Damir Dizdarević: Titulu matematičara ljubomorno čuvam i danas

Ličnosti / PRIVREDA I POLITIKA

Damir Dizdarević: Titulu matematičara ljubomorno čuvam i danas

04.12.2017. 09:43 / Izvor: Akta.ba

Prvi čovjek Logosofta, Microsoft  Regional Director, Microsoft MVP Damir Dizdarević za poslovni portal Akta.ba govorio je o poslovnom napredovanju, dolasku u Logosoft, planovima, slobodnom vremenu...

Ovaj razgovor možemo započeti i sa jednim simboličnim povodom. Logosoft je sa vama dobio novog direktora nakon više od 20 godina. Kako gledate na to? Stvara li ta činjenica neko dodatno opterećenje ili obavezu?

- Ja se trudim da na to gledam nešto drugačije. Nemam nikakav osjećaj opterećenja ili obaveze da treba da obezbijedim bilo kakav kontinuitet u tom smislu, jer Logosoft danas funkcioniše u jednom sasvim drugačijem kontekstu, pa i na drugačijem tržištu. Prethodni direktor je bio istovremeno i vlasnik kompanije, što je samo po sebi bitno drugačija pozicija. On je svoju viziju o Logosoftu vjerujem ispunio i zatim odlučio da Logosoft proda, što je i učinio. Ja imam svoju viziju da se Logosoft dalje razvija u nekim novim uslovima, što je apsolutno podržano i od strane našeg današnjeg vlasnika. U ovoj našoj IT terminologiji, moglo bi se reći da je ovo danas neki Logosoft v.2.0. obzirom da smo danas dio jedne velike grupacije, gdje naravno treba da zauzmemo svoje mjesto i donesemo neku novu vrijednost. Prije nekoliko godina bili smo srednje velika kompanija u privatnom vlasništvu. To je velika razlika, pa je samim tim i upravljanje kompanijom različito.

KARIJERNI RAZVOJ

Možete li nam reći kako je teklo Vaše profesionalno napredovanje do današnje pozicije?

- Ja sam u Logosoft došao dosta davno – još 2004. godine. Tada je to još uvijek bila relativno mala i mlada kompanija. Počeo sam na radnom mjestu rukovodioca odjela za korisničke servise i tu sam se bavio uglavnom unaprijeđivanjem usluga i podrškom korisnicima. Paralelno sa tim, dosta aktivno sam učestvovao i na projektima koje je Logosoft radio za poslovne korisnike, te sam radio kao predavač Microsoft treninga, u Logosoft školskom centru, što je jedan dio moje karijere koji mi je posebno drag. Neki dalji karijerni razvoj kretao se kroz pozicije voditelja odjela za sistemska rješenja i voditelja odjela za edukaciju da bih nakon akvizicije Logosofta od strane Mtel-a, bio postavljen na funkciju izvršnog direktora za prodaju, zatim zamjenika direktora i evo me danas i na poziciji direktora. Reklo bi se – korak po korak prema vrhu.

Diplomirani ste matematičar-informatičar. Koje prve utiske nosite o informatici?

Ja sam se kompjuterima počeo baviti jako rano. Danas imam skoro 42 godine i skoro 30 godina sam u kontaktu sa kompjuterima. Zahvaljujući mojim roditeljima, svoj prvi kompjuter sam dobio još kao dijete i od tada, uz par godina pauze zbog rata, nismo se razdvajali. Imao sam i par drugara, takođe zaljubljenika u kompjutere i još kao djeca, za to vrijeme, pravili smo dosta ozbiljne stvari. I danas smo svi u IT-u. Ipak, matematika je uvijek bila nešto posebno za mene i iako se njome danas ne bavim nikad nisam imao dilemu da je to studij koji želim da završim. Pored toga što je matematika fundamentalna nauka i osnov za mnoge druge nauke i industrije, pogotovo za IT, ona sa sobom nosi i jednu posebnu ljepotu analitičkog razmišljanja i razumijevanja stvari oko sebe. Zato tu titulu matematičara ljubomorno čuvam i danas, iako sam na žalost jako malo u kontaktu sa matematikom. Srećom moja supruga je vrlo aktivni matematičar, što mi je veoma drago, pa onda preko nje ponekad zavirim i u taj svijet.

Pored angažmana u Logosoftu, osnivač ste i voditelj BH udruženja IT profesionalaca MSCommunity BIH, koje vodite od 2007.godine. Imate status Microsoft MVP stručnjaka, a od prije par mjeseci i status Microsoft Regional Director. Napisali ste nekoliko knjiga za zvanične Microsoft treninge. Koliko je sve navedeno odgovornost i opterećenje za Vas?

- Ja to nikad nisam doživljavao kao neke posebne odgovornosti. Većinu tih stvari koje ste nabrojali radio sam iz lične želje da unaprijeđujem sebe i svoje znanje a onda i da dijelim to znanje sa drugima. Ovako kad to nabrojite na jednom mjestu, djeluje da tu ima puno uloga i mnogo različitih stvari. Ipak, sve je to u suštini posao koji volim da radim.

USPJEH

Šta je presudno za uspjeh u poslu kojim se Vi bavite?

- Nema egzaktnog odgovora na to pitanje, niti univerzalnog recepta. Mi na žalost ne živimo u zemlji u kojoj su poslovni običaji i tržište uređeni pa da možete sa lakoćom reći da je potrebno samo da radite i trudite se da biste uspjeli. To je otežavajuća okolnost svakome ko radi ovdje, posebno onima koji žele raditi pošteno, mada, istini za volju, IT još uvijek nije toliko zahvaćen ovim negativnim pojavama, kao neke druge industrijske grane. Ipak, ako to stavimo na stranu, rekao bih da je za uspjeh u IT-u neophodno volja i želja za stalnim učenjem i napredovanjem, te praćenjem aktuelnih trendova. Ja i danas, nakon više od 20 godina aktivnog rada na IT tržištu cijele regije, i dalje učim. I nemam problema sa tim da kažem da nešto ne znam, ali da mogu naučiti. Kod mladih ljudi je to danas problem – često ne žele da uče, posebno kada završe neko formalno obrazovanje i gotovo nikad nisu spremni da prvo sagledaju ono što ne znaju, da bi uvidjeli šta je ono što treba da nauče. Ima i izuzetaka, ali sve manje. Mi se kroz Logosoft trudimo da pogotovo u našim mlađim uposlenicima potaknemo tu želju za učenjem i napredovanjem u znanju. Ako mislite uspjeti u IT industriji, to je neophodno imati. Ovo naprosto nije posao koji možete raditi od 8 do 16h i onda zaboraviti na to.

Kako opisujete uspješnog menadžera? Šta treba da ima?
- Na prvom mjestu treba da ima dobar tim ljudi oko sebe. Ja sam primijetio da se kod nas menadžerske ili direktorske pozicije vrlo olako shvataju, valjda zato što se najčešće olako i dobijaju. Jedan čovjek teško može da uradi nešto sam, ali može i mora, ako je na menadžerskoj poziciji, da animira i motiviše svoje saradnike. I da ne smatra da je pametniji od svih svojih kolega samo zato što je po poziciji iznad njih. To je nekako zamka u koju se vrlo lako upadne, posebno zato što svako voli da vjeruje da je natprosječno pametan i uspješan, a i zato što su ljudi skloni da, makar u direktnoj komunikaciji, preuveličavaju kvalitete svojih menadžera. Ako povjerujete u takvu sliku o sebi, nema tu uspjeha. Zato težim tome da u Logosoftu uvijek imamo ono neko kvalitetno jezgro ljudi koje može svaku ideju da realizuje, ako to želi, a da se o svemu može konstruktivno raspravljati bez obzira ko je na kojoj poziciji. Već dugo vjerujem da kakvu god skupinu ljudi stavite na jedno mjesto, svako će imati nešto da nauči od svakoga. A dijeljenje znanja i ideja je uvijek korisno.

Šta mislite da li su danas uspješniji oni otvorenog uma ili oni koji su prilagodljivi?
- Kao prvo, mislim da jedno ne isključuje drugo. Rekao bih da su na našem podneblju ipak uvijek bolje prolazili oni koji se lakše prilagođavaju, iako bi ljudi otvorenog uma trebalo da su prihvatljivi za svako društvo. To na žalost kod nas nije pravilo i otvorenost uma, posebno prema različitostima rijetko dobro prolazi, pa takav čovjek uglavnom biva u stalnom sukobu sa okolinom. Nije za neku utjehu, ali ovo izgleda i nije samo naš lokalni trend – tendencije koje danas možemo prepoznati u Evropi ne govore više u prilog tome da je otvorenost uma mnogo na cijeni. Ja eto, ipak, ne odustajem od toga.

SLOBODNO VRIJEME

Da li ste nekad razmišljali šta raditi nakon Logosofta? Kako vidite sebe za 10 godina?
- Svako ponekad razmišlja da promijeni radno okruženje i to je sasvim normalno. Ja trenutno još uvijek ne nalazim dovoljno razloga za to, a i smatram da je Logosoft ulaskom u grupu Telekoma Srbija dobio jedan novi kontekst u kojem može da djeluje, kao i nove prilike. Tako da je ispalo da i jesam i nisam u novoj firmi.

Što biste voljeli da ljudi znaju o Vama, a ne dolazi baš često do izražaja?
- Danas, sa 42 godine, više se uopšte ne opterećujem tim pitanjem. Prije 15-ak godina mi je to bilo kud i kamo važnije. Oni koji me dobro poznaju, znaju i moje dobre i moje loše strane. Takvih ljudi nema puno, ali je dovoljno. Za sve ostale, sasvim je dovoljno da se poznajemo onoliko koliko to posao zahtjeva. A tu se trudim biti maksimalno profesionalan i to je jedino što želim da se zna i uvažava.

Šta zaokuplja Vašu pažnju u slobodno vrijeme?
- Sasvim sigurno su to supruga i djeca, i u njima zaista uživam. Na žalost, nemam mnogo slobodnog vremena, ali ono koje imam posvećeno je uglavnom njima. Ponekad pogledam neki film, seriju ili pročitam neku knjigu. Volim i da čitam novine još uvijek, one prave papirne, bez obzira što se sve više toga digitalizuje.

Vaš životni moto?
- Nemam neki određeni u smislu da neku mantru ponavljam sebi svaki dan. Radije bih to definisao kao neki životni princip po kojem se trudim da živim, a sastoji se u tome da vjerujem u ravnotežu u prirodi i da se i dobre i loše stvari koje pravimo uvijek na neki način vrate. Najčešće to nije direktno, nekad to i ne možemo prepoznati, ali ja u to duboko vjerujem.

ZAHVALAN PORODICI NA ŽRTVI

Ko vam je najveća podrška?
- Ovo je jedno od onih klasičnih pitanja u gotovo svakom intervjuu i skoro da sam i pošao da na njega klasično i odgovorim. U najvećem broju slučajeva, odgovor bude da je to porodica. Međutim, kad pogledam unazad i na neki uspjeh koji sam postigao, mislim da je ispravnije pitati ko je bio najveća žrtva tog uspjeha. Jer realno, porodica vas u poslovnom uspjehu bilo koje vrste može podržati samo tako što vam omogući više vremena da se bavite poslom i više vremena da bude odvojeni. To jeste podrška, ali istovremeno i žrtva, jer uvijek nešto i neko trpi i neko mora napraviti kompromis. Zato ću radije odgovoriti na ovo pitanje da sam zahvalan svojoj porodici na žrtvi koju su podnijeli da bih ja uspio. I još uvijek se ponekad pitam da li je vrijedilo. Danas je jako teško napraviti balans između poslovnog i privatnog života i sačuvati porodicu u onom izvornom smislu – to je stalna borba.

Koji su Vam dalji planovi što se tiče kompanije?
- Mi smo ove godine napravili jedan značajan tehnološki iskorak kroz otvaranje novog data centra putem kojeg nudimo sasvim novi set usluga za naše poslovne korisnike. Takođe, time smo poboljšali stabilnost svih naših servisa, kako za fizička tako i za pravna lica. Logosoft je svih ovih godina nastojao da dosljedno prati globalne IT trendove i da ih realizuje na lokalnom nivou. Zato smo vrlo često i bili pioniri u nekim tehnologijama. Dodatna snaga koju smo dobili ulaskom u Telekom grupu, daje nam mogućnost da ponudimo i neke dosta unikatne servise, u cloud segmentu, o kojima će biti riječi u narednom periodu.

 

Razgovarala: Elvira Kokor

 

 

 

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Ličnosti