Napravite listu obaveza kako bi bili što produktivniji

14.04.2017. 10:18 / Izvor: BIZLife
Napravite listu obaveza kako bi bili što produktivniji

Lista obaveza je ključ dobre organizacije koja je presudna za uspjeh.

Lista obaveza je ključ dobre organizacije koja je presudna za uspjeh. Ona ne treba da bude samo skup teza na papiru već od nje treba da napravite mali projekat koji će biti odskočna daska za vašu produktivnost. Saznajte osnovne korake kada je pravljenje dobre liste obaveza u pitanju.

Prva stavka treba da bude najurgentnija

Ponekad lista može stvoriti probleme jer kada je nešto na vrhu vaše liste vaš mozak automatski pretpostavlja da je ovaj zadatak najvažniji za vas. Efektivna lista je zapravo lista prioriteta, na kojoj je najvažniji na prvom mjestu. Takođe najbolje je da veoma bitne stvari radite ujutru, kada ste najproduktivniji.

Označavajte rokove i vrijeme

Napravite vremenaske blokove za svaki zadatak. Vaša lista će delovati rigidno ali to je ključ dobre organizacije. Naznačite kada treba da obavite nešto, a ako je reč o projektu naznačite do kada ste postavili rok za realnizaciju. Lista obaveza nije samo spisak teza.

Uradite kvalifikaciju zadataka

Odvojeno označite stvari koje su veoma važne, ne nešto što bi trebalo da obavite, i ono što treba da se obavi baš u tom danu. Važno je da samostalno zaključimo koje stvari su dostojne da budu na našoj listi obaveza. Problem je što na listu često stavljamo i nešto što zapravo ne moramo da uradimo ili možemo da delegiramo te samo stvorimo gužvu u svom danu.

Dodajte kontekst za svaku stavku

Razjedinite velike ciljeve u neke nešto manje. Kupiti baterije i napisati knjigu su oboje samo stavka na listi i izgledaju isto. Važno je da razložite stavku koja je velika i može predstavljati bauk kako bi ostvarenje bilo što evidentnije. Pored važnih stavki dodajte kratak opis kako bi vaša lista bila efektivna i kako biste imali bolji uvid u svoje obaveze.

Uradite ponovnu evaluaciju obaveza koje niste ostvarili

Sa listom obaveza uvijek imate nekoliko opcija šta da uradite sa svojim obavezama. Da ih odložite, polovično uradite ili uklonite sa liste. Šta god da je u pitanju nemojte zaboravljati svoje obaveze jer možete doći  veoma nezgodnu situaciju. Uvijek na kraju nedelje prođite spisak obaveza koje ste odložili i nađite razlog zašto je to tako i razmislite šta treba da promijenite.

Dvije kolone

Napravite listu od dvije kolone i u lijevu napišite svoje primarne obaveze koje treba da obavite u toku dana, kao što su na primjer sastanci. U desnu kolonu napišite detalje o tezama lijevo. Na primjer o kojim temama treba da raspravljate na sastanku i šta ne smijete propustiti, piše Motivation grid.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera