Uvoz parfema u BiH skočio u krizi, potrošeno 28 miliona KM

15.11.2022. 10:18 / Izvor: Akta.ba
parfemi

U prvih 10 mjeseci ove godine u BiH su uvezene oko 633 tone parfema i toaletnih vodica u vrijednosti od 28.146.034,77 KM, što je za skoro osam miliona više nego u istom periodu prošle godine.

U prvih 10 mjeseci ove godine u BiH su uvezene oko 633 tone parfema i toaletnih vodica u vrijednosti od 28.146.034,77 KM, što je za skoro osam miliona više nego u istom periodu prošle godine.

Tako je, prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH, u istom periodu lani uvezeno skoro 530 tona ove robe, čija je vrijednost iznosila 20.408.340 KM, te je, sudeći prema njima, u ovoj godini uvezeno za više od 100 tona ovog proizvoda.

"Tokom 2021. godine uvezeno je ukupno 695.720,12 kg parfema i toaletnih vodica, čija je vrijednost iznosila 27.442.736,85 KM, dok je godinu ranije uvezeno 591.403,23 kg ovih proizvoda, u vrijednosti od 20.011.825,88 KM", naveli su iz UIO BiH za "Nezavisne".

Ivan Šijaković, sociolog, ističe da je povećan uvoz parfema pokazatelj da se odvojila određena socijalna grupa koja poklanja pažnju luksuznoj robi i svom izgledu i imidžu.

"Svakako da ta grupa stoji bolje i u ekonomskom pogledu. To je 10 do 15 odsto ukupnog stanovništva koje sebi može priuštiti malo luksuzniji i otmjeniji život. Naravno, tu treba dodati i uticaj reklame, modnih trendova i pomodarstva", ističe Šijaković za "Nezavisne".

Igor Gavran, analitičar, kao neke od mogućih faktora koji su uticali na potražnju i potrošnju ovog proizvoda navodi potpuni prestanak pandemijskih ograničenja i neograničenu cirkulaciju ljudi koji imaju mogućnost mnogo aktivnijeg društvenog života.

"Iako je, naravno, samo riječ o pretpostavkama i mogućim objašnjenjima, jedan od faktora koji je doprinio tome je znatno veći broj turista u BiH koji je povećao i broj mogućih kupaca, posebno ukoliko dolaze iz država u kojima su isti proizvodi u datom trenutku bili skuplji, te su bili motivisani kupovati ih kod nas", rekao je Gavran za "Nezavisne".

Kako kaže, takođe i drastične socijalne razlike između malog broja (pre)bogatih i velikog broja siromašnih u BiH se uglavnom ne umanjuju, već postaju izraženije.

"Tako potražnja za luksuznim proizvodima ne mora opasti u krizi, jer je u svim periodima kreiraju isti malobrojni bogati čiji standard nije ugrožen, a tražnja je ista ili veća, jer samo kupci znaju pouzdano zašto su ih kupovali više", rekao je Gavran.

Prema riječima Murise Marić, izvršne direktorice Udruženja građana DON Prijedor, građani koji su ih do sada kupovali, i dalje će kupovati skupe parfeme bez obzira na to što je teška ekonomska situacija.

"Naravno da će ljudi i dalje koristiti skupe parfeme, toaletne vodice i ostalo, odnosno jedan dio populacije, dok oni koji jedva sastavljaju kraj sa krajem nisu spremni izdvojiti 100 KM za neki parfem", rekla je Murićeva, dodajući da su ovo poražavajući podaci za sve koji žive u ovoj zemlji.

U svakom slučaju, kako kaže, ovako nešto bi u nekoj drugoj državi, gdje su i plate dobre, bilo normalno, i smatralo bi se potrebom kao i sve drugo, no ovdje se tome građani čude.

"Daj bože da svi živimo u sretnijim vremenima i da svi možemo priuštiti ovakav artikl", istakla je ona.

Podaci UIO pokazuju i da je u posljednjih 10 godina najviše parfema uvezeno u BiH 2019. godine, i to oko 724 tone.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital