog vozila i bez posebnog plana a danas smo prema nekim analizama lider u svojoj proizvodnoj kategoriji", kaže Hodžić.

Hodžić je istakao da je prije dva dana na tržište izašao i novi proizvod Silver, sok od maline kojeg od ostalih dostupnih sokova ne razlikuje samo činjenica da je u atraktivnom i modernom limenom pakovanju već je i udio šećera manji a ukus maline je intenzivniji i sa blagom gaziranošću, što odgovara zdravom i modernom načinu života današnjeg čovjeka.

Kaže da je cijena plasiranog soka nešto viša od očekivane ali da su cijenom željeli odati i svojevrsno poštovanje prema utrošenom trudu u izradi i kivalitetu gotovog proizvoda.

 

 

Bilo je teških perioda ali kaže da nikada nije ni pomislio odustati.

"Kada bih sam sebi postavio pitanje da li je to što radim ispravno dešavale su se stravri koje su mi govorile da radim ispravno.", kaže Hodžić.

Hodžić vjeruje u mogućnosti koje nudi činjenica da mnogo ljudi porijeklom iz BiH žive van BiH te da je izvoz Silver soka već uveliko započeo upravo zahvaljujući tome.

Kraljević i Hodžić su zasigurno argument istrajnosti ali i mogućnosti bh tržišta koje, ukoliko imamo znanje, ideju i cilj, možemo itekako iskoristiti.

 

N.K.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Vijesti