Zašto je kriza idealno vrijeme za franšizu?

20.04.2021. 10:10 / Izvor: Akta.ba
Zašto je kriza idealno vrijeme za franšizu?

Franšizing trenutno cvjeta! Franšizno poslovanje podrazumijeva davanje licence od strane Davaoca franšize ka Primaocu franšize.

FRANŠIZNO POSLOVANJE

Šta je franšiza?

Franšizno poslovanje podrazumijeva davanje licence od strane Davaoca franšize ka Primaocu franšize, koji stiče pravo da vodi poslovanje pod brendom Davaoca franšize, te da koristi franšizni paket, koji sadrži sve elemente neophodne za uspostavljanje nezavisne kompanije koja će poslovati, uz aktivnu podršku Davaoca franšize, po unaprijed utvrđenim pravilima. Korištenje tog franšiznog paketa podrazumijeva i određene finansijske naknade, prema Davaocu, definirane Franšiznim ugovorom.

Statistika kaže da oko 25 % samostalno pokrenutih biznisa doživi 5 godina poslovanja, dok preko 90 % primaoca franšize posluje i nakon 5 godina!

Franšizing trenutno cvjeta!

Jeste li znali da je u prethodnoj godini (dakle mračna, teška 2020. godina!) u susjednoj Hrvatskoj došlo do povećanja broja domaćih franšiza za čak 20%!

Period kriza je ustvari idealno vrijeme za razvoj franšiznog poslovanja:

  • Kompanije (kao davaoci franšize) imaju više vremena da se posvete unutrašnjem restrukturiranju i iznalaženju novih poslovnih modela
  • Davaoci franšiza sa minimalnim rizikom šire svoje tržišno učešće, te si osiguravaju pasivni prihod
  • Primaoci franšiza se rasterećenije odlučuju za poduzetništvo, jer imaju razrađene i profitabilne sisteme kao podršku

Primaoci franšiza, gdje ste?

Tokom trenutne epidemiološke krize došlo je do značajnog porasta broja nezaposlenih, koji su svoj karijerni put uglavnom zamišljali kroz zaposlenje u kompanijama. Sada dolazi do promjene u razmišljanju, kada pojedinci razmišljaju i o alternativnim rješenjima poput puta u poduzetništvo ili samozapošljavanje. Franšizno poslovanje je idealna prilika za “mlade” poduzetnike iz nekoliko razloga:

  • Know-how koji sa sobom donosi recepture održivosti sigurnija je opcija od "kretanja od nule"
  • Edukacija i mentorstvo koje pruža davaoc franšize - niste sami, a ustvari radite za sebe!

Mišljenja smo da je zlatno doba franšiznog poslovanja u Bosni i Hercegovini tek pred nama, posebice u nekim branšama koje su trenutno jako aktuelne poput zdrave hrane, zdravstvene njege i generalno svega što je vezano za osnovne ljudske potrebe i zdrav način života.

Davatelji franšize brže reaguje na promjene u okruženju

Neke kompanije aktivno prilagođavaju svoju ponudu i franšiziraju svoje biznise, jer time sigurnije i brže šire svoje tržišno učešće i postaju otporniji na svakodnevne, nepredvidljive promjene u poslovnom okruženju.

Koje su karakteristike biznisa koji je idealan za franšiziranje?

Da bi biznis postao franšiza mora imati sljedeće karakteristike:

  • Jedinstven - novi koncept koji ima potencijala za širenje na nacionalnom i međunarodnom tržištu (Think big!)
  • Sistematizirani procesi - sve poslovne procedure trebaju biti detaljno razrađene i naravno efikasne i efektivne. Te procedure su pretočene u pisanu formu, tj Priručnik.
  • Profitabilan - mora donositi dobit najprije davaocu franšize, a profit mora biti dovoljno velik kao bi i svaki korisnik franšize koji se uključi u franšizni sistem mogao ostvariti optimalan i brz povrat svojih ulaganja.
  • Lako prenosiv - uz već pomenuti Priručnik i obuku primaoca franšize, know-how bi trebao biti lako i jednostavno prenosiv.
  • Dostupan - ako je franšiza skupa, smanjuje se broj potencijalnih primaoca franšize. Idealno ulaganje u franšizu je aproksimativno od 10.000 do 80.000 KM.

Koji su benefiti za davaoca franšize?

  • Brže i sigurnije tržišno širenje
  • Racionalizacija ulaganja i rizika
  • Saradnja sa primaocem franšize koji poznaje lokalno tržište
  • Veća motiviranost primatelja franšize za generiranje prihoda (suprotno od slučaja kada otvarate vlastitu poslovnicu, u kojoj voditelj ipak radi za platu)

Poziv zainteresiranim

Franšizno poslovanje daje mogućnost za svojevrsno "ukrupnjavanje" biznisa, sigurniju priliku za razvoj poduzetništva i u konačnici stabilnije poslovno okruženje.  Na mnoga pitanja i nedoumice oko franšiznog poslovanja odgovorićemo u toku online diskusije "Zašto je kriza najbolji trenutak da pokreneš franšizu?" koju organiziraju INNOVATE Business Consulting & Marketing Agency i Infinity Capital Advisors, uz podršku Startup studija Fondacije Mozaik.

Online diskusija će se održati u srijedu 28. aprila u 18 sati, sa etabliranim učesnicima iz Bosne i Hercegovine i regiona koji će učesnicima prenijeti svoja iskustva i savjete u vezi franšiznog poslovanja.

Registracija je obavezna, a možete je izvršiti na linku: http://bit.ly/online_Zasto_je_kriza_idealno_vrijeme_za_fransizu

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Najave