vrijednost radova 227,7 mil EUR

Beograd poslije tri decenije dobija obilaznicu

19.06.2023. 12:05 / Izvor: RTS
beograd

Višedecenijski san izmještanja djela saobraćaja iz prestonice uskoro će biti ostvaren.

Gradnja obilaznice oko Beograda privodi se kraju. Dio od Straževice do petlje Bubanj potok dug je 9,6 kilometara, i posljednji je dio obilaznice. Ugovorena vrijednost radova, na tri dionice je 227,7 mil EUR.

Višedecenijski san izmještanja djela saobraćaja iz prestonice uskoro će biti ostvaren. Na dionici B obilaznice Beograda, ukupne dužine od 20,4 kilometra, izgrađena su četiri tunela, 22 mosta i dvije velike petlje.

"Dvedesetprve godine kada sam bio pripravnik u projektnom birou Beograd puta, prvi posao koji sam radio tada je bio ovaj most i ove saobraćajne veze na kojima sada stojimo. A još prije toga krajem 80-tih gradnja obilaznice je krenula. Ova obilaznica je paradigma moje inženjerske generacije i sad pred penziju ću praktično završiti ovaj deo do Bubanj potoka", kaže Mihajlo Mišić, državni sekretar Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Radovi na sektoru B, od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj potoka, počeli su u septembru 2018. godine, iako je ambiciozno najavljeno da će radovi trajati 36 mjeseci, zbog pandemije i drugih izazova, rok je produžen.

Resorno ministarstvo realizuje projekat u saradnji sa JP Putevi Srbije, kineskom kompanijom Power Construction Corporation of China i azerbejdžanskom kompanijom Azvirt.

"Uspješan završetak svake dionice zasnovan je na naporima i doprinosima svakog zaposlenog. Tokom radova, kineski i srpski zaposleni su bili jedinstveni i solidarni. Prevazilazili smo jednu poteškoću za drugom, rješavali brojne izazove i na kraju postigli nesmetano otvaranje projekta. Projektni tim veoma cijeni naporan rad svakog zaposlenog i svaku kap znoja koju su prolili za projekat", naveo je Liu Menglu menadžer projekta iz kompanije Power China.

Projektovana za brzinu od 120 kilometara na sat, obilaznicom oko Beograda dugom 47 kilometara, putovaće se mnogo brže, bez stvaranja gužvi na Gazeli ili Autokomandi.

Iz jedinstvenog centralnog sistema nadzora i upravljanja pratiće se saobraćaj, vozače će kontrolisati četiri vrste kamera - za frekvenciju saobraćaja, prepoznavanje registracija, kontrolu brzine, kao i za detekciju vangabaritinih vozila.

"U tu svrhu izgrađena je potpuno nova pogonska centrala koja se nalazi ispred desne cevi tunela, gledano iz pravca Bubanj potoka, a uz novu pogonsku stanicu izgrađena je i potpuno nova crpna stanica sa rezervoarima koji mogu da prime 100.000 litara vode i novom pumpom za novu hidrantsku mrežu koja je instalirana u tunelu Beli potok", ističe Jovica Radić iz kompanije Power China.

U toku su završni radovi - asfaltiranje tunelskih cijevi, opremanje tunela Beli potok i postavljanje rasvjete.

Oko petlje Avala namešta se sigurnosna ograda, zidovi protiv buke, saobraćajna signalizacija i uređuju zelene površine.

"Svi auto-putevi će biti povezani autoputskom poveznicom koju sada puštamo. Sa pravca E70 iz pravca Novog Sada skrećemo autoput na obilaznicu, presecamo autoput iz pravca Zagreba, sjevera, sjevero-istoka, sjevero-zapada, i praktično sav taj saobraćaj dalje kao jednim kolektorom, obilaznicom vodimo oko Beograda do petlje Bubanj Potok", dodaje Mišić.

U planu je nastavak radova i izgradnja sektora C, dužine oko 31 kilometar, koji podrazumijeva tunele, petlje i spajanje obilaznice od Bubanj potoka, preko Vinče do Pančeva, kao i izgradnja obilazne željezničke pruge na istom pravcu u dužini od oko 29 kilometara.

Završetkom radova na sektoru 6, Beograd će napokon, nakon 30 godina, dobiti svoju obilaznicu.

Kako najavljuju nadležni, sav teretni i tranzitni saobraćaj biće izmješten sa dijela autoputa koji prolazi kroz prestonicu. Rezultate toga vidjećemo već od 28. juna, za kada je najavljeno puštanje u saobraćaj beogradske obilaznice.

Javno preduzeće Putevi Srbije nedavno je na svom YouTube kanalu objavilo snimak završnih radova na Sektoru 6 Obilaznice oko Beograda.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije