Rezervacije letova za EX-YU tržišta padaju usred rata u Ukrajini

14.03.2022. 10:09 / Izvor: Akta.ba
Zabrana letenja

Foto: Ex Yu Aviatio

Na tržištima Bosne i Hercegovine, Makedonije, Crne Gore i Kosova zabilježen je pad rezervacija između 10% i 30%, dok su rezervacije za letove za Srbiju smanjene za manje od 10%.

Najnoviji podaci analitičke tvrtke Forward Keys pokazuju da je rat koji je u tijeku u Ukrajini odmah izazvao zastoj u rezervacijama letova za Europu, pri čemu su pogođena gotovo sva tržišta u bivšoj Jugoslaviji, prenosi portal Ex Yu Aviation. 

Ne računajući Ukrajinu i Moldaviju, koje su zatvorile svoj zračni prostor, te Rusiju i Bjelorusiju, koje su podvrgnute zabrani letenja i sigurnosnim upozorenjima, rezervacije za Hrvatsku i Sloveniju među najugroženijim su u Europi, pale su između 30% i 50% u usporedbi s prethodnim tjednima prije početka rata. 

Na tržištima Bosne i Hercegovine, Makedonije, Crne Gore i Kosova zabilježen je pad rezervacija između 10% i 30%, dok su rezervacije za letove za Srbiju smanjene za manje od 10%.

Intraeuropski zračni promet bio je negativnije pogođen nego transatlantska putovanja. Rezervacije letova unutar Europe pale su u prosjeku za 23%, dok su se smanjile za 13% iz Sjedinjenih Država. Nacionalna turistička organizacija Crne Gore upozorila je da će rat koji je u tijeku imati veliki utjecaj na ljetnu turističku sezonu u zemlji. Tijekom 2021. godine pogođene koronom, preko 15% svih turista koji su stigli u Crnu Goru bilo je iz Rusije ili Ukrajine. Letovi između Rusije i Crne Gore nisu bili u prometu od izbijanja pandemije koronavirusa u ožujku 2020. U 2019., samo između Moskve i Tivta letjelo je ukupno 631.561 putnika, uz usluge iz niza drugih ruskih gradova, uključujući Sankt Peterburg, što je činilo 62.147 putnika. Ovo ljeto obilježit će i izostanak letova između Bjelorusije i Tivta. Prošlog ljeta, prije uvođenja sankcija protiv Bjelorusije, nacionalni prijevoznik te zemlje, Belavia, planirao je do četiri dnevna leta za Tivat. Konačno, sudbina ljetnih letova iz Ukrajine ostaje vrlo neizvjesna. Prošlog ljeta, Ukraine International Airlines održavao je dvanaest tjednih letova za Tivat iz četiri ukrajinska grada, dok je SkyUp Airlines obavljao dvanaest tjednih letova iz tri grada, a Windrose Airlines je imao dvije tjedne rotacije iz glavnog grada Ukrajine.

Nove rute koje su trebale započeti ovog ljeta iz Ukrajine prema bivšim jugoslavenskim tržištima uključivale su Ryanairovu uslugu od Lavova do Zagreba, letove Ukraine International Airlinesa iz Kijeva za Split, Pulu i Tivat, kao i uslugu Windrose Airlinesa od glavnog grada Ukrajine do Ljubljane. Ukrajinsko tržište činilo je 3,3% europskog putničkog prometa i 0,8% svjetskog prometa u 2021. Rusko međunarodno tržište predstavljalo je 5,7% europskog prometa (bez ruskog domaćeg tržišta) i 1,3% globalnog prometa u 2021. Nagli skok u cijene goriva dodatno pritiskaju troškove zrakoplovnih prijevoznika.

"Kada smo prošle jeseni napravili najnoviju financijsku prognozu industrije, očekivali smo da će zračna industrija izgubiti 11,6 milijardi dolara 2022. s mlaznim gorivom od 78 dolara po barelu i gorivom koje čini 20% troškova. Od 4. ožujka god. mlazno gorivo se trguje po cijeni od preko 140 dolara po barelu. Apsorbirati tako veliki udar na troškove baš u trenutku kada se industrija bori za smanjenje gubitaka dok izlazi iz dvogodišnje krize Covid-19, veliki je izazov. Ako cijena mlaznog goriva ostane tako visoka, onda je s vremenom razumno očekivati ​​da će se to odraziti na prinose zrakoplovnih kompanija", rekao je generalni direktor IATA-e Willie Walsh.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti