Sarajevo nabavlja tramvaje za prevoz invalidnih osoba i s teškoćama u kretanju

17.09.2020. 10:19 / Izvor: Akta.ba
Sarajevo nabavlja tramvaje za prevoz invalidnih osoba i s teškoćama u kretanju

Zastupnici Skupštine Kanton Sarajevo će za nekoliko dana odlučivati o novom zaduženju sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), a radi se o projektu "Javni prevoz Sarajevo Dio 3".

Zastupnici Skupštine Kantona Sarajevo će za nekoliko dana odlučivati o novom zaduženju sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), a radi se o projektu "Javni prevoz Sarajevo Dio 3".

Pomoćnik ministra saobraćaja Kantona Sarajevo Emir Hota za Akta.ba je rekao da se treći dio projekta odnosi na nabavku 15 tramvaja koji su 100 posto niskopodni i klimatizirani, ali i posjeduju mogućnost povratka električne energije u mrežu u režimu kočenja.

Zanimljivo je i da su predviđeni za prevoz invalidnih lica i lica sa teškoćama u kretanju.

Dužina tramvaja bi trebala biti oko 30 metara.

"Nabavka će se obaviti putem tenderske procedure, a sredstva su obezbijeđena putem kredita kod EBRD banke. Tenderska procedura će se obaviti u skladu sa EBRD protokolima i pravilima", rečeno nam je.

Planirani iznos za ovu nabavku je 30 miliona eura.

Hota napominje da je tramvaj kao električno vozilo 100 posto ekološki vid prevoza, te kako je u okviru ovog projekta vođeno računa i da su materijali za izradu tramvaja ekološki prihvatljivi u najvećoj mogućoj mjeri.

Prema dokumentu iz ovog projekta, cilj je ublažiti zagušenja u saobraćaju i minimizirati emisije i zagađenja okoliša uzrokovane opterećenjem od saobraćaja.  

"Povećavanje  efikasnosti tramvajskog prometa smanjit će potrošnju električne energije  tramvaja što će, zajedno s učinkom promjene modaliteta, rezultirati smanjenjem tCO2e (tonama ekvivalenta  ugljikovog  dioksida) emisije  stakleničkih  plinova", navodi se.

Podaci iz dokumenta kažu kako GRAS trenuto nema korporativnu politiku zaštite okoliša i socijalnih pitanja te zaštite zdravlja, kao ni sigurnosti na radu.

Očekivanja su da bi projekat trebao doprinijeti uštedi energije od 30 posto i smanjiti lokalno zagađenje zraka smanjenjem NOx za 363 kg/godišnje i PM10 za 62 kg/godišnje, kao i smanjenjem emisije CO2 od 31 posto.

Tokom implementacije projekta, poremećaji u voznom redu su malo vjerovatni, kako se navodi, a GRAS je planirao i uvođenje alternativnih mogućnosti prevoza, poput autobusa.

Konačnu odluku donijet će zastupnici Skupštine KS-a u ponedjeljak.

I.S.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti