Biljana Lovrinović, poduzetnica iz SAD-a otvara kompaniju u BiH

19.12.2017. 10:19 / Izvor: Akta.ba
Biljana Lovrinović, poduzetnica iz SAD-a otvara kompaniju u BiH

Biljana Lovrinović, uspješna poduzetnica koja živi i radi u Ohaju, Klivlend, SAD otvara kompaniju u BiH

Biljana Lovrinović, uspješna poduzetnica koja živi i radi u Ohaju, SAD otvara kompaniju u BiH.

U razgovoru za portal Akta.ba Biljana govori o svom snu da pomogne BiH društvo tako što će otvoriti kompaniju, zaposliti mlade i prenijeti know-how i znanje preko stručnjaka iz SAD-a.  Pored toga, u planu ima nekoliko ambicioznih inicijativa. No, krenimo redom. 

Biljana je direktorica Equus Group Brand and Marketing Consultancy kompanije koja se uspješno bavi brendingom, marketingom, razvojom web i mobilnih aplikacija i drugih IT rješenja. 

Rođena je u Travniku, ali je zbog rata morala napustiti rodni Travnik i sada već 18 godina živi i radi u SAD-u. 

Međutim, uvijek je imala želju da se vrati i da nečim dobrim doprinese zemlji u kojoj se rodila i imala sretno djetinjstvo. Osjećala je odgovornost.

Nakon što je uvidjela da značajan broj mladih napušta BiH zbog nedostatka posla, odlučila je pokrenuti kompaniju baš u BiH, a ne proširiti tim u SAD-u zbog većeg broja pristiglih projekata, kako bi zaposlila mlade ljude.

"Nikad nisam znala u kojem obliku će ta pomoć biti sve do prošle godine kad sam imala spoznaju da najbolji način to može biti kroz posao. Vidjela sam da mnogi mladi žele napustiti zemlju i napuštaju je. To se posebno osjeti u manjim gradovima kao što je Travnik gdje se baš osjeti praznina. Živeći u Americi naučila sam da su upravo mala mjesta i mali biznisi krvotok ekonomije, tako da sam i sama odlučila da upravo svoje poslovanje pokrenem u Travniku", ističe ona. 

Vjeruje da u BiH ima mnogo talentovanih, obrazovanih i vrijednih ljudi koji mogu doprinijeti razvoju BiH ako im se da prilika.

 Njena ljubav prema domovini je zapravo podstakla da ostvari svoj san i otvori kompaniju u BiH.

 "Bosnu i Hercegovinu zaista smatram svojom domovinom. Ovo je zemlja u kojoj je puno toga moguće napraviti. Ljudi su jako kreativni, intuitivni i snalažljivi. To sam i ja ponijela iz nje kad sam izbjegla i to mi je puno pomoglo u životu. Uvijek, i s ponosom, kažem da sam iz Bosne i Hercegovine, baš zbog karaktera kojeg sam izgradila kao dijete ovog podneblja. U Americi sam navikla da dok pošteno radiš svoj posao i platiš porez, sve drugo je moguće, a vrlo je povoljna klima za poduzetništvo. Tako da se nadam da će i Bosna i Hercegovina ići istim smjerom. Ima nas jako puno Bosanaca i Hercegovaca koji žele promovirati Bosnu i Hercegovinu kao zemlju u koju vrijedi uložiti, koju vrijedi posjetiti i u njoj živjeti. Nažalost, imamo svi predrasude, jer ne dobivamo baš najsvjetliju sliku i zbog toga je većina obeshrabrena da posluje u Bosni i Hercegovini, ali ako budemo imali dobre primjere i ako sama država omogući nesmetano poslovanje onima koji to iskreno žele, ima nas koji možemo vrlo lako biti poslovni ambasadori za Bosnu i Hercegovinu i njen ekonomski razvoj", naglašava Biljana.

 

 U razgovoru za portal Akta.ba govori da će kompanija u BiH biti produžena ruka Equus Group iz SAD-a, time uposliti 4 osobe za početak, a zatim i više, nakon što kompanija u BiH usvoji ekspertizu stručnjaka iz SAD-a i preuzme projekte. 

 EDUKACIJA MLADIH DEVELOPERA U BiH

"Cilj kompanije je donositi posao u BiH, jer je fokus na američko tržište, a ne biti konkurencija kompanijama koje posluju u BiH. Osim toga, cilj nam je da podstaknemo i druge poduzetnice i poduzetnike iz dijaspore da pokrenu kompanije u BiH ili da prenesu know-how i time pomognu BiH društvo i ekonomiju. Nadamo se da ćemo ovim primjerom utjecati na druge i doprinijeti promjenama u BiH", priča nam ona.

Shodno tome, trenutno je najviše fokusirana na izgradnju tima u Bosni i Hercegovini, jer će oni biti zaduženi za proizvodnju većine IT proizvoda, dok se u Americi usmjerila na razvijanje poslovnih veza i partnerstava.

Na pitanje koliko prati razvoj IT industrije u BiH i regiji, kaže da je kroz prošlu godinu puno više pratila, nego prije, jer je počela istraživati tržište radi otvaranja firme. Upoznavajući ljude iz IT industrije shvatila je da u BiH zaista ima puno potencijala.

"Jasno mi je da za veće projekte trebaju jači klijenti i tek se onda može bolje ocijeniti koje su mogućnosti. Amerika je veliko tržište i tu se puno više novaca investira u IT. Sistemi su puno sofisticiraniji upravo zbog toga. Ono što mi se svidjelo do sada u mojoj suradnji s mladim developerima u BiH je to da prihvaćaju izazov. Čak su puno intuitivniji i samostalniji nego što sam to očekivala. Još nisam, barem u ovo kratko vrijeme, imala dojam da je nešto nemoguće ili da je teško. Suradnja s mojim članovima tima je zaista iskrena i svjesni smo svi da ako problem naiđe da se može riješiti, samo treba komunicirati, jer onda postoji i mogućnost da uključim kolege iz Amerike da se pokuša riješiti problem. Ovo je i ključna stvar, jer cilj je da angažiram nekoliko kolega iz industrije, iz Amerike, da mi se priključe i sa mnom zajedno treniraju mlade developere i dizajnere u BiH", priča nam naša sagovornica.

Inače, Biljana je upoznata i sa USAID-ovim projektom koji okupa poduzetnike iz bh. dijaspore širom svijeta, a za koji je čula zahvaljujući bosanskohercegovačkom konzulatu u Chicagu. Iako je njena namjera da otvori firmu u BiH neovisna o USAID-ovom programu, odlučila mu se priključiti i do sada je, kaže, imala odlično iskustvo.

"Diaspora Invest se pokazao vrlo poduzetnom, energetičnom organizacijom u okupljanju ulagača i posebno u komunikaciji s njima. Još nisam nikakav projekt oficijelno s njima počela, ali se nadam da u skoroj budućnosti hoću", navodi ona.

 U ZEMLJI DIZAJNA I KOMUNIKACIJA

Pričajući nam kako je krenula njena karijera, kaže da je već u petnaestoj godini znala da želi biti u svijetu dizajna i komunikacija jer su joj umjetnost i komunikacija uvijek ležale, tako da odlučila da krene u tom smjeru.

"Bilo je momenata kad sam eksperimentirala s nekim stvarima i pokušala da se bavim nečim drugim, ali shvatila sam do to nisam ja. I evo sada u svojim srednjim tridesetim godinama mogu reći da je važno ići za onim što nam intuicija govori i naše srce. Jako je važno da radimo ono što volimo. To danas čujemo od svih stručnjaka i poslovnih ljudi, ali zaista je tako. Jedino kad iskreno kažemo ono što želimo i  pratimo svoje talente, onda ćemo znati da radimo pravu stvar. Unutra osoba osjeti zadovoljstvo i to se na njoj primijeti", navodi ona, dodajući da joj nije žao vremena koje je potrošila na eksperimentiranje u karijeri, jer joj je ono pomoglo da shvati gdje zaista mora da ide.

Tako je radila još za vrijeme studija i to kao freelancer gdje je učila o suradnji s biznisima. Kasnije je karijeru gradila sa startupovima, a i s velikim firmama, što joj je bilo neizmjerno iskustvo. Igrom slučaja njen angžaman u staroj firmi se promijenio.

"Tako da sam rekla sad ili nikada i odvažila se da krenem u svoj biznis", prisjeća se ona.

Ipak, danas je posebno ponosna na startup kompanije s kojima je radila. Neke od njih su danas vrlo uspješne kompanije odličan primjer kako od ideje ili projekta jedna izvrsna kompanija može nastati.

"Posebno me usrećuju projekti na kojima sam radila, na razvoju brenda i imidža, tako da evo i dan danas kad odem u Los Angeles, gdje sam živjela pet godina i provezem se kroz La Cienega četvrt, vidim banere i loga na kojim sam nekad i sama radila. To je lijep osjećaj, jer kroz dizajn ostavljamo i svoj pečat.  Netko je rekao da se uspjeh preko noći gradi godinama, tako da mislim da su presudne bile godine iskustva", kaže naša sagovornica.

Upravo iz tog razloga mladima poručuje da rade ono što vole, jer to će uvijek biti prava odluka bez ikakve sumnje i da ne odustaju od svoje domovine i da nju grade.

"Početi život u jednoj novoj zemlji nije lako, čak zna biti vrlo traumatično.  Ako zbog novca mijenjamo sredinu, jer mislimo da je u novcu sreća, tu se grdno varamo. Sreću gradimo iznutra time što radimo ono što volimo i za što imamo talenta. Tako gradimo zadovoljstvo. Ljudi oko nas će to prepoznati i smatrati nas dostojnim partnerima, jer imamo samopouzdanje u ono što radimo. A tako će doći i novac, nagrada", poručuje ova mlada i uspješna poduzetnica.

 MAMA KAO PRVI I NAJREALNIJI UZOR

Što se tiče stručnog i poslovnog dijela, bila bi kaže neizmjerno sretna kad bi drugi kroz suradnju sa njom naučili tehnike komunikacije kroz dizajn, neke nove procese u biznisu, i time nadograđivali svoju karijeru.

S druge strane, na pitanje koga ona smatra uzorom, pogotovo kada je žensko poduzetništvo u pitanju, kaže da je kroz posao imala priliku prisustvovati mnogim prezentacijama, slušati i pratiti veoma utjecajne i pametne žene u biznisu. Jedna od njih je i izvršna direktorica IBM-a Virginia Rometty.

"Iako je često kritizirana za njen način poslovanja, ja je smatram vrlo pametnom i inovativnom ženom, a to je pokazala posebno od kad je pokrenula IBM Watson, čija je snaga u prikupljanju informacija i podataka u području kompjuterske kognitivne nauke. Često se tu nađu i male poduzetnice koje pokrenu svoj biznis s četrdesetak ili pedesetak godina, i vidiš da nikada nije kasno. Jedna od njih je i moja mama. Počela je svoj biznis s 41. godinom. Nije imala početni kapital, nego je digla kredit, ali je vjerovala da može i uspjela je. To mi je uzor iz prve ruke i najrealniji, a meni osobno, najdraži", zaključuje ona.

Pored svog posla, Biljana, uživa u plesanju i pjevanju hrvatskog folklora i član je Hrvatske poslovne asocijacije u Klivlendu i Nacionalnom udruženju ženskih biznisa. Aktivna je u Crkvi Svetog Pavla u Klivlendu. Motivirana je projektima koji mogu biti učinkoviti i uistinu cijeni timski rad koji je neophodan za podršku poslovnim projektima. 

Razgovarala: Seida Bijedić

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ličnosti