al

Tehno kutak

Automechanika 2014.: Boscheva moderna oprema za ispitivanje

03.11.2014 12:51:02 / Izvor: eKapija.ba

FSA 740 AU: Boschev uređaj za analizu sustava vozila 740 AU radionicama koje često provode analize emisija na vozilima kupaca nudi osnovni modularni model za sveobuhvatnu dijagnostiku i analizu kvarova. Na praktičnim kolicima nalaze se kalibrirani moduli za analizu emisija za benzinske i dizelske motore. Opseg isporuke obuhvaća i modul za ispitivanje sustava FSA 720, radioničko računalo s Boschevim softverom za analizu emisija i ispitivanja sustava, pisač, tipkovnicu i čvrsti 19-inčni TFT zaslon. Osim toga, dostupna je i osnovna senzorska oprema i dijagnostički uređaj za ispitivanje KTS 540 za mjernu opremu. To omogućuje provođenje najvažnijih dijagnostičkih zadataka i zadataka ispitivanja. Mjerna tehnologija, takozvani „Upgrade Kits“ (oprema za nadogradnju), i paljenje omogućuju postupnu prilagodbu mogućih funkcija zahtjevima radionice. Da bi se mogla ispitivati vozila s električnim ili hibridnim pogonskim sustavima, FSA 740 može se nadograditi tipom 050. 

TPA 200: Osobna vozila i kombiji, čija bruto težina ne prelazi 2,5 tone, i koji su registrirani prvi put, od studenog 2014. nadalje moraju biti opremljeni sustavima za kontrolu tlaka u gumama (eng. tire-pressure control systems, TPCS). U većini slučajeva koristit će se izravni sustav TPCS u kojemu senzori prate i tlak u gumama i njihovu temperaturu. Za dijagnostiku tih sustava Bosch je razvio mobilni uređaj za ispitivanje TPA 200 koji omogućuje rad izravno na vozilu ili u skladištu guma. Bosch TPA 200 pruža informacije o trenutnom tlaku u gumama, statusu baterije senzora kao i identifikacijskom broju TPCS senzora te, osim toga, pruža i optimalnu funkcionalnost. Uz pomoć sustava TPA 200 i ostale senzore drugih proizvođača moguće je spojiti na TPCS. Nadalje, ovim se alatom može programirati čitava serija univerzalnih senzora, npr. nakon popravka gume ili pri pripremi kompleta guma. Opseg isporuke uređaja za ispitivanje obuhvaća računalni softver TPA Startcenter. Između ostalog, softver sadržava bazu podataka s informacijama sustava TPCS. Spajanjem putem Bluetootha, podaci izmjereni s pomoću sustava TPA 200 mogu se bežično prebaciti na Startcenter i zatim spremiti i ispisati zajedno s brojem naloga i registarskim pločicama. 

Esitronic 2.0: Oko 70.000 automobilskih radionica u više od 100 zemalja koristi Boschev radionički softver Esitronic za dijagnostiku središnjih upravljačkih jedinica motora (ECU), učinkovito traženje kvarova te održavanje i popravke. U Njemačkoj dvije od tri automobilske radionice koriste navedeni softver. Dobro strukturirani i intuitivni koncept rada sustava Esitronic 2.0 omogućuje brz i jednostavan rad. Sve potrebne informacije dostupne su uz samo nekoliko klikova mišem. Osim opcija za dijagnostiku upravljačkih jedinica, radionički softver mehatroničarima i inženjerima pruža sve potrebne informacije za održavanje i servisni rad na vozilu. Upute za traženje kvarova sa smjernicama po koracima pomažu u brzom pronalasku uzroka kvara. Čak i za novija vozila upute za servis i popravak dostupne su u roku od svega nekoliko mjeseci nakon plasiranja na tržište. Na ovaj način, radionički softver uvijek je ažuran. 

U motornim vozilima na dva kotača broj sustava za elektroničku sigurnost i udobnost također postojano raste. Radionice za vozila na dva kotača sve češće trebaju modernu opremu za ispitivanje i softver za dijagnostiku središnjih upravljačkih jedinica motora za potrebe provođenja zadataka u sklopu održavanja i popravaka. 

HDT815: Digitalni uređaj za ispitivanje prednjih svjetala HDT 815 koji funkcionira na temelju kamere omogućuje preciznu procjenu i prilagodbu ksenonskih i LED prednjih svjetala. Laserska tehnologija pomaže korisniku precizno namjestiti svjetlosnu kutiju uređaja za ispitivanje ispred vozila i poravnati svjetlosnu kutiju sa ksenonskim ili LED svjetlom. Zahvaljujući brzoj slikovnoj obradi podataka kamere, izmjerene vrijednosti prikazuju se u stvarnom vremenu na 5,7-inčnom zaslonu osjetljivom na dodir. 

ACS 752/ACS 661: Servisiranje automobilskih klimatizacijskih sustava napunjenih sredstvom R-134a, koje je dosad bilo standardno rashladno sredstvo, i dalje će imati važnu ulogu u svakodnevnim radioničkim aktivnostima. Bosch stoga nudi potpuno automatiziran i iznimno siguran i učinkovit uređaj ACS 752 za servisiranje klimatizacijskih uređaja. On ispunjava zahtjevne uvjete američke norme SAE J-2788. Svim radnim koracima servisa klimatizacijskih uređaja, od nadopune rashladnog sredstva do ispitivanja curenja i preciznog ponovnog punjenja, upravlja se potpuno automatski, ali oni mogu se odabrati i ručno korak po korak. Osim servisiranja klimatizacijskih sustava velikih automobila ili gospodarskih vozila, ACS 752 može se koristiti i za servis klimatizacijskih uređaja na hibridnim i električnim vozilima. Zahvaljujući kratkim razdobljima potpunog oporavka, vrlo je učinkovit i snažan te istodobno vrlo precizan, s preciznošću punjenja od 15 grama. Bosch na sajmu Automechanika predstavlja softver za daljinski servis za daljinsko upravljanje uređajem za servis klimatizacijskih uređaja ACS 752. 

Za servis klimatizacijskih uređaja na vozilima sa sustavima napunjenima sredstvom R-1234yf, Bosch nudi ACS 661. Taj sustav razvijen je u uskoj suradnji s proizvođačima automobila. Zahvaljujući potpuno automatskoj rutini on omogućuje neometan, brz i precizan servis klimatizacijskog uređaja. Ističe se snažnim kompresorom i visokom učinkovitošću svojih vakuumskih pumpi. Može se koristiti za servis klimatizacijskih uređaja na osobnim automobilima, gospodarskim vozilima, kao i na hibridnim i električnim vozilima.

Osim toga, Boschevi sustavi ACS 661 i 752 imaju dvije boce za ubrizgavanje ulja za PAG i POE maziva i funkciju automatskog ispiranja.  

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Tehno kutak