NAŠA ZEMLJA IZOLOVANA

BiH autoputevi su ćorsokaci, do EU brzom cestom preko Gradiške tek 2025.?

25.11.2023. 10:09 / Izvor: N1
putevi granica

Autoputevi koji ne vode nigdje, granice na kojima se čeka satima – u saobraćajnoj smislu naša zemlja je praktično izolovana.

Autoputevi koji ne vode nigdje, granice na kojima se čeka satima – u saobraćajnoj smislu naša zemlja je praktično izolovana. Brzom gradnjom autoputeva domaće vlasti ne mogu se pohvaliti, ali i tamo gdje su završili posao stvari komplikuju njihove kolege iz komšiluka. Autoputem do Evropske unije preko sjevera zemlje nećemo skoro, javlja N1.

Zeleno na putu iznad graničnog prelaza koji ne vodi nigdje. Moderna i skupa saobraćajnica koja, za sada ne služi ničemu. Zato što je tako, sate na najprometnijem graničnom prelazu u zemlji gube vozači kamiona.

"Gužve su velike, čeka se po dva tri sata i eto. – Kažu kolege da znaju čekati i po sedam sati ovdje? – Znaju, znaju, teško jeste. Al takav je život. – Vi znači cijelu smjenu znate izgubiti ovdje, zato što nema infrastrukture? – Jeste, izgubi se vožnja, vrijeme vožnje”, kaže Ekrem, vozač kamiona koji putuje iz Italije.

Ovo je primjer priče u kojoj ipak nije do vlasti u Bosni i Hercegovini. Savremeni granični prelaz je odavno izgrađen. Kako bi se vozačima olakšalo čak je i pušten u promet Carinski terminal, nedavno je završen i most preko Save, ali vozači kamiona kad završe na carinskom terminalu, opet moraju na Granični prelaz u centar Gradiške zbog kojeg je redovno u gradu na sjeveru saobraćajni kolaps.

"Problem jeste, prije svega za Gradišku iz razloga što sve prolazi kroz centar grada, a na dijelu autoputa gdje se nalazi novi carinski terminal imamo praktično sve spremno da taj teretni saobraćaj funkcioniše potpuno normalno i puno lakše i brže u odnosu na to kakva je situacija sada", rekao je portparol Uprave za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine Ratko Kovačević.

Ali kada će sve konačno funkcionisati onako kako se planira, nije poznato. Hrvatska strana gradi pristupne ceste za most preko Save. Riječ je o prvoj fazi za koju je rok za zavšetak prolongiran sa polovine februara naredne godine, zbog loših vremenskih uslova koje je sa sobom nosilo ovo ljeto. Završetak radova na pristupnoj brzoj cesti ne znači da će građani Bosne i Hercegovine put Evropske unije preko moderne saobraćajnice, jer Hrvatska nije ni počela gradnju Graničnog prelaza na svojoj strani, a nije poznato ni kada će, iako je proces javnih nabavki završen. Sve ne zvuči optimistično, ali da se u Hrvatskoj, iako sporo, na svemu radi potvrđuje i odgovor iz “Hrvatskih cesta” u kojem tvrde da su raspisali tender za gradnju treće faze dionice brze ceste koja će most na Savi spojiti sa autoputem Beograd-Zagreb.

"Dužina te dionice iznosi 3,7 km, procijenjena vrijednost nabavke iznosi 13.9 mil evra sa rokom završetka od 24 mjeseca od uvođenja u posao. Navedena saobraćajnica predstavlja zasebnu saobraćajnu cjelinu te se faza II i most mogu pustiti u saobraćaj i bez njezinog završetka”, odgovor je Hrvatskih cesta našoj redakciji.

Probijanje rokova prevoznicima produžava agoniju, a situacija im je dodatno pogoršana i nakon što su određene zemlje članice unije uvele kontrole na svojim granicama nakon eskalacije krize na Bliskom istoku. O težini u kojoj se prevoznici nalaze govori i činjenica da predsjednik Udruženja prevoznika Republike Srpske Nikola Grbić razmišlja o grašenju svoje firme.

"Gdje smo recimo vozili destinacije Banjaluka Njemačka za dva tri dana, sada se to za dan dva više gdje naravno ne možemo uračunati taj veći period vožnje ni u kakvu kalkulaciju prevoza tako da je ovaj privredni subjekt došao bukvalno da padne na koljena”, rekao je Grbić.

Stanje na granicama česta je tema bilateralnih susreta zvaničnika Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Nakon dašanjeg susreta šefova diplomatija dvije zemlje ministar Elmedin Konaković kaže, put do manjih gužvi na granicama vodi preko ubrzanja procesa priključenja Evropskoj uniji.

"Prevoznici sa Zapadnog Balkana godišnje čekaju tri hiljade godina na granicama. Dakle to je problem koji se evo i ovom ponudom Evropske unije treba unaprijediti i rješavati. Ako to nije interes svih nas političara, onda lažemo ljude”, rekao je šef bh diplomatije.

Interes bi trebao biti i brža granja autoputeva kroz zemlju, ali time se vlasti ne mogu pohvaliti.

Nemaju vozači samo problem uđu u ili izađu iz Bosne i Hercegovine, problem je i putovanje po zemlji u kojoj malo koja dionica autoputa zapravo negdje vodi. Autoput do Gradiške, za sada, zbog Hrvatske, ne vodi nigdje. Auto-put kod Svilaja, savremenim prelazima spojio je dvije zemlje, ali ta dionica u Bosni i Hercegovini iz Hrvatske takođe, ne vodi nigdje. Duga je tek 10-ak kilometara i završava kod Odžaka. Slična je situacija i na krajnjem jugu, moderan autoput postoji, kao i prelaz kod Bijače, ali takođe je riječ o ćorskokaku.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije